Найкращі об’єктиви на заміну об’єктиву з комплекту: який повнокадровий об’єктив зі змінною фокусною відстанню вибрати?

На що слід звернути увагу, вибираючи об’єктив на заміну моделі зі змінною фокусною відстанню, що йде в комплекті із бездзеркальною камерою? Ось кілька креативних варіантів, які варто розглянути: від надширококутних до моделей для великих планів.
Об’єктиви Canon RF 16-28MM F2.8 IS STM та Canon RF 28-70mm F2.8 IS STM поруч.

Об’єктиви з комплекту Canon — об’єктиви, які зазвичай постачаються в комплекті з камерою, коли ви купуєте її, як-от Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM та RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM, — забезпечують діапазон фокусних відстаней, який чудово підходить для початківців у художньому фотографуванні. Компактні, легкі та універсальні об’єктиви зі змінною фокусною відстанню дають змогу знімати все: від портретів і сімейних подій до пейзажів, архітектури та великих планів.

Але, можливо, ви уже готові перейти на досконаліші об’єктиви з комплекту? Можливо, ви плануєте дослідити певний тип фотографування, поекспериментувати з глибиною різкості, познімати за умовах недостатнього освітлення (в обох випадках потрібен об’єктив зі швидшою діафрагмою) чи просто хочете мати змогу охоплювати більше в одному кадрі або знімати більш віддалені об’єкти?

Перехід на новий об’єктив зі змінною фокусною відстанню дає змогу розширити фотографічні можливості, але вибір доступних моделей може здатися надто широким. Отже, на які характеристики слід звернути увагу, коли ви захочете придбати наступний об’єктив для своєї камери? І який об’єктив варто купити відразу після об’єктива з комплекту?

Майте на увазі, що за винятком кількох спеціалізованих об’єктивів, таких як Canon RF 5.2mm F2.8L DUAL FISHEYE, для яких потрібні певні камери, усі об’єктиви RF можна використовувати з будь-якими камерами системи EOS R. Однак, якщо у вас є камера із сенсором APS-C, наприклад EOS R7 або EOS R10, то ефективна фокусна відстань об’єктива буде збільшена в 1,6 рази. Дізнайтеся більше про камери APS-C та мультиплікатор фокусної відстані.

Спокійний лісовий пейзаж, знятий із низького кута за допомогою об’єктива Canon RF 16-28MM F2.8 IS STM, з невеликим водоспадом, який стікає в спокійну водойму, оточену скелями та деревами, що здіймаються до неба позаду.

Що найголовніше для вас у новому об’єктиві? Можливо, вам знадобиться ширший кут огляду та оптична стабілізація зображення, щоб знімати з рук, але з довшою витримкою, щоб надати рухомій воді молочного кольору, зберігаючи при цьому деталі нерухомих елементів сцени. Знято на камеру Canon EOS R8 з об’єктивом Canon RF 16-28MM F2.8 IS STM з фокусною відстанню 16 мм, витримкою 8 с, діафрагмою f/11 та ISO 100.

На що слід звернути увагу в новому об’єктиві

Перше, на що слід звернути увагу, — це фокусна відстань. Вам потрібен об’єктив, який дасть змогу охоплювати ширший простір і знімати ширші пейзажі, або довший об’єктив для фотографування дикої природи чи інших більш віддалених об’єктів?

Ще одна важлива характеристика, на яку варто звернути увагу, — максимальна (найбільша) діафрагма. Вона контролює кількість світла, що потрапляє в камеру, причому більша діафрагма (менше значення f) забезпечує кращу якість зображення під час зйомки за умов недостатнього освітлення. Крім того, розмір діафрагми впливає на глибину різкості, що визначає, яка саме частина зображення перебуватиме в різкому фокусі. З об’єктивом із великою максимальною діафрагмою, наприклад f/2,8, легше досягти невеликої глибини різкості, щоб розмити деталі переднього й заднього планів, які в іншому випадку можуть відволікати глядача.

Велика діафрагма також дає змогу використовувати коротшу експозицію (коротшу витримку затвора), щоб зупинити рух. Зауважте, що деякі об’єктиви зі змінною фокусною відстанню мають змінну максимальну діафрагму, наприклад RF 24-240mm F4-6.3 IS USM: це означає, що він має значення f/4 на 24-міліметровому кінці діапазону масштабування, яке зменшується до f/6,3 зі збільшенням масштабу на 240-міліметровому кінці.

