ЗЙОМКА ПЕЙЗАЖІВ

Аса Стейнарс: не обмежуйтеся пейзажами, щоб отримати відмінний кадр.

Вдоскональте свої пейзажні знімки, додавши до них об’єкт зйомки — отримайте кращі поради щодо створення пейзажних селфі від фотографа-мандрівника з Ісландії і зірки TikTok Аси Стейнарс.
Жінка, одягнена в яскраво-червону зимову куртку, йде до водоспаду Скогафосс в Ісландії, навколо падає сильний сніг.

Аса Стейнарс не завжди знаходила Ісландію настільки вражаючою. Після переїзду туди з Норвегії у віці семи років, вона здавалась їй скоріше маленьким містечком, ніж країною. Але, повернувшись туди через роки після роботи за кордоном, вона почала сприймати країну вогню і льоду по-новому.

Сьогодні фотографії та відеоролики Аси про її пригоди на батьківщині та за кордоном принесли їй 700 тисяч підписників у соціальних мережах. Завдяки її майстерності в «пейзажних селфі», яка перетворює звичайні селфі на неймовірні знімки скандинавських пейзажів, її акаунти в Instagram і TikTok — це постійно зростаюча данина загадковим чудесам Ісландії — від кратерів, вулканів та чорних піщаних пляжів до фіордів, льодовиків і водоспадів.

На її пейзажних фотографіях часто присутні люди, зазвичай вона сама. Це не просто селфі; вони запрошують глядача побувати на її місці, що здається особливо важливим при публікації фотографій у соціальних мережах. «Я хочу викликати у глядача відчуття, щоб він уявив себе на знімку, бажання побувати там і побачити природу, а не просто дивитися на неї на знімку», — говорить Аса.

Для цього у своїх знімках Стейнарс зазвичай задіює один або кілька органів чуття: ви можете майже відчути тепло багаття в холодний день; почути шум водоспаду; відчути смак гарячої кави після довгого походу. «Для мене, — каже Стейнарс, — фотографія — це засіб створення цього почуття пристрасті до подорожей, щастя або просто натхнення, щоб піти і піднятися в гори». Фотографія природи завжди пов’язана з дослідженням навколишнього світу, тому мені подобається додавати на знімок людину, щоб розповісти повну історію.

Тут Аса пояснює, як вона це робить, і ділиться порадами, як вивести пейзажну фотографію на новий рівень, щоб ви також змогли побачити світ природи в абсолютно новому світлі.

Вдоскональте композицію за допомогою сміливого одягу

Чоловік у яскраво-помаранчевій куртці стоїть на краю обриву й дивиться на дивовижну норвезьку долину.

Аса любить додавати кольорів на свої пейзажні знімки, зазвичай у вигляді яскравого одягу — як на цій фотографії. «Ми з другом пішли в похід до острова Сенья, і я зробила цей дивовижний кадр, на якому він стоїть на краю обриву», — говорить вона. Знято на камеру Canon EOS-1D X Mark II з об’єктивом Canon Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM із фокусною відстанню 16 мм, витримкою 1/1250 с, діафрагмою f/2,8 та ISO 200. © Аса Стейнарс (Ása Steinars)

Двоє людей п’ють каву на свіжому повітрі поруч із невеликим багаттям. На задньому плані видніється дивовижна долина.

На цьому ретельно скомпонованому знімку Аса із друзями насолоджуються кавою під час походу на Язик Троля — вражаюче скельне утворення у Норвегії. Людина зліва одягнена в ісландський вовняний джемпер, який незмінно з’являється в роботах Аси. Знято на камеру Canon EOS-1D X Mark II з об’єктивом Canon Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM із фокусною відстанню 24 мм, витримкою 1/200 с, діафрагмою f/2,8 та ISO 640. © Аса Стейнарс (Ása Steinars)

Відтворюючи пейзажні селфі Аси, фотографи-початківці часто не беруть до уваги одну деталь — одяг. Аса використовує одяг червоного, жовтого та помаранчевого кольору під час зйомки в похмуру погоду або якщо об’єкт зйомки знаходиться далеко. Фотографування людини на тлі пейзажу дає відчуття масштабу, а яскравий одяг додає яскравих кольорів до знімку, який в іншому випадку може вийти пласким або монохромним.

