Щоб знімати як професіонал, знадобиться правильне обладнання. Але з величезним вибором камер та об’єктивів, що доступні завдяки стрімкому розвитку технологій, як зрозуміти, який комплект краще за все відповідає вашим потребам?
Чи то випускник, який починає працювати в галузі, захоплений аматор, що бажає розширити свій асортимент, або майбутній професіонал, який хоче просунутися по кар’єрних сходах — для будь-кого з них одним із найважливіших факторів є тип зйомки, якою він планує зайнятися. Фотограф-документаліст, якому, можливо, доведеться працювати тихо й непомітно за різних умов, матиме інші вимоги до комплекту, ніж, наприклад, фешн-фотограф, що працює в ретельно підготовленому середовищі з професійними моделями.
Ще одним важливим фактором є здатність камери знімати відео. «Це стає дедалі важливішим інструментом, — пояснює фахівець з продукції Canon Europe Майк Бернхілл. — Відео, зокрема, є ключовим елементом соціальних мереж, і вміння робити як фото, так і відео значно розширює ринок роботи у фотоіндустрії».
Три молодих професіонали, які спеціалізуються в різних галузях і в кожного з яких є власна унікальна історія про те, як вони увійшли в цю індустрію, розповідають про свої камери та об’єктиви Canon і про те, чому вони ідеально підходять для обраного ними стилю. Це нігерійський фотограф моди й портретної зйомки Еммануель Ойелеке (Emmanuel Oyeleke), німецько-російська документалістка Нанна Хайтманн (Nanna Heitmann) та австрієць Інго Лейтнер (Ingo Leitner), учасник дуету весільних фотографів у складі Кармен та Інго. На додаток до їхніх особистих думок власні експертні поради дає Майк Бернхілл (Mike Burnhill).
Знімай як професіонал: оптимальний набір для покращення своїх фотонавичок
Найкращій набір для фешн-фотографування
Колишній професійний гравець у скреббл, який закохався у фотографію, подорожуючи по турнірах по всьому світу, Еммануель Ойелеке (Emmanuel Oyeleke) вже завоював численні нагороди, зокрема звання фотографа року ASFA Fashion Photographer of the Year у 2019 році. Почавши в основному самоуком, він прийшов в індустрію, знімаючи весілля (деякі — на 3000 осіб) у своїй рідній Нігерії, потім перейшов на лайфстайл-фотографування, а тепер регулярно створює сміливі й красиві редакційні знімки для найкращих модних журналів Африки, а також комерційні роботи для таких брендів, як Coca-Cola та Unilever.
«Я почав користуватися лінійкою EOS R у 2018 році, і це стало для мене одкровенням, — розповідає він. — З нею вам не потрібно турбуватися про технічну сторону, оскільки ці камери просто видають результат, даючи вам свободу творчості без обмежень». В основному він використовує камеру Canon EOS R5 з моменту її появи в 2020 році. «Матриця на 45 мегапікселів захоплює величезну кількість інформації і дозволяє мені кадрувати знімки, зберігаючи при цьому високу роздільну здатність.
Якщо у вас вистачає грошей, я б сказав, що EOS R5 ідеально підходить для роботи в сфері моди, а в іншому разі порадив би модель EOS R6, яка робить майже все, що й R5, але з меншою роздільною здатністю».
«У фешн-фотографії головне — це одяг, але коли ми дивимося на знімки людей, то в першу чергу звертаємо увагу на обличчя, тому відстеження обличчя та очей у моделях EOS R5 та EOS R6 є дуже важливим, — додає Майк Бернхілл (Mike Burnhill). — До числа інших функцій, корисних у сфері моди, входить сенсорний екран зі змінним кутом нахилу, який дозволяє знімати під різними кутами для створення цікавих і динамічних зображень».
Робочі об’єктиви Еммануеля — Canon RF 50mm F1.2L USM та RF 85mm F1.2L USM, і він рекомендує їх обидва початківцям у сфері моди. «Вони різкі, швидкі, дуже добре зроблені та стоять своїх грошей — хороший об’єктив прослужить вам багато років», — пояснює він.