Якщо ви використовуєте камеру без вбудованої стабілізації зображення (IBIS), то об’єктив із потужним оптичним стабілізатором зображення допоможе вам робити чіткіші знімки та плавніші відео під час зйомки з рук. (Якщо ваша камера має IBIS, то ця функція працює в поєднанні з оптичним стабілізатором зображення в об’єктиві для ще ефективнішої стабілізації, тому все одно варто розглянути об’єктиви з оптичним стабілізатором зображення.)

Якщо вам подобається використовувати камеру в диких і важкодоступних місцях, то душевний спокій вам забезпечить об’єктив із певним ступенем захисту від атмосферних впливів. А якщо ви багато подорожуєте й носите камеру із собою цілими днями, то, ймовірно, вам знадобиться відносно невеликий і легкий об’єктив.

Ось список рекомендацій, які допоможуть вам вибрати наступний об’єктив для постійного використання із-поміж моделей із діапазоном фокусних відстаней від 15 мм до 240 мм. Фахівець із маркетингу продукції Canon Europe Марк Кендрік (Mark Kendrick) також розповідає про унікальні переваги кожного об’єктива.

Людина тримає камеру Canon EOS R6 Mark II з об’єктивом Canon RF 28-70mm F2.8 IS STM, зосередившись на зйомці крупним планом деталей яскравого зеленого листя.

Об’єктив RF 28-70mm F2.8 IS STM обладнано кроковим двигуном (STM), який робить фокусування тихим і плавним, завдяки чому ця модель є ідеальною як для запису відео, так і для фотозйомки. Він також сумісний із функцією корекції дихання під час фокусування в таких камерах, як EOS R8 і EOS R6 Mark II, яка гарантує, що кут огляду не буде різко змінюватися під час фокусування об’єктива для зйомки відео.

Нічний міський пейзаж, знятий на об’єктив Canon RF 28-70mm F2.8 IS STM, з яскраво освітленим пішохідним мостом, що відбивається у воді.

Об’єктив RF 28-70mm F2.8 IS STM також має світлосильну діафрагму f/2,8 та 5,5-ступеневу оптичну стабілізацію зображення, що допомагає робити різкі фотографії та відео навіть під час зйомки з рук за умов недостатнього освітлення. Знято на камеру Canon EOS R6 Mark II з об’єктивом Canon RF 28-70mm F2.8 IS STM із фокусною відстанню 35 мм, витримкою 1/10 с, діафрагмою f/2,8 та ISO 800.

Найкращий об’єктив для зйомки за умов низької освітленості на заміну об’єктиву з комплекту: RF 28-70mm F2.8 IS STM

Цей об’єктив, яким можна замінити об’єктив із комплекту, має цілу низку функцій, що відкривають нові творчі можливості. Почнемо з максимальної діафрагми f/2,8, яка залишається незмінною по всьому діапазону масштабування. У поєднанні з 5,5-ступеневим стабілізатором зображення в об’єктиві світлосильна діафрагма робить модель RF 28-70mm F2.8 IS STM чудовим варіантом для творчої зйомки за умов недостатнього освітлення, чи то ви знімаєте портрети в приміщенні або пейзажі у сутінках.

«Хоча й не такий широкий, як RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM або RF 24-105mm F4-7.1 IS STM, цей об’єктив дає змогу в повній мірі скористатися перевагами малої глибини різкості, яку забезпечує діафрагма f/2.8, — пояснює Марк. — Використовуючи цей об’єктив на фокусній відстані 70 мм, ви робитимете прекрасні портрети, які будуть дуже чіткими в потрібних місцях, але також демонструватимуть якісне розмиття фону».

Цим компактним, легким і стійким до погодних умов об’єктивом зручно користуватися й на природі: він має гумові ущільнювачі навколо комбінованого кільця керування/фокусування, кільця трансфокатора та байонету об’єктивів RF. Потужна система стабілізації зображення в моделі RF 28-70mm F2.8 IS STM означає, що для отримання різких і стабільних зображень вам не знадобиться штатив.

Фотограф тримає камеру Canon з об’єктивом Canon RF 24-105mm F4L IS USM. На задньому плані — крижаний пейзаж з айсбергами в спокійній водоймі.

