Знімайте по-іншому: поради щодо абстрактної фотографії

Виходьте на вулицю і знімайте дивовижні абстрактні фотографії, фіксуйте в кадрі нематеріальні деталі та робіть сюрреалістичну подвійну експозицію за допомогою камери Canon.
Вулиця міста, знята з ефектом багаторазової експозиції, що створює розмитий ефект повторення.

Абстрактне зображення — це зображення, яке на перший погляд не має жодного відношення до реального світу. Створюючи зображення, які не мають зв’язку з реальністю, ми можемо висловити ідею або емоцію, далеку від повсякденних речей та сцен. Нам часто кажуть, що фотографії мають бути чіткими, симетричними та сфокусованими, але в абстрактній фотографії ми можемо порушувати ці правила на свій розсуд. Це дає фотографам величезну свободу в зацікавленні глядача на більш глибокому рівні, демонструючи захоплюючі візуальні образи та експериментуючи з технікою зйомки.

Абстрактна фотографія йде обіруч із вуличною та документальною фотографією. Вулиця сповнена деталей, геометрії і руху, які, за наявності деяких навичок роботи з камерою, можна помітити й зафіксувати концептуальним способом, розкриваючи приховану чарівність навіть у найповсякденніших і звичних сценах.

Абстрактний підхід дозволяє не лише по-новому поглянути на архітектурні пам’ятки та старі будівлі, а й передати яскраве враження від оточуючого нас міського життя — чи то бурхливої діяльності, чи то меланхолійного гамору. Тож чому б не взяти камеру та не прогулятися містом у пошуках абстрактного? Ніколи не знаєш, із чим повернешся.

1. Знімайте з ефектом розмитості

Знімок вулиці з високим ступенем розмиття по вертикалі. Пішоходів усе ще можна розрізнити, але більша частина сцени перетворилася в смуги з рожевих, зелених і жовтих вогнів.

Під час зйомки з розмиттям шукайте цікаві об’єкти, які створять чіткий акцент, як, наприклад, різнокольорові парасольки, підвішені над вулицею. Знято на камеру Canon EOS RP з об’єктивом Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM із фокусною відстанню 35 мм, витримкою 1/15 с, діафрагмою f/22 та ISO 100.

Чоловік швидко нахиляє камеру Canon вгору та вниз.

Рух камери вгору-вниз у поєднанні з витримкою 1/15 секунди додасть звичайній вуличній сцені чудовий ефект розмиття.

Фотографи зазвичай намагаються уникати тремтіння камери, але за допомогою навмисного руху під час експозиції можна створити вражаючі вуличні абстрактні знімки, і це прекрасний спосіб передати атмосферу місця.

Головне — установити достатньо довгу витримку, щоб створити розмитість, але й достатньо коротку, щоб залишити обриси людей та фігур. Спробуйте встановити на камері режим пріоритету витримки (Tv) з витримкою 1/15 секунди. Установіть світлочутливість камери на ISO100 як відправну точку, регулюючи її залежно від рівня навколишнього освітлення, поки не отримаєте експозицію, яка вас влаштує. Потім, натиснувши кнопку спуску затвора, зробіть короткий різкий рух камерою. Для сцен із людьми чудово підходить прийом руху вгору-вниз, оскільки це зберігає форму фігур, але ви також можете спробувати виконати рух у сторону, різкий поворот, швидке масштабування.

У режимі пріоритету витримки (Tv) ви також можете просто встановити автоматичний режим ISO, який є на більшості камер, що дозволить вам зосередитися виключно на витримці.

2. Налаштуйте експозицію на світлі ділянки

Знімок, зроблений у підземному переході, де світло пробивається крізь стіну, розмальовану графіті.

Під час створення абстрактних знімків можна спробувати знімати ділянки з яскравим або контрастним освітленням і кольором — такий контраст полегшує сприйняття світу як серії форм. Знято на камеру Canon EOS 90D з об’єктивом Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM із фокусною відстанню 39 мм, витримкою 1/160 с, діафрагмою f/8 та ISO 100.

РК-екран, на якому людина зменшує експозицію на своїй камері, щоб отримати більш темне зображення.

Увімкніть експокорецію та зменште експозицію на ступінь або дві, щоб налаштувати експозицію на світлі ділянки для зйомки яскравого сонячного дня. Майте на увазі, що для цього необхідно використовувати автоматичні налаштування експозиції, такі як пріоритет діафрагми, пріоритет витримки або автоматичне ISO.