Аса заходить так далеко, що навіть вибирає місце для зйомки, орієнтуючись на одяг. Це особливо важливо, коли вона працює з брендами одягу. Вона стежить за тим, щоб місце зйомки доповнювало товар бренду за композицією або за тематикою, але ті ж принципи вона застосовує і до власних робіт.

«Я знаходжу місце, яке відповідає стилю одягу та його кольорам, — каже вона. — Якщо мені не потрібно, щоб об’єкт виділявся, я намагаюся використовувати одяг в місцевому стилі, щоб більше злитися з природою. Наприклад, ісландські вовняні светри. Вони дуже приємні до тіла, а також підходять для зйомки природи й чудово підходять для зйомки об’єкта крупним планом».

Використання подібного одягу дозволяє передати атмосферу місця і місцевого колориту на кінцевому знімку.

Кадруйте об’єкт зйомки за допомогою природи.

Гірський масив Кедлінгарфьодль на початку літа. Вдалині видніється людина з рюкзаком.

«Кедлінгарфьодль — одне з тих місць, які більше схожі на Марс, ніж на Землю, — говорить Аса про знімок цього знаменитого колоритного ісландського гірського масиву. — «Знімок було зроблено на початку літа, коли ще не розтанув увесь сніг». На цьому знімку контраст гір і снігу виділяє туриста в центрі. Знято на камеру Canon EOS-1D X Mark II з об’єктивом Canon Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM із фокусною відстанню 70 мм, витримкою 1/400 с, діафрагмою f/5,6 та ISO 100. © Аса Стейнарс (Ása Steinars)

Ісландська вівця на схилі із цікавістю дивиться в камеру. На задньому плані величезна, вкрита снігом гора.

«Я знайшла цю допитливу вівцю на Вестфірдірі пізньої осені, перед тим як їх заганяють у стійла на зиму», — говорить Аса. Вестфірдір — це великий півострів на північному заході Ісландії зі скелями висотою до 441 метр — ідеальне місце для ефектної пейзажної фотографії. Гори та схили пагорбів допомагають зробити овець фокусною точкою знімка. Знято на камеру Canon EOS 5D Mark IV з об’єктивом Canon EF 24-105mm f/4L IS USM (на зміну якому прийшла модель Canon EF 24-105mm f/4L IS II USM) із фокусною відстанню 105 мм, витримкою 1/160 с, діафрагмою f/4 та ISO 100. © Аса Стейнарс (Ása Steinars)

Аса часто кадрує свої об’єкти, використовуючи природні елементи, такі як скелі, гори й водоймища. Іноді вона робить кадр, розміщуючи на передньому плані розмиті квіти, щоб привернути увагу до об’єкту зйомки. Як би ви не кадрували знімок, важливо, щоб композиція здавалася невимушеною.

«Для мене дуже важливо, щоб знімок вийшов природним і на нього було легко дивитися, — говорить Аса. — Вам не потрібно обдумувати знімок, коли ви його бачите, тому пропорції повинні бути правильними, а погляд має одразу падати на об’єкт, а не шукати його».

Зробити фон більш помітним легше за все за допомогою варіо- або телеоб’єктива, відійшовши трохи подалі від об’єкта зйомки, а потім наблизивши його так, щоб фон заповнив увесь кадр. Віддаливши об’єкт зйомки від об’єктива, ви також можете скористатися перевагами гіперфокального фокусування, яке дозволяє тримати об’єкт і фон у потрібному фокусі навіть під час зйомки із широкою діафрагмою.

Стандартний варіооб’єктив, такий як Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM має зручний діапазон фокусної відстані для початківців пейзажного фотографування, або навіть ширококутний об’єктив, такий як Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM — якість зображення, яка досягається за рахунок цього об’єктива із фіксованою фокусною відстанню чудово підходить для пейзажної зйомки.