Завдяки міцній конструкції серії L та вдосконаленій оптиці об’єктив RF 24-105mm F4L IS USM забезпечує неперевершену якість зображень за складних умов.

Парашутист падає на озеро з густо вкритими лісом пагорбами на задньому плані, і вся сцена також відображається в спокійній воді.

Об’єктив RF 24-105mm F4L IS USM має широкий діапазон фокусних відстаней, завдяки чому підходить для найрізноманітніших ситуацій. «Це надійний вибір для фотографів, які не спеціалізуються на конкретному жанрі, але хочуть об’єктив, що вміє дуже добре знімати більшість об’єктів», — каже Марк. Знято на камеру Canon EOS R6 Mark II з об’єктивом Canon RF 24-105mm F4L IS USM із фокусною відстанню 33 мм, витримкою 1/4000 с, діафрагмою f/7,1 та ISO 640. © Тедді Мореллек (Teddy Morellec)

Найкращий універсальний об’єктив на заміну об’єктиву з комплекту: RF 24-105mm F4L IS USM

Якщо ви хочете оновити свій перший об’єктив Canon серії L і вам потрібна модель із широким діапазоном фокусних відстаней для повсякденної фото- та відеозйомки, то об’єктив RF 24-105mm F4L IS USM стане дуже практичним вибором.

За розміром і вагою він подібний до моделі RF 28-70mm F2.8 IS STM, тому вибір зрештою зводиться до того, що саме вам потрібно: швидка діафрагма f/2,8 чи ширший діапазон масштабування з якістю збірки серії L.

Об’єктив RF 24-105mm F4L IS USM має пило- та краплезахищену конструкцію, а також фторне покриття на передніх і задніх елементах об’єктива, яке відштовхує бруд та полегшує чищення. 5-ступеневий стабілізатор зображення допомагає придушити ефект тремтіння камери, а спеціальні кільця керування, фокусування та трансфокатора спрощують швидке й точне налаштування вручну.

«Це об’єктив, на який ви зможете покладатися день у день протягом дуже тривалого часу, — каже Марк. — Він має ширший діапазон фокусних відстаней, ніж RF 28-70mm F2.8 IS STM, тому якщо вам необхідна модель, здатна знімати будь-які об’єкти, охоплювати ширший кут і наближати трохи краще, то це саме той об’єктив, що вам потрібен».

Фотограф Рихард Вальх (Richard Walch) тримає перед очима камеру Canon з об’єктивом Canon RF 24-240mm F4-6.3 IS USM, зосереджено фокусуючись на об’єкті за межами кадру.

Ще один чудовий універсальний об’єктив, RF 24-240mm F4-6.3 IS USM, важить трохи більше, ніж модель RF 24-105mm F4L IS USM, але забезпечує значно більший радіус дії. Змінна максимальна діафрагма означає, що цей об’єктив має компактні розміри, тому він є чудовим супутником у подорожах, а кільце трансфокатора з блокуванням гарантує, що ваша дорожня сумка залишатиметься компактною.

На прибережному пейзажі, знятому за допомогою об’єктива Canon RF 24-240mm F4-6.3 IS USM, море виблискує в сонячному світлі навколо скелястого виступу, а позаду з води здіймаються потужні скелі.

За словами посланця Canon Рихарда Вальха (Richard Walch), об’єктив RF 24-240mm F4-6.3 IS USM із 10-кратним масштабуванням, компактним розміром і 5-ступеневою стабілізацією зображення є ідеальною моделлю для подорожей. Він виявив, що на цей об’єктив можна знімати все: від ширококутних величних пейзажів або сцен у гавані до телефотографічних фотографій пам’ятних місць чи чайок у польоті, і навіть дрібних об’єктів, як-от квіти крупним планом. Знято на камеру Canon EOS RP (якій на зміну прийшла модель EOS R8) з об’єктивом Canon RF 24-240mm F4-6.3 IS USM із фокусною відстанню 55 мм, витримкою 1/500 с, діафрагмою f/11 та ISO 200. © Рихард Вальх (Richard Walch)

Найкращий об’єктив для подорожей на заміну об’єктиву з комплекту: RF 24-240mm F4-6.3 IS USM

Об’єктив із потужним збільшенням, такий як 10-кратна модель RF 24-240mm F4-6.3 IS USM, дає змогу легко переходити від зйомки ширококутних пейзажів до фотографування дикої природи крупним планом без заміни об’єктива. Поєднавши об’єктив RF 24-240mm F4-6.3 IS USM з повнокадровою камерою системи EOS R, ви матимете свободу для спонтанної зйомки й зможете швидше реагувати на події.