«Це чудові об’єктиви для будь-чого — від повноформатних знімків до портретів із вигідною перспективою», — погоджується Майк. «Альтернативою може бути зум-об’єктив, як-от RF 24-70mm F2.8L IS USM або EF 24-70mm f/2.8L II USM з адаптером».
Найкращій набір для документальної фотозйомки
Фотограф-документаліст Нанна Хайтманн (Nanna Heitmann) народилася в Німеччині в 1994 році й купила свою першу дзеркальну камеру Canon EOS 400D (зараз її змінила модель Canon EOS 850D) у 14 років. Коли вона дорослішала, її надихали знімки, які вона бачила в National Geographic. Пізніше вона отримала ступінь у галузі фотожурналістики й документального фотографування в Ганноверському університеті прикладних наук і мистецтв. Із тих пір її роботи публікувалися, поміж іншого, в National Geographic, журналі TIME і de Volkskrant. У 2019 році її запросили в число номінантів Magnum.
Останніми роками Нанна, яка в основному працює над довгостроковими проектами, такими як документування життя спільноти біла останньої в Німеччині вугільної шахти, використовує камери Canon EOS R та Canon EOS R5. «Раніше я користувалася моделлю Canon EOS 5D Mark III, але тепер мені подобається працювати із бездзеркальними камерами Canon, — каже вона. — Оскільки я ношу обладнання із собою цілий день, працювати з легшою моделлю набагато зручніше».
Нанна розповідає, що інноваційні можливості EOS R та EOS R5, зокрема автофокусування за слабкого світла до -6 EV, мають великі переваги з точки зору документальної зйомки. «Така чутливість важлива для роботи за умов недостатнього освітлення без спалаху, а режим безшумної зйомки дозволяє працювати непомітно, — говорить вона. Я б порекомендувала моделі EOS R та EOS R5 студентам-документалістам».
Для тих, у кого бюджет трохи менший, підійде інша камера лінійки EOS R — модель EOS RP. «Це компактніша й легша камера, яка має безліч чудових функцій, зокрема режим безшумної зйомки, і, як і інші камери лінійки EOS R, повністю сумісна з об’єктивами EF, — розповідає Майк. —
Якщо ваш бюджет дозволяє придбати модель EOS R6, її приголомшливі можливості зйомки за умов низької освітленості допоможуть вам почуватися впевнено за дуже різних обставин, а відстеження обличчя та очей дозволить не турбуватися про фокусування й зосередитися на виборі часу, композиції та виразів обличчя».
Оскільки Нанна любить близько підходити до людей, яких фотографує, вона майже завжди використовує об’єктиви Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM та RF 50mm F1.2L USM. «Два об’єктиви — це все, що мені потрібно, — каже вона. — «Я віддаю перевагу фіксованій відстані перед телефотооб’єктивами, оскільки це змушує вас рухатися й більше працювати над знімками».
Майк згоден із тим, що ці два об’єктива — ідеальна комбінація. «Фокусні відстані 35 мм і 50 мм завжди були популярні в документалістиці й репортажній сфері, адже вони дають натуралістичну перспективу, — пояснює він. — Модель RF 35mm F1.8 Macro IS STM має невеликі розміри, доступну ціну й 5-ступеневий стабілізатор зображення для чітких знімків із рук».
Найкращій набір для весільного фотографування
Кармен та Інго Лейтнер (Carmen та Ingo Leitner) познайомилися на італійському пляжі в 2003 році. Виявивши пристрасть до фотографування в обох під час сумісних подорожей, вони почали знімати весілля своїх родичів і друзів, а в 2009 році зважилися відкрити власний бізнес.
Команда з чоловіка й дружини, які починали свої кар’єри відповідно як технічний спеціаліст і візажист, з тих пір фотографує весілля в найкрасивіших місцях світу. Їхньою першою дзеркальною камерою, якою вони володіють і досі, була Canon EOS 350D (зараз її змінила Canon EOS 850D), а наразі вони використовують моделі EOS R5 та EOS R6, часто працюючи одночасно: один робить фото, інший — відео.