Фотографи часто уникають зйомки під прямим сонячний світлом удень, оскільки через це виникає різкий контраст із глибокими тінями. Але коли мова йде про вуличну фотографію, цей контраст може дозволити вам спростити метушливий рух, перетворивши його на вражаючі абстрактні форми. Коли ви налаштовуєте експозицію на світлі ділянки, тіні на знімках стають майже повністю чорними, утворюючи фігури без деталізації.

Найпростіше досягти такого ефекту за допомогою експокорекції. Просто зменште експозицію на ступінь або дві, щоб затемнити зображення таким чином, щоб тіні стали глибокими, а елементи, що освітлені яскравим сонячним світлом, залишилися яскравими.

3. Знімайте з подвійною експозицією

Подвійна експозиція одного міського пейзажу, накладеного на інший, перевернутий догори ногами.

У режимі багаторазового експозиції на РК-екрані камери відображається попередній вигляд поєднаного зображення, отриманого в момент зйомки, що дозволяє легко скласти другу експозицію так, щоб вона гармонійно поєднувалася з першою. Знято на камеру Canon EOS 90D з об’єктивом Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM із фокусною відстанню 55 мм, витримкою 1/160 с, діафрагмою f/7,1 та ISO 100.

Перевернутий РК-екран фотокамери Canon, на якому показана подвійна експозиція будівель, які немов висять у небі.

Перевернувши камеру догори ногами для зйомки другого кадру подвійної експозиції, можна створити сюрреалістичні міські пейзажі.

Популярна з 1800-х рр. подвійна експозиція дозволяє накладати одне зображення на інше для отримання вражаючих результатів. Canon EOS 90D та багато інших нових камер мають спеціальний режим багаторазової експозиції, що дозволяє створювати цей ефект у процесі зйомки. Просто активуйте режим, установіть бажану кількість експозицій та розпочніть зйомку. Зручно, що за ввімкненого режиму Live View на екрані з’являється попередній перегляд ефекту під час зйомки другого кадру (або третього чи четвертого — режим дозволяє зробити до дев’яти кадрів), тому ви зможете налаштувати кадр для найбільш цікавого поєднання.

Вибираючи об’єкти та сюжети для подвійної експозиції, пам’ятайте, що світлі ділянки залишаться такими ж або стануть яскравіше, але не темніше. Це означає, що темні будівлі й фігури на світлому тлі, наприклад на тлі неба, можуть вийти яскравими.

4. Накладайте кілька кадрів

Чорно-білий знімок хмарочоса з багаторазовою експозицією.

Під час створення багатокадрових зображень можна вибрати режим Additive або Average. Режим Additive накладає більш яскраві ділянки одна на одну, а Average допомагає уникнути засвічення ділянок. Знято на камеру Canon EOS 90D з об’єктивом Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM із фокусною відстанню 21 мм, витримкою 1/640 с, діафрагмою f/11 та ISO 100.

Накладений знімок віддзеркаленого пейзажу Лондона.

У разі накладення кількох кадрів спробуйте застосувати дзеркальне відображення, як на цьому зображенні, створюючи абстрактну лінію горизонту. Знято на камеру Canon EOS 90D з об’єктивом Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM із фокусною відстанню 47 мм, витримкою 1/250 с, діафрагмою f/9 та ISO 100.

Навіщо зупинятися на подвійний експозиції? Режим багаторазової експозиції, доступний на таких камерах, як Canon EOS 90D і Canon EOS RP, дозволяє знімати й накладати цілу серію кадрів для створення дивовижного зображення. Щоб отримати гарний знімок архітектурного плану, спробуйте встановити п’ять кадрів і зняти будинок, при цьому злегка змінюючи ракурс або збільшення об’єктива. Кадри будуть накладатися один на одного в процесі зйомки, у результаті чого вийде вражаючий ефект багаторазової експозиції.

5. Підкреслюйте деталі

Бічна частина хмарочоса, що знята знизу, з кольоровим склом з однієї сторони.

Зйомка крупним планом елементів будівель, як на цьому знімку, що зроблено під кутом, є чудовим способом надати архітектурним спорудам абстрактного вигляду. Знято на камеру Canon EOS 90D з об’єктивом Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM із фокусною відстанню 30 мм, витримкою 1/250 с, діафрагмою f/9 та ISO 100.

