Наважтеся бути іншими: креативні поради для фото в соціальних мережах

Фотографи Розі Лагг та Електрико з TikTok діляться улюбленими прийомами створення фотографій, що привертають увагу.
Краплі рідини вилітають по дуговій траєкторії зі скляного келиха, який тримає у піднятій руці силует на тлі помаранчевого неба.

Ключ до створення неповторних знімків для переповнених контентом соціальних стрічок — думати в інший спосіб і показувати світ таким, яким ви його бачите. Творці з TikTok Розі Лагг (Rosie Lugg, @rambosphotos) і Пітер Джей (Peter Jay, @Eletrico) роблять саме так. У кожного з них — пристрасть до створення унікального контенту й до того, щоб ділитися своїми прийомами та ідеями з аудиторією.

Розі та Електрико готові дати нам корисні поради й рекомендації щодо створення унікальних фотографій, які вразять ваших підписників, з використанням п’ять різних фотографічних методів.

1. Світлові доріжки з довгою витримкою

Довга витримка в кадрі з людиною, що стоїть на тротуарі перед червоними світловими смугами від автобуса, який проїжджає повз.

«Для зйомки світлових смуг, що потребує тривалої витримки, знадобиться штатив, аби уникнути руху камери, — пояснює Розі. — Якщо ви хочете додати в кадр статичну людину, вона також має залишатися абсолютно нерухомою протягом всієї експозиції.« Знято на камеру Canon EOS 200D (на зміну якій прийшла модель Canon EOS 250D) з об’єктивом Canon EF 35mm f/1.4L II USMіз витримкою 2 с, діафрагмою f/5,6 та ISO 100. © Розі Лагг

Довга витримка із силуетом фігури поряд із золотистим колом світла. Від краю кільця розходяться світлові смуги.

Для зйомки з довгою витримкою Електрико вибирає низьку чутливість ISO 100, що дозволяє збільшити витримку та одночасно позбавляє зображення шумів. Знято на камеру Canon EOS M50 Mark II з об’єктивом Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM із фокусною відстанню 18 мм, витримкою 13 с, діафрагмою f/10 та ISO 100. © Пітер Джей

Привернути увагу до своїх робіт — завдання будь-якого фотографа, який прагне успіху в соціальних мережах, і Розі з Електрико пропонують створювати виразні знімки зі світловими смугами.

Розі нещодавно експериментувала зі світловими смугами від червоних автобусів на Тауерському мосту в Лондоні. «Щоб досягти бажаного ефекту, знадобиться поекспериментувати з налаштуваннями камери. Я зазвичай знімаю в ручному режимі (М), який дозволяє легко контролювати витримку та діафрагму, а також значення ISO. Фотографуючи когось на фоні автобуса, що створює світловий слід на задньому плані, я зрозуміла, що для оптимальної загальної експозиції потрібна витримка близько двох секунд, діафрагма f/5,6 та ISO 100. Я завжди намагаюся встановлювати ISO якомога нижче, щоб досягти максимальної якості і звести до мінімуму шуми».

Електрико створює не менш виразні фото, використовуючи лише повсякденні побутові предмети. «Я поклав трохи тліючої вати усередину металевого кухонного віночка, — пояснює він. — Потім я покрутив цим віночком на мотузці, щоб створити іскри, а довга експозиція в 13 секунд дозволила мені створити світловий малюнок». (Увага: це пожежонебезпечний експеримент. Переконайтеся, що у вас під рукою є вогнегасник та інші запобіжні заходи.) «Встановивши камеру на штатив із 10-секундною затримкою автоспуску, я встиг усе підготувати й зайняти своє місце до того, як відкрився затвор».

Схожі ефекти світлових доріжок також можна створювати за допомогою смолоскипів, світлодіодних ламп або навіть запальничок.