Аса каже, що потрібно експериментувати з композицією, міняти ракурс і положення об’єкта зйомки, робити багато пробних знімків та запастися терпінням. «Це пошук ідеального кадру, і іноді може знадобитися деякий час, щоб кадр вийшов ідеальним, — пояснює вона. — Я би рекомендувала не поспішати та поекспериментувати, спробувати кілька різних ракурсів і порівняти їх. Можливо доведеться поміняти об’єктиви, щоб подивитися, як зміниться знімок. Іноді я можу витратити багато часу на один знімок, але це перемагає в мені перфекціоніст. Зрештою, це завжди того варте».

Працюйте з тим світлом, яке у вас є

Чоловік біжить до джипу, що очікує на нього вночі в Ісландії. Увімкнені фари джипа висвітлюють дорогу, покриту мокрим снігом.

Щоб краще зрозуміти, що таке природне освітлення і як за таких умов отримати найкращі результати, Аса рекомендує знімати в різних місцях, за будь-якої погоди, у будь-який час. «Я проводжу багато часу в дорозі, подорожуючи Ісландією, — говорить вона. — Мені подобається момент, коли я виїжджаю з міста і вирушаю у подорож із друзями». Знято на камеру Canon EOS-1D X Mark II з об’єктивом Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM із фокусною відстанню 35 мм, витримкою 1/125 с, діафрагмою f/2.8 та ISO 6400. © Аса Стейнарс (Ása Steinars)

Фотограф-пейзажист Аса Стейнарс, одягнена в довге біле зимове пальто, стоїть, засунувши руки в кишені, на тлі засніженого краєвиду.

Хоча фотограф-пейзажист Аса Стейнарс іноді використовує відбивач для зйомки портретів, у цілому вона вважає за краще «знімати природу такою, яка вона є». На цьому знімку ісландська інфлюенсер навмисно одягла одяг, що відповідає навколишньому середовищу, щоб посилити відчуття первозданного, неторканого пейзажу. Знято на камеру Canon EOS-1D X Mark II (якій на заміну прийшла модель Canon EOS-1D X Mark III), з об’єктивом Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM (якому на заміну прийшла модель Canon EF 70-200mm f/2.8L IS III USM) із фокусною відстанню 200 мм, з витримкою 1/1600 с, діафрагмою f/3,5 та ISO 500. © Аса Стейнарс (Ása Steinars)

Під час зйомки пейзажних селфі Аса вважає важливим використовувати доступне освітлення для вдосконалення кінцевого знімку, будь то похмурий день або сонце, що пробивається крізь хмари.

«Поспостерігайте, що відбувається, коли ви знімаєте на заході сонця або близько полудня», — говорить Аса й радить використовувати камеру в різних умовах, щоб зрозуміти контраст між м’яким і різким світлом. Таким чином ви зможете отримати найкращі результати за будь-яких умов освітлення.

Хмари можуть виконувати роль розсіювачів. «Похмура погода — звичайне явище для Ісландії, і я дуже звикла до неї, оскільки часто знімаю тут. Мені це подобається, особливо під час зйомки пейзажів, таких як каньйони й водоспади, коли в кадрі не повинно бути занадто багато тіней, — пояснює Аса. — Це робить знімок більш м’яким і дозволяє легше правильно експонувати зображення».

Як тільки ви поекспериментуєте з природним освітленням, ви почнете помічати, як воно змінюється в залежності від пори року. «У похмурі дні зелені дерева і трава стають дуже яскравими, тому літні фотографії виглядають неймовірно», — каже вона.

Магія дистанційної зйомки та таймери

Чоловік у водонепроникному червоному одязі, помаранчевому шоломі та туристичних черевиках стоїть усередині крижаної печери.

Незважаючи на те, що в крижаних печерах Ісландії виходять величні знімки, Аса каже, що це «непросте місце» для зйомки. «Недостатнє освітлення і велика кількість води, що капає зверху стають випробуванням для камери», — говорить вона. Знято на камеру Canon EOS-1D X Mark II з об’єктивом Canon Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM із фокусною відстанню 16 мм, витримкою 1/80 с, діафрагмою f/2,8 та ISO 4000. © Аса Стейнарс (Ása Steinars)

Фотограф-пейзажист Аса Стейнарс, одягнена в теплий зимовий одяг, заходить усередину величезної ісландської крижаної печери.