«Найважливішою характеристикою для нас є надточна система фокусування як на EOS R5, так і на EOS R6, — розповідає Інго. — Навіть із широко відкритими об’єктивами знімки виходять неймовірно різкими. Ще однією великою перевагою, у тому числі і для відео, є наявність вбудованого стабілізатора зображення, який забезпечує до 8 ступенів стабілізації на деяких об’єктивах і позбавляє нас від потреби в штативах або моноподах».
На думку Інго, для тих, хто збирається працювати весільним фотографом, EOS R5 безперечно стане доброю інвестицією. «Якщо вам не потрібні 45-мегапіксельні файли, вам також підійде EOS R6», — додає він.
«Дві найбільших переваги цих камер для весільного фотографування — це відстеження обличчя та очей і функція безшумної зйомки, яка дозволяє робити знімки непомітно, особливо в тихих місцях», — доповнює Майк. — Крім того, це гібридні камери, які можуть знімати відео з роздільною здатністю до 8K у форматі RAW і 4K із частотою 120p на EOS R5 або 4K UHD із частотою до 60p на EOS R6».
Кармен та Інго в основному використовують об’єктиви Canon EF 35mm f/1.4L II USM, RF 50mm F1.2L USM та RF 85mm F1.2L USM, а також RF 28-70mm F2L USM. Тим, хто починає займатися весільною фотографією, Інго радить таке: «Я можу порекомендувати об’єктив на 35 мм і 50 мм із широкою максимальною діафрагмою — наприклад, об’єктиви серії L, якщо ви можете їх собі дозволити».
«Коли починаєш працювати весільним фотографом, універсальний зум-об’єктив, такий як RF 24-105mm F4L IS USM, буде дуже корисним. Це модель, яка може робити потроху все, — радить Майк. — Потім його можна використовувати в парі з моделлю RF 50mm F1.8 STM або EF 85mm f/1.8 USM — чимось швидким, маленьким і чутливим до світла. Це дозволить вам робити різні види знімків, наприклад використовувати найширшу діафрагму, щоб відокремити об’єкт від фону. З телефотооб’єктивом і швидким та простим об’єктивом із фіксованим фокусом ви будете готові до більшості ситуацій».
Яким би не був ваш шлях — чи то модна й портретна фотографія, документалістика, весільне фотографування або щось інше, інвестиції в оптимальний комплект обладнання — це вклад у власне майбутнє. Ваші пригоди починаються тут...
Створено Девідом Кларком (David Clark)
Пов’язана продукція
-
EOS R
Повнокадрова бездзеркальна камера, що відкриває нові можливості для фотографів і кінематографістів. -
EOS RP
Ця компактна, легка та інтуїтивно-зрозуміла повнокадрова бездзеркальна камера була спеціально розроблена для фотографування під час подорожей та повсякденної зйомки. -
EOS R6
Щоб ви не знімали і як би ви це не робили, камера EOS R6 допоможе вам розкрити свій творчий потенціал на повну. -
RF 24-70mm F2.8L IS USM
Зум-об’єктив з фокусною відстанню 24–70 мм зі швидкою діафрагмою й 5-ступеневою стабілізацією дозволить вам робити професійні фотографії за допомогою повнокадрової бездзеркальної камери. -
RF 24-105mm F4L IS USM
Легкий та універсальний об’єктив серії L з фокусом 24–105 мм і діафрагмою f/4 із швидким і безшумним автофокусом та 5-точковою системою стабілізацією зображення. -
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
Макрооб’єктив із фокусом 35 мм і швидкою діафрагмою f/1,8 для створення ширококутних знімків, фотографування на коротких відстанях і гібридної стабілізації зображення. -
RF 50mm F1.2L USM
Об’єктив із фіксованим фокусом 50 і діафрагмою f/1.2 для створення неймовірно знімків і якісного фотографування за умов слабкого освітлення. -
Mount Adapter EF-EOS R
За допомогою стандартного адаптера кріплення -EF-EOS R об’єктиви EF й EF-S можна використовувати з камерами EOS R