2. Зйомка рухомих об’єктів за допомогою короткої витримки затвора

Насичені подіями знімки, зроблені зі швидкою витримкою, дійсно привертають до себе увагу в соціальних мережах. У швидкоплинних моментах руху відкриваються деталі, які неможливо побачити неозброєним оком.

Електрико скористався режимом ручного фокусування, щоб зробити знімок води, що витікає зі склянки (вгорі сторінки). «Із таймером автоспуску автофокус не завжди наводився на потрібну частину сцени, тому я позначив це місце на землі й сфокусувався наперед». Сенсорний екран Canon EOS M50 Mark II зі змінним кутом огляду став у великій нагоді й дозволив скомпонувати кадр, стоячи перед камерою».

Розі каже: «Я люблю знімати моделей, що кружляють у сукнях, і, якщо не встановлювати дуже коротку витримку, всі деталі губляться в розмитті. Я також віддаю перевагу зйомці з рук, а не зі штатива, тому що так я можу рухатися й проявляти спонтанність».

Під час зйомки без штатива отримати різкі знімки допоможе об’єктив із вбудованою системою стабілізації зображення (IS). Canon EOS R5 та EOS R6 мають вбудований стабілізатор зображення, який працює разом із об’єктивами з IS або навіть якщо у вашому об’єктиві немає цієї технології.

3. Великі плани з деталізацією

Червона кругла форма з трьома спицями, що виходять із центральної точки, відображається у крапельках води над нею.

«Мене вражає, як об’єктив EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM забезпечує таку чудову деталізацію великого плану, — каже Електрико. — Неозброєним оком під час створення цього знімку я навіть не бачив ті світлові візерунки в краплях води». Знято на камеру Canon EOS M50 Mark II з об’єктивом Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM із фокусною відстанню 52 мм, витримкою 1/40 с, діафрагмою f/5,6 та ISO 400. © Пітер Джей

Об’єктив Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM.

Електрико скористався об’єктивом Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM для зйомки великим планом кольорових крапель води (ліворуч). Ідеальний об’єктив «все в одному« забезпечує чудові результати під час зйомки як близьких, так і далеких об’єктів і може фокусуватись на відстані від 25 см (із фокусною відстанню 18–50 мм).

Макрознімки, що розкривають неймовірно тонкі деталі, обов’язково змусять користувачів соціальних мереж зупинити прокручування стрічки й звернути на них увагу. «Я завжди думав, що для дуже великих планів потрібен спеціальний великий макрооб’єктив, але був здивований, наскільки близько я можу знімати з об’єктивом Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM», — каже Електрико. Із фокусною відстанню 18–50 мм цей об’єктив може фокусуватися на відстані від 25 см.

«Я натягнув прозору стрічку по колу котушки й поклав її на зображенням на екрані телефону, щоб створити підсвічування, а потім розпорошив кілька крапель води, щоб світло пробивалося крізь них.

Мені навіть не довелося налаштовувати в камері жодних спеціальних параметрів, і об’єктив уловив у крапельках дрібні деталі. Тремтіння камери при макрозйомці може стати серйозною проблемою, але я знімав з рук, і стабілізатор зображення в об’єктиві виявився неймовірно ефективним».

4. Відбиття у воді

Дзеркальне відображення у калюжі — ноги людини, зняті від коліна вниз, у жовтій спідниці й білих чоботях.

Ідея відбиття у воді змусила Розі згадати про брудні калюжі й чоботи. «Як не дивно, незважаючи на славетну англійську погоду, мені довелося чекати на дощ більше тижня», — каже вона. Знято на камеру Canon PowerShot G7 X Mark II (на заміну якій прийшла модель Canon PowerShot G7 X Mark III) з витримкою 1/320 с, діафрагмою f/2,8 та ISO 320. © Розі Лагг

Зображення дитини, що сидить на плаваючому матраці на тлі міського пейзажу, відбивається в басейні з водою.