«Це один з моїх улюблених знімків з Ісландії, — говорить Аса. — У рідкісних випадках лагуна льодовиків замерзає,і ви можете вийти на лід і увійти в печери айсберга». Знято на камеру Canon EOS-1D X Mark II з об’єктивом Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM із фокусною відстанню 16 мм, витримкою 1/800 с, діафрагмою f/2.8 та ISO 320. © Аса Стейнарс (Ása Steinars)

Асі часто доводиться бути одночасно й фотографом, і об’єктом зйомки. Вона встановлює камеру на штатив, потім дистанційно запускає її за допомогою телефону та програми Canon Camera Connect. Вона фокусує камеру за допомогою екрана телефону, потім встановлює таймер на 2 або 10 секунд, щоб встигнути прибрати телефон, щоб він не потрапив на кінцевий знімок. По суті, це селфі, яке не схоже на селфі.

В інших випадках вона використовує вбудований таймер камери, фокусуючись на землі, де вона буде стояти, або на об’єкті зйомки в цьому районі, установлюючи таймер і займаючи позицію. Це особливо зручно при тривалій експозиції.

«В Ісландії я часто знімаю полярне сяйво, і дистанційний спуск або таймер дуже важливі, — розповідає Аса. — Оскільки ви працюєте з тривалою витримкою, важливо, щоб камера не рухалася і кадр не розмивався. Найкращим варіантом є програма Canon Camera Connect, але якщо у вас його немає, то підійде й двосекундний таймер, щоб вібрації від натискання кнопки спуску затвора зникли до того, як буде зроблено знімок».

Вдосконалюйте свій стиль за допомогою редагування

Зелений гірський масив з водоспадом в центрі.

Зйомка водоспадів за слабкого освітлення передбачає меншу кількість тіней і більш рівномірну експозицію всього зображення. Після того як ви вибрали остаточний варіант зображення, ви можете вдосконалити його в процесі подальшої обробки за допомогою програми для редагування. Знято на камеру Canon EOS-1D X Mark II з об’єктивом Canon Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM із фокусною відстанню 16 мм, витримкою 1/125 с, діафрагмою f/7,1 та ISO 250. © Аса Стейнарс (Ása Steinars)

Видовищні зелені вогні північного сяйва над будинком з освітленими вікнами поруч із великою водоймою.

Щоб додати ще один елемент до й без того приголомшливого видовища північного сяйва, для цього знімка Аса шукала об’єкт на передньому плані. «Я знайшла будинок, де горіло світло у вікнах, і це зробило знімок набагато цікавішим», — говорить вона. При зйомці такого об’єкта, як північне сяйво, важливо переглянути кінцеві зображення і вибрати кращі для подальшої обробки. Знято на камеру Canon EOS-1D X Mark II з об’єктивом Canon Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM із фокусною відстанню 16 мм, витримкою 2,5 с, діафрагмою f/4 та ISO 3200. © Аса Стейнарс (Ása Steinars)

«У наші дні редагування є важливою частиною фотографії, — говорить Аса, — і дуже корисно після цього як слід переглянути свої знімки». Вона радить завжди знімати у форматі RAW, щоб захопити максимум даних і розширити свої можливості на етапі обробки відзнятого. Вбудованістилі зображення Canon, що включають такі налаштування, як «Пейзаж», «Нейтральне» і «Точне», надають знімкам єдину колірну палітру й настрій. Але саме переглядаючи свої фотографії, ви зможете зрозуміти, що у вас виходить добре, а над чим треба попрацювати.

Аса рекомендує всім починаючим фотографам-пейзажистам вкласти гроші в програмне забезпечення для редагування фотографій, таке як Canon Digital Photo Professional (DPP) або Adobe® Photoshop® Lightroom®. Корисно знайти кілька попередніх налаштувань — по суті, користувацьких фільтрів, які можна використовувати у програмі, але вони не замінять практичних знань про подальшу обробку.

