Кожен сезон відкриває безліч можливостей для фотографів, адже будь-яка пора року дарує нам унікальну гаму кольорів, відтінків і настроїв. Вісімнадцятирічний угорський фотограф Бенджамін Хегі набув величезного авторитету як творець сезонного контенту для соціальних мереж, ділючись зі своїми 40 000 підписниками в Instagram майстерно відредагованими й підібраними знімками подорожей, міських і природних пейзажів.
Ось його найкращі поради щодо створення унікальної атмосфери кожної пори року.
ЗЙОМКА ПЕЙЗАЖІВ
Відобразіть унікальну красу кожного сезону
1. Пам’ятайте про кінцевий результат
«Коли я створюю сезонні фотографії, — каже Бенджамін, — я завжди думаю про те, як я їх потім редагуватиму, а не лише про те, щоб зробити знімок. Для мене створення певного образу й відчуття — це така сама частина редагування, як і фотографування. Ці два етапи доповнюють один одного».
Бенджамін планує свої знімки так, щоб вони відображали його почуття під час зйомки. «Не думайте про цей процес як про фотографування реальності: краще створюйте сцену так, як ви хочете, щоб вона виглядала у вашій уяві, — каже він. — Зображення стає поєднанням фотографії та живопису. Але важливо не перестаратися, інакше кінцевий результат виглядатиме фальшиво й зовсім не збігатиметься з реальністю».
«Я порадив би завжди знімати з якістю RAW, тому що це дає найбільшу свободу для подальших маніпуляцій із зображенням, — додає він. — Знімаючи у форматі RAW, ви можете регулювати такі параметри, як баланс білого, засвічені й затінені ділянки й передача кольору. Усе це є частиною акценту на сезонній атмосфері».
Бенджамін використовує фотоапарат, який йому подарували на 13-й день народження, Canon EOS 700D (зараз на зміну йому прийшла модель Canon EOS 850D), із двома варіооб’єктивами: Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM, надширококутним об’єктивом, що ідеально підходить для зйомки пейзажів, і Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM, який є надзвичайно універсальним завдяки великому діапазону зуму. За його словами, він вважає цей комплект ідеальним, адже для фотографа-мандрівника є дуже важливими розмір і вага.
Такий самий компактний та економічний комплект можна створити і в повнокадровій бездзеркальній системі Canon нового покоління EOS R, що включає камеру Canon EOS RP, об’єктив Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM та об’єктив Canon RF 50mm F1.8 STM. Ви також можете користуватися на камерах EOS R об’єктивами серії EF-S через адаптер кріплення EF-EOS R.
2. Продумайте композицію та освітлення
Редагування є важливою частиною творчого процесу Бенджаміна, але, за його думкою, композиція сцени має відображати відповідну пору року. «Дерево, вкрите снігом або інеєм, створює морозно-зимовий настрій, — каже він. — Навесні на перший план виходять барвисті квіти. Восени можна зробити акцент на насиченому золотим сяйвом листі, що падає з дерев». Ретельно продумана композиція може посилити природну атмосферу будь-якої пори року.
«У різні пори року буває краще знімати у різний час доби, — додає Бенджамін, наголошуючи, що якість світла суттєво залежить від сезону. — Взимку добре фотографувати просто перед сходом сонця або відразу після його заходу. На цій стадії сутінків ви отримаєте холодний і похмурий блакитний відтінок, який часто називають блакитною годиною. Однак якщо йдеться про снігову сцену, знімайте за денного світла, щоб отримати дійсно чіткий і яскравий святковий образ».
«Для літніх знімків багато пейзажних фотографів віддають перевагу початку або кінцю дня, але мені подобається, коли сонце високо в небі, — продовжує він. — Це допомагає передати яскраві кольори зелених полів і літнє тепло пейзажів».
«Весна — чудовий час, коли виникає нове життя, і для мене це теж актуально. Відразу після сходу сонця — чудовий час для фотографування квітів, що розпустилися, і квітучих дерев, але яскраве сонячне світло протягом дня іноді забезпечує навіть кращий ефект».
«Восени краще за все знімати в золоту годину — відразу після сходу сонця або перед його заходом, — розповідає Бенджамін. — Сонце дуже низько в небі й створює чудові й теплі осінні кольори».