Марк вважає, що це дуже практичний об’єктив для подорожей. «Він важить лише 750 г і має довжину трохи більше 12 см. Тому його легко носити із собою, а 5-ступеневий стабілізатор зображення дає змогу зберігати мобільність і при цьому робити різкі знімки з рук. Об’єктив також оснащений швидким і майже безшумним двигуном фокусування Nano USM, який ми зазвичай бачимо лише у висококласних або професійних об’єктивах серії L».

Якщо ви переходите на модель RF 24-240mm F4-6.3 IS USM зі стандартного об’єктива з комплекту, як-от RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM, ваші творчі можливості значно розширюються завдяки великому діапазону доступних фокусних відстаней. Ця модель не має швидкої максимальної діафрагми об’єктива RF 28-70mm F2.8 IS STM або професійної конструкції моделі RF 24-105mm F4L IS USM, але компенсує це надзвичайною універсальністю.

Людина, яка тримає камеру Canon з об’єктивом Canon RF 16-28MM F2.8 IS STM, нахиляється вперед, налаштовуючи кадрування за допомогою заднього екрана камери.

Удосконалена конструкція моделі RF 16-28MM F2.8 IS STM включає чотири наднизькодисперсні та два асферичні елементи, які допомагають мінімізувати спотворення об’єктива й відблиски, а також 5,5-ступеневий стабілізатор зображення, що дає змогу робити чудові надширококутні зображення та відео прямо з камери.

Гірська вершина, оповита хмарами й туманом, знята на об’єктив Canon RF 16-28MM F2.8 IS STM.

Надширокий кут огляду об’єктива RF 16-28MM F2.8 IS STM із фокусною відстанню 16 мм дає змогу досягти приголомшливої перспективи на повнокадровій камері, якої неможливо отримати з об’єктивом із комплекту. Знято на камеру Canon EOS R8 з об’єктивом Canon RF 16-28MM F2.8 IS STM з фокусною відстанню 16 мм, витримкою 1/125 с, діафрагмою f/2,8 та ISO 800.

Найкращий об’єктив для широких планів за умов недостатнього освітлення на заміну об’єктиву з комплекту: RF 16-28MM F2.8 IS STM

Об’єктив із комплекту має безліч різних варіантів кадрування, коли йдеться про зйомку природних і міських пейзажів, даючи вам змогу зменшити масштабування, щоб захопити широкий план, а потім трохи наблизитися, щоб виділити в кадрі цікаві об’єкти. Якщо ж ви полюбляєте ширококутні об’єктиви, то надширококутна повнокадрова модель RF 16-28MM F2.8 IS STM стане чудовою заміною комплектному об’єктиву зі змінною фокусною відстанню.

«Це ідеальний об’єктив для тих, хто хоче закарбувати велич певної локації, чи то міські краєвиди або пейзажі, — каже Марк, — але надшироке поле зору цієї моделі також дає змогу продемонструвати красу архітектури та інтер’єрів, а також підходить для зйомки відеоблогу з рук. Постійна максимальна діафрагма f/2,8 у всьому діапазоні масштабування робить цю модель чудовим об’єктивом для зйомки за умов недостатнього освітлення, а також для астрофотографії».

Об’єктив RF 16-28MM F2.8 IS STM має таку ж конструкцію, як і модель RF 28-70mm F2.8 IS STM, з 5,5-ступеневим стабілізатором зображення, 9-пелюстковою діафрагмою, комбінованим кільцем керування/фокусування та захищеною від погодних умов конструкцією. Якість зображення в ньому також дуже висока й наближається до якості об’єктивів серії L, що робить модель RF 16-28MM F2.8 IS STM одним із найкращих доступних надширококутних об’єктивів зі змінною фокусною відстанню.

