Закарбувати динамічні події може бути складним завданням, зокрема для тих, хто лише починає свій шлях у фотографії. Як налаштувати камеру? Як сфокусувати об’єктив? Які прийоми забезпечують найкращу різкість?
Дебора, молодий фотограф і шанувальниця динамічних видів спорту з Ліону, Франція, прагнула отримати відповіді на ці та інші запитання.
«У мене завжди проблеми з налаштування фокусу й кадру, – пояснює вона. – Я хочу дізнатися, як зробити об’єкт максимально різким та як вибрати оптимальний кут для фотографування динамічних подій».
Щоб допомогти Деборі опанувати навички динамічного фотографування, ми познайомили її з посланцем Canon і фотографом, що знімає подорожі на гірських велосипедах, Жаном-Батістом Ліаутаром (Jean-baptiste Liautard), або просто ЖБ, з яким вона взяла участь у насиченій динамічними подіями зйомці на схилах французьких пагорбів разом з велосипедистом Жеремі Бертьє (Jéremy Berthier).
ЖБ зазвичай використовує для зйомки камеру Canon EOS R5, але щоб довести, що створювати знімки, які виглядатимуть професійно, можна і без професійного обладнання, ми запропонували цій парі фотографів камеру Canon EOS RP з об’єктивом Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM.
Дізнайтеся, як Дебора подолала перешкоди, і прочитайте порати ЖБ щодо зйомки динамічних подій.
СПОРТИВНА ФОТОГРАФІЯ
Один день разом із професіоналом спортивного фотографування
1. Спілкуйтеся зі своїм об’єктом
«Якщо у вашої камери не дуже висока швидкість безперервної зйомки, вам знадобиться натиснути кнопку спуску саме в потрібний момент, – розповідає ЖБ. – Щоб правильно це зробити, дуже корисно знати дещо про спорт, який ви знімаєте. Поговоріть з велосипедистом і дізнайтеся, який саме трюк він виконує, як високо планує злетіти та під яким кутом, на його думку, фото виглядатиме найкраще».
Дебора погоджується: «ЖБ пояснив, як важливо спілкуватися з людьми, з якими ми працюємо, щоб поділитися один з одним нашими очікуваннями. Найбільшу проблему для мене під час зйомки становила швидкість руху об’єкта. Аби подолати її, я проаналізувала тренувальні заїзди Жеремі й зрозуміла, коли саме під час наступної спроби можна очікувати найкращого моменту, щоб зробити вдалий кадр».
Не забувайте також використовувати технологічні можливості своєї камери. Поєднавши поради об’єкта зйомки з налаштуваннями камери для найшвидшого спрацьовування затвора, ви зможете легше захопити момент, коли всі фактори зійдуться для створення неймовірного кадру. «Гнучкі функції, які дозволяють створити послідовність знімків і показати їх спортсмену, а потім вибрати найкращий варіант, є дуже важливими, тому що пересування й дії учасників процесу з обох боків камери необхідно синхронізувати», – пояснює ЖБ.
2. Контролюйте якомога більше факторів
Хоча ми не можемо керувати погодою, слід докладати всіх зусиль, щоб жоден інший аспект зйомки не залишався без уваги, радить ЖБ. «Намагайтеся передбачати проблеми й контролювати якомога більше речей. Наприклад, перед цією зйомкою кілька днів були сильні зливи, тому один із майданчиків для стрибання став надто м’яким. Щоб подолати цю перешкоду, ми влаштувати багаття на цьому місці й підтримували його кілька годин, щоб земля висохла».
Одним із аспектів динамічної спортивної зйомки, який можна контролювати, є вибір одягу велосипедиста. «Намагайтеся підібрати кольори, які гармонують або навпаки додають контрасту. Наприклад, якщо у вас зелений фон, можна вибрати червоний або білий одяг, щоб велосипедист краще виділявся на ньому».
3. Установіть коротку витримку
Під час цієї зйомки належна витримка затвора відігравала вирішальну роль. «Гірський велосипед – ймовірно, один із найшвидших видів спорту, який можна знімати, – каже ЖБ. – Колеса обертаються так швидко, що спиці на знімку будуть різкими за витримки не більше 1/800 с. Якщо у вас достатньо світла, я б радив встановити витримку принаймні 1/1000 с».
Така велика швидкість затвора не завжди є прийнятною за поганого освітлення, але «швидкий» об’єктив з широкою максимальною діафрагмою, як-от Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM, відкриває додаткові можливості. «Іноді доводиться експериментувати з діафрагмою та ISO, щоб досягти нормальної експозиції за великої швидкості затвора, – пояснює ЖБ. – За певних обставин ми не встановлюємо максимальну діафрагму за слабкого освітлення, щоб трошки розмити передній план. У такому випадку зробити вдалий динамічний кадр можна шляхом збільшення ISO».
Незважаючи на це, ЖБ радить тримати рівень ISO якомога нижчим заради віщої якості зображення, тому Дебора розпочала зі значення ISO 100. «Потім я встановила високу швидкість затвора, – каже вона. – А потім скоригувала діафрагму та ISO, щоб отримати бажану експозицію».