3. Намагайтеся передати якомога більше деталей
У багатьох камерах Canon є режим сцени «Пейзаж», але Бенджамін вважає за краще повністю контролювати налаштування камери. «Я завжди використовую ручний режим зйомки, тому можу легко налаштувати діафрагму й витримку, щоб отримати ідеальну експозицію, яка мені потрібна». Якщо ви знімаєте на камеру системи EOS R, функція моделювання експозиції дозволяє відразу подивитися (як у видошукачі, так і на задньому екрані), як зміни в налаштуваннях експозиції впливатимуть на зображення. У цифрових дзеркальних камерах ця функція працює під час використання заднього екрана в режимі Live View.
Багато камер Canon мають режими зйомки HDR (High Dynamic Range), що допомагає зберегти деталі на світлих ділянках і посилити тіні. Це дозволяє отримати більш збалансовану експозицію для створення висококонтрастних сцен.
«У моїй камері є режим сюжетів «Керування освітленням HDR, — каже Бенджамін. — Для кожного вашого знімка камера створює три окремі зображення з брекетингом експозиції, а потім поєднує їх у HDR-фотографію». Якщо у вашій камері немає режиму HDR, ви все одно можете зробити кілька знімків із дещо різною експозицією та об’єднати їх на етапі редагування. У безкоштовному програмному продукті Canon Digital Photo Professional (DPP) є вбудований інструмент HDR, який спрощує це завдання. Використовуйте штатив, щоб камера не рухалася між знімками з різною експозицією.
Під час зйомки вночі або за слабкого освітлення Бенджамін радить використовувати довгу витримку, щоб зафіксувати якнайбільше деталей — «навіть те, що не можна побачити очима». Режим ручної витримки дозволяє встановлювати експозицію довше 30 секунд, але вам доведеться поекспериментувати, щоб вирішити, наскільки така довга експозиція дає потрібний ефект. Перегляньте результати на задньому РК-екрані та за потреби повторіть кадр. Щоб уникнути розмиття зображення, використовуйте штатив.
4. Редагуйте, щоб посилити сезонну атмосферу
Навіть якщо знімок не був зроблений у режимі HDR, Бенджамін зазвичай додає яскраві кольори та підвищує контраст відповідно до свого уявлення. Однак не менш важливим для його сезонних знімків є налаштування балансу білого та експозиції кожного знімка, щоб передати якість світла, характерну для кожного сезону.
Усі ці початкові налаштування можна відтворити за допомогою безкоштовного програмного продукту Canon Digital Photo Professional (DPP), призначеного для оброблення й редагування зображень у форматі RAW із камер Canon. У ньому передбачено цілу низку стилів зображення, що дозволяють швидко надати знімкам бажаного вигляду й настрою — саме таких, як і в разі застосування відповідних параметрів у камері. Серед них — «Пейзаж», який підвищує різкість, посилює колірний тон і насиченість, допомагаючи відтворити глибокий і яскравий синій і зелений кольори неба й листя. Усі коригування, застосовані до RAW-файлу як стиль зображення, можна потім скоригувати, видалити або замінити іншим стилем. Ви також можете безкоштовно завантажити додаткові стилі: Nostalgia (Ностальгія), Clear (Ясний), Twilight (Сутінки), Emerald (Смарагд) та Autumn Hues (Осінні тони), які ідеально підходять для того, щоб швидко надати фотографії іншої сезонної атмосфери.
Потужні інструменти коригування кольорів у DPP дозволяють змінювати відтінок, насиченість і яскравість певних колірних діапазонів — наприклад, для посилення блакитних тонів у зимовій сцені або теплих відтінків на літньому знімку. Для досягнення таких ефектів Бенджамін часто використовує шари коригування в Adobe Photoshop. «Для зимових знімків я роблю акцент на синіх тонах, додаючи порожній шар із режимом змішування «Накладання» і зафарбовуючи ділянки м’яким синім пензлем із низьким рівнем непрозорості, — пояснює він. — Для осінніх знімків можна додати на сцену виразності та атмосферності, зафарбовуючи ділянки жовтими й помаранчевими відтінками».