Однією з найбільших радощів вуличної фотографії є велике розмаїття цікавих деталей, які зустрічаються всюди: від абстрактних архітектурних ліній до яскравих написів, текстур, типографіки та відображень. Зазвичай найкращі абстрактні фотографії мають просту композицію. Виділивши одну-дві деталі й виключивши все інше, можна створити неймовірні фотографії, що надають ефекту глибшої навколишньої атмосфери. Подібні знімки можуть чудово виглядати на стіні, тож чому б не роздрукувати ваші улюблені?

6. Експериментуйте з тінню

Знімок сходів у глибокій тіні, видно лише невелику частинку кожної сходинки.

За допомогою творчого підходу тіні, що відкидається сходами, можна створити сміливий абстрактний образ. Знято на камеру Canon EOS 90D з об’єктивом Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM із фокусною відстанню 21 мм, витримкою 1/250 с, діафрагмою f/10 та ISO 250.

Чорно-білий знімок бетонної будівлі, знятий знизу, що створює геометричні фігури за допомогою тіні.

Фокусування на захопленні тіней і силуетів є простим способом зробити зображення більш абстрактними. Знято на камеру Canon EOS 90D з об’єктивом Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM із фокусною відстанню 31 мм, витримкою 1/250 с, діафрагмою f/8 та ISO 100.

Коли сонце схиляється до горизонту, тіні стають довшими, і цей момент може чудово підійти для зйомки абстрактних форм тіней. Шукайте тіні, форма яких є цікавою та кутастою, і намагайтеся включати в кадр тіні, що відкидаються людьми та будівлями. Спробуйте налаштувати експозицію на світлі ділянки, як описано в пункті 2, щоб спростити зображення і зробити темні ділянки чорними.

Абстрактна фотографія надає свободи, яка присутня в небагатьох інших жанрах, і це відмінний спосіб розкривати творчі можливості й налаштування камери, не обмежуючись стандартними правилами фотографії. Не існує правильного або неправильного, тільки нескінченні можливості для створення виразних абстрактних фотографій.

Автор: Джеймс Патерсон (James Paterson)

Пов’язана продукція

  • RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM

    Невеликий і надзвичайно легкий об’єктив зі змінною фокусною відстанню 24–50 мм серії RF, який можна використовувати щодня для зйомки подорожей, пейзажів тощо.
  • EOS R10

    Переходьте на новий рівень фото- та відеозйомки з бездзеркальною камерою лінійки EOS R, створеної на основі сенсора APS-C.
  • RF 24mm F1.8 MACRO IS STM

    Компактний і легкий 24-міліметровий об’єктив із фіксованою фокусною відстанню, який ідеально підходить для зйомки пейзажів, влогів та інтер’єрів, а також макрозйомки.
  • RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM

    Компактний та легкий об’єктив RF 15-30mm ідеально підходить для зйомки під час подорожей, у тому числі зйомки міських пейзажів, ландшафту, архітектурних споруд та зйомки влогу на ходу.
  • EOS RP

    Ця компактна, легка та інтуїтивно-зрозуміла повнокадрова бездзеркальна камера була спеціально розроблена для фотографування під час подорожей та повсякденної зйомки.
  • EOS R6

    Щоб ви не знімали і як би ви це не робили, камера EOS R6 допоможе вам розкрити свій творчий потенціал на повну.
  • RF 24-105mm F4-7.1 IS STM

    Ідеальний об’єктив для щоденної зйомки для власників повнокадрових бездзеркальних камер. Надзвичайно зручна у користуванні, камера RF 24-105mm F4-7.1 IS STM надзвичайно легка та компактна, здатна вивести вашу зйомку на новий рівень.

Схожі статті

Поради щодо створення вуличної фотографії

Важливі поради для зйомки приголомшливих зображень вулиць з архітектурною тематикою.

Експеримент з об’єктивом для вуличної фотографії

Чому об’єктив RF 28mm F2.8 STM від Canon є таким важливим елементом обладнання для вуличних фотографів.

Поради, що допоможуть вам вивести на новий рівень свої навички міського фотографування

Знімайте приголомшливі міські пейзажі й деталізовані міські сцени. Нижче ви знайдете всі необхідні поради, рекомендації, прийоми й джерела натхнення.

Поради з урбаністичної фотографії

Рекомендації Паули Стопки зі створення неперевершених знімків архітектурних споруд і міських пейзажів.