4. Вибір оптимального режиму фокусування
Фокусування на спортсмені, який швидко рухається, – одна з найбільших проблем спортивної фотографії. За словами ЖБ, хоча камера зі швидким автофокусом часто є незамінним інструментом для зйомки динамічних подій, під час передбачуваних і вже відомих спортивних трюків отримувати стабільні результати дозволяє ручний фокус.
«Якщо ви добре знайомі із цим видом спорту й точно знаєте, де саме велосипедист опиниться в найвищій точці під час трюку, ви можете вручну заздалегідь сфокусувати об’єктив у тій точці, – каже він. – Щоб спростити це завдання, попросіть його стати під тим місцем, де відбуватиметься трюк, і збільште зображення в режимі Live View у десять разів, щоб точно налаштувати фокус». Фокусна відстань від місця подій до об’єктива не змінюється, якщо кут також залишається незмінним, тож це не вплине на фокус. Проте якщо камеру нахилити вгору, фокусна відстань зміниться та спортсмен опиниться поза фокусом, якщо глибина різкості досить мала.
«Якщо події є непередбачуваними, наприклад під час їзди на гірському велосипеді схилом донизу, я завжди віддаю перевагу слідкуючому автофокусу».
Дебора каже, що їх знадобилося кілька спроб, аби зробити знімки достатньо різкими, тому що раніше вона не користувалися цим прийомом. «Перед початком зйомки я встановила автофокус на об’єкті на тій відстані, на якій, я вважала, Жеремі має перебувати у найвищій точці свого трюку, а потім перемкнула об’єктив у режим ручного фокусування, щоб зберегти фокус», – пояснює вона.
5. Створюйте власну вдачу
ЖБ розповів Деборі, як важливо вміти орієнтуватися в ситуації, коли щось йде не за планом. «Я пояснив, що люблю, коли на моїх фото є деталі переднього плану, як-от гілки або листя, тому що вони додають глибини й відчуття тривимірності, – каже він. – Там була трава, крізь яку я планував зробити кілька знімків, але вона виявилася надто низькою, а огорожа перед місцем стрибків блокувала мені фотографії з низького кута. Щоб подолати ці перешкоди, я просто витягнув кілька травинок із землі й тримав їх перед об’єктивом».
Для Дебори цей прийом виявився новим. «Використання трави або дерев, аби приховати з фотографії небажані деталі або покращити композицію, здається таким зрозумілим прийомом, але я ніколи не вдавалася до нього перед тією зйомкою, – пояснює вона. – ЖБ порадив мені активно шукати точку з ідеальним кутом для фотографування й не планувати заздалегідь, як я пізніше коригуватиму ці недоліки під час редагування, а замість цього використовувати й змінювати середовище таким чином, щоб зробити найкращий кадр».
Деборі пощастило, і вона зробила під час цієї зйомки кілька неймовірних динамічних фотографій – і, сподіваємося, поради ЖБ допоможуть вам зробити те ж саме.
Вийдіть на новий рівень фотографування динамічних подій із цими професійними порадами від ЖБ*.
* Матеріал доступний не всіма мовами.
Автор: Маркус Хокінс (Marcus Hawkins)
Пов’язана продукція
-
Бездзеркальні камери
EOS R8
Перейдіть на новий рівень повнокадрової фото- та відеозйомки та втільте в життя свої творчі ідеї. -
Об’єктиви RF
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
Макрооб’єктив із фокусом 35 мм і швидкою діафрагмою f/1,8 для створення ширококутних знімків, фотографування на коротких відстанях і гібридної стабілізації зображення. -
Об’єктиви RF
RF 24-105mm F4-7.1 IS STM
Ідеальний об’єктив для щоденної зйомки для власників повнокадрових бездзеркальних камер. Надзвичайно зручна у користуванні, камера RF 24-105mm F4-7.1 IS STM надзвичайно легка та компактна, здатна вивести вашу зйомку на новий рівень.
Схожі статті
-
ЗЙОМКА ОБ’ЄКТІВ, ЩО РУХАЮТЬСЯ
Як використовувати спалах для отримання креативних динамічних знімків
Дізнайтеся про переваги використання спалаху Speedlite під час динамічної зйомки.
-
ЗЙОМКА НА ВУЛИЦІ
Корисні поради щодо фотографування під час зимових свят
Професійний спортивний фотограф Рихарда Вальх надає поради з удосконалення зимової фотографії: від вибору камери до найкращих налаштувань.
-
ФОТОГРАФУВАННЯ РУХОМИХ ОБ’ЄКТІВ
Фотографування рухомих об’єктів
Навчіться фотографувати рух і додавати динаміку до своїх знімків.
-
СПОРТИВНА ФОТОГРАФІЯ
Історія за кадром
П’ять професійних спортивних фотографів дають поради про те, як робити видатні спортивні знімки.