«Для змінення контрастності та яскравості я завжди використовую шари коригування, — додає він, — адже за допомогою масок шарів можна впливати лише на певні області зображення». Це ідеальний варіант, коли Бенджамін в основному задоволений знімком, але відчуває, що деякі аспекти потрібно трохи підкреслити, щоб повніше передати настрій.
5. Покажіть свої фотографії у соціальних мережах
Коли ви ділитеся своїми фотографіями у соціальних мережах, ви конкуруєте за увагу з мільйонами інших знімків. Бенджамін вважає, що важливо виробити власний стиль, щоб виділитися з натовпу.
«Спочатку я намагався копіювати стиль інших фотографів, але мені подобається думати, що я вже виробив свій власний унікальний стиль, — пояснює він. — Я збудував свій образ в Instagram саме на цьому фундаменті. Людям подобається бачити фотографії, які відображають найголовніше в кожному сезоні й показують — причому своєчасно, — як змінюється природа коло нас. Публікуючи сезонний контент, я досяг значно більшого успіху, адже люди шукають мої знімки й діляться ними з іншими по всьому світу».
«На цьому етапі моя база підписників, якщо враховувати агенції пейзажної та туристичної фотографії, що люблять використовувати мої знімки, складає 1 мільйон людей. Я думаю, важливо не стільки просувати себе, скільки дозволяти своїм фотографіям просувати вас».
Автор: Метью Річардс (Matthew Richards)
Adobe, Lightroom та Photoshop — зареєстровані торговельні марки або торговельні марки компанії Adobe у США та/або в інших країнах.
Пов’язана продукція
-
Бездзеркальні камери
EOS R8
Перейдіть на новий рівень повнокадрової фото- та відеозйомки та втільте в життя свої творчі ідеї. -
Об’єктиви RF
RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM
Невеликий і надзвичайно легкий об’єктив зі змінною фокусною відстанню 24–50 мм серії RF, який можна використовувати щодня для зйомки подорожей, пейзажів тощо. -
Надширококутний об’єктив зі змінною фокусною відстанню
RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM
Компактний та легкий об’єктив RF 15-30mm ідеально підходить для зйомки під час подорожей, у тому числі зйомки міських пейзажів, ландшафту, архітектурних споруд та зйомки влогу на ходу. -
Бездзеркальні камери
EOS R10
Переходьте на новий рівень фото- та відеозйомки з бездзеркальною камерою лінійки EOS R, створеної на основі сенсора APS-C. -
Об’єктиви RF
RF 24-105mm F4-7.1 IS STM
Ідеальний об’єктив для щоденної зйомки для власників повнокадрових бездзеркальних камер. Надзвичайно зручна у користуванні, камера RF 24-105mm F4-7.1 IS STM надзвичайно легка та компактна, здатна вивести вашу зйомку на новий рівень. -
Стандартний об’єктив
RF 50mm F1.8 STM
Компактний, тихий і легкий 50-міліметровий RF-об’єктив із фіксованою фокусною відстанню з широкою діафрагмою f/1,8 ідеально підходить для втілення вашого творчого бачення.
Схожі статті
-
РЕДАГУВАННЯ ТА ОБРОБКА ФОТОГРАФІЙ
Редагування зображень RAW в програмі DPP
Дізнайтеся, як редагувати, збільшувати чіткість і покращувати якість фотографії RAW за допомогою програмного забезпечення Canon DPP.
-
ОСНОВИ ФОТОГРАФІЇ
Знімайте естетичні фотографії
Інфлуенсерка в соціальних мережах Штеффі Марла розповідає, що вона робить, щоб її фотографії виділялися в Інтернеті.
-
ОСНОВИ ФОТОГРАФІЇ
Поради зі зйомки восени
Робіть дивовижні осінні знімки за допомогою камери та об’єктива Canon.
-
ОСНОВИ ФОТОГРАФІЇ НА ВІДКРИТОМУ ПОВІТРІ
Поради щодо зйомки за екстремальних погодних умов
Від захисту обладнання до догляду за собою — наші корисні поради й підказки допоможуть вам опанувати техніку зйомки за екстремальних погодних умов.