Щоб зберегти його мініатюрні розміри — лише 445 г ваги та приблизно 9 см довжини в складеному стані, будь-які ширококутні спотворення коригуються завдяки обробці зображення в камері, а не оптично в самому об’єктиві. «Камери системи EOS R здатні обробляти зображення та коригувати його в режимі реального часу, — пояснює Марк. — Якби нам доводилося робити все це оптично, то елементи об’єктива мали б бути більшими, тому сам об’єктив був би більшим і дорожчим.

Завдяки можливостям системи EOS R компанія Canon може створювати компактніші, легші й доступніші об’єктиви з якістю зображення наступного покоління».

Погляд через плече фотографа, який натискає на РК-екран камери Canon з об’єктивом Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM. На екрані видно сцену зі струмком серед каміння.

Якщо ви не хочете носити із собою важкий об’єктив зі змінною фокусною відстанню, компактна й легка модель RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM — це практичний, але дуже творчий варіант. Його можливості близького фокусування дають змогу фокусуватися на близьких об’єктах переднього плану, додаючи драматизму вашим зображенням і відео. © Емі Бейтс (Amy Bates)

Пейзажна фотографія, зроблена за допомогою об’єктива Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM, на якій зображено озеро, на передньому плані — трава, а на задньому — гори.

Надширококутний об’єктив, як-от RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM, допоможе вам закарбувати вражаючу красу розлогих пейзажів. Знято на камеру Canon EOS R5 з об’єктивом Canon RF-S 15-30mm F4.5-6.3 IS STM із фокусною відстанню 15 мм, витримкою 0,6 с, діафрагмою f/11 та ISO 100. © Веріті Малліган (Verity Milligan)

Найкращий об’єктив для надширококутної зйомки на заміну об’єктиву з комплекту: RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM

RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM — це економічніша надширококутна заміна для об’єктива з комплекту. Ця модель охоплює той самий фокусний діапазон, що й RF 16-28MM F2.8 IS STM, але з більшою відстанню та шириною. Кожен міліметр фокусної відстані має велике значення, коли йдеться про ширококутні фотографії та відео — і 15-міліметровий об’єктив захоплює напрочуд більше, ніж 16-міліметровий.

Модель RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM не має такого ж захисту від атмосферних впливів, як RF 16-28MM F2.8 IS STM, але має ідентичну 5,5-ступеневу оптичну стабілізацію зображення й може робити знімки з меншої відстані — аж до 12,8 см у режимі ручного фокусу, що дає змогу продемонструвати невеликий об’єкт у всіх деталях і водночас зберегти в кадрі більшу частину сцени.

«Порівняно з RF 16-28MM F2.8 IS STM, ця модель має меншу діафрагму, а це означає, що вона не так добре підходить для зйомки за умов недостатнього освітлення, а також для більш творчих ефектів із глибиною різкості, — додає Марк. — Але в чому об’єктив RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM дійсно перевершує інші моделі, так це в тому, що він ще ширший за кутом зйомки, ще менший і легший більш ніж на 50 г. Отже, якщо ви шукаєте дійсно кишеньковий надширококутний об’єктив зі змінною фокусною відстанню, то це саме те, що вам потрібно».

Знайдіть свій ідеальний об’єктив

Для вибору об’єктива ви також можете скористатися зручним засобом пошуку об’єктивів Canon, який формує рекомендації з урахуванням вашої камери, жанру зйомки й бажаних функцій. Якщо вас цікавить певний жанр, дізнайтеся, як отримати максимальну віддачу від свого комплекту обладнання для портретної та пейзажної фотографії, екшн- і спортивної зйомки, а також для фотографування дикої природи.


Автор: Маркус Хокінс (Marcus Hawkins)

Схожі статті

Як вибрати об’єктив

Все, що потрібно знати про об’єктиви: від типів до характеристик, на які слід звернути увагу.

Експеримент з об’єктивами для зйомки пейзажів

Професійний фотограф Веріті Малліган розповідає про свій досвід зйомки творчих пейзажів за допомогою двох легких об’єктивів.

Чому перехід на камеру EOS R змінить вашу кар’єру

Камери та об’єктиви Canon EOS R вже п’ять років виводять роботу фотографів на новий рівень. Дізнайтеся з перших вуст, чому професіонали переходять на них.

Керування експозицією

Опануйте науку налаштування діафрагми, витримки та чутливості ISO.