«Використання наборів попередніх налаштувань може бути непоганим рішенням на початку, але пам’ятайте, що це не найкращий варіант для створення красивих зображень, — говорить вона. — Вам усе одно доведеться багато редагувати самостійно, навіть із хорошими попередніми налаштуваннями».

Продовжуйте експериментувати та практикуватися

Горбатий кит, що виринає з води на тлі видовищного білого горизонту.

Якщо є можливість, носіть камеру із собою всюди, куди б ви не відправилися, радить Аса, — ніколи не знаєш, коли може підвернутись ідеальний кадр. «Я спостерігала за китами і раптом почула позаду себе сильний сплеск. Я обернулася, і в цей момент в повітря злетів горбач, — розповідає вона про цей знімок. — Я була дуже рада, що мені вдалося зняти всю послідовність виринання кита». Знято на камеру Canon EOS-1D X Mark II з об’єктивом Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM із фокусною відстанню 150 мм, витримкою 1/5000 с, діафрагмою f/3.2 та ISO 640. © Аса Стейнарс (Ása Steinars)

Тим, хто тільки починає займатися фотографією або має невеликий досвід зйомки пейзажів, Аса рекомендує подивитися на роботи інших і повчитися на їхньому прикладі. Вона радить знайти фотографів, якими ви захоплюєтеся, і подивитися, як вони працюють зі світлом, компонують зображення та знаходять незвичайні ракурси.

Її головна порада проста. «Я ношу із собою камеру практично скрізь, де буваю, і роблю це вже більше 10 років, — говорить вона. — «Що більше ви практикуєтеся, то кращими ви стаєте. Це дуже просто. Але для того, щоб стати професіоналом, потрібен час. Ніхто не народжується фотографом».

Автор: Гері Еванс (Gary Evans)

Пов’язана продукція

  • Об’єктиви RF

    RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM

    Невеликий і надзвичайно легкий об’єктив зі змінною фокусною відстанню 24–50 мм серії RF, який можна використовувати щодня для зйомки подорожей, пейзажів тощо.
  • Бездзеркальні камери

    EOS R6

    Щоб ви не знімали і як би ви це не робили, камера EOS R6 допоможе вам розкрити свій творчий потенціал на повну.
  • Ширококутний об’єктив із фіксованою фокусною відстанню

    RF 24mm F1.8 MACRO IS STM

    Компактний і легкий 24-міліметровий об’єктив із фіксованою фокусною відстанню, який ідеально підходить для зйомки пейзажів, влогів та інтер’єрів, а також макрозйомки.
  • Надширококутний об’єктив зі змінною фокусною відстанню

    RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM

    Компактний та легкий об’єктив RF 15-30mm ідеально підходить для зйомки під час подорожей, у тому числі зйомки міських пейзажів, ландшафту, архітектурних споруд та зйомки влогу на ходу.
  • Телеоб’єктив зі змінною фокусною відстанню

    RF 70-200mm F4L IS USM

    Телеоб’єктив RF 70-200mm F4L IS USM — компактний і легкий телеоб’єктив зі змінною фокусною відстанню серії L, що ідеально підходить для знімання під час подорожування, знімання спортивних подій та дикої природи, а також портретної зйомки.
  • Об’єктиви RF

    RF 24-105mm F4-7.1 IS STM

    Ідеальний об’єктив для щоденної зйомки для власників повнокадрових бездзеркальних камер. Надзвичайно зручна у користуванні, камера RF 24-105mm F4-7.1 IS STM надзвичайно легка та компактна, здатна вивести вашу зйомку на новий рівень.
  • Об’єктиви RF

    RF 35mm F1.8 MACRO IS STM

    Макрооб’єктив із фокусом 35 мм і швидкою діафрагмою f/1,8 для створення ширококутних знімків, фотографування на коротких відстанях і гібридної стабілізації зображення.

Схожі статті