Електрико прагнув зробити щось незвичайне з відображеннями у воді, зробивши калюжу на підлозі та знявши фото на екрані телефона разом із його відбиттям у темній кімнаті. У результаті в нього вийшла неймовірна оптична ілюзія. Знято на камеру Canon EOS M50 Mark II з об’єктивом Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM із фокусною відстанню 18 мм, витримкою 1,6 с, діафрагмою f/14 та ISO 100. © Пітер Джей

Створити двійника зазвичай достатньо, щоб привернути будь-чию увагу, і Розі, як вона продемонструвала це у своєму відео на TikTok, полюбляє дзеркальні знімки з відбиттям, додаючи до свого контенту особливого ефекту симетрії. «Я чекала на дощовий день, щоб на вулиці було багато калюж, з якими можна пограти, — розповідає вона. — У результаті я зробила модель із себе самої та з’ясувала, що програма Canon Camera Connect є неймовірно корисною. Можливість установити камеру на штатив і керувати всіма її налаштуваннями з телефону в руці стала у великій нагоді».

«Для створення дійсно красивого ефекту відбиття у воді зазвичай потрібно опуститися досить низько, адже кут нахилу камери дуже важливий, тому можливість попереднього перегляду фото й налаштування параметрів зйомки просто на телефоні робить все дуже простим і зрозумілим», — додає Розі.

Якщо ви не використовуєте Camera Connect для віддаленого керування камерою, то, швидше за все, ви триматимете її в руках, щоб зробити знімок з нижчого кута. «За таких обставин, — продовжує Розі, — поворотний екран або екран зі змінним кутом нахилу суттєво полегшує життя та дозволяє не стояти на колінах і не лежати у воді».

Електрико також подобається додавати стилю до своїх знімків з відбиттям у воді. «Я налив трохи води на підлогу й вимкнув все світло, тому було дуже темно. У воді відобразилося зображення з екрана мого телефону, і ефект був дуже крутим. Я скористався вузькою діафрагмою f/14 для більшої глибини різкості, тому на моєму знімку різким є все — від передньої частини сцени до задньої».

5. Розмиті фони

Жінка дивиться вгору й праворуч, приклавши руку до щоки, на задньому плані — розмиті казкові вогні у формі зірок.

Розі часто використовує реквізит, щоб додати цікавинки до своїх фотографій: наприклад, вогники або навіть бульбашки, що створюють цікавий ефект боке. Вона також вирізає фігури, які потім накладає на об’єктив, надаючи креативного вигляду розфокусованим точкам світла та яскравим плямам. «Я також часто використовую малу глибину різкості, щоб вивести фон із фокусу», — додає вона. Знято на камеру Canon EOS 200D з об’єктивом Canon EF 35mm f/1.4L II USM із витримкою 1/125 с, діафрагмою f/1,4 та ISO 200. © Розі Лагг

Будівля з білого мармуру з більш ніж десятьма куполами й чотирма мінаретами крізь кільце в золотому світлі.

«Я збирався поставити на передньому плані власну руку, але потім в мене виникла ідея взяти нейтральний світлофільтр, щоб додати креативності», — каже Електрико. Знято на камеру Canon EOS M50 Mark II з об’єктивом Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM із фокусною відстанню 18 мм, витримкою 1/100 с, діафрагмою f/3,5 та ISO 100. © Пітер Джей

Виділення головної людини чи об’єкта сцени шляхом розмиття фону — один із улюблених прийомів Розі. «Більшість портретів, які ви бачите в соціальних мережах, виглядають досить схожими — особливо ті, що знято на мобільний телефон. Мій об’єктив Canon EF 35mm f/1.4L II USM дає мені перевагу, тому що його найширша діафрагма забезпечує більшу глибину різкості. Він концентрує всю увагу на людині, яку я фотографую». Якщо ви використовуєте об’єктив EF на камері з матрицею APS-C, то об’єкт зйомки на такій матриці більший, ніж на повнокадровій матриці, що збільшує фокусну відстань об’єктива в 1,6 рази. ««Ефективна» фокусна відстань 35-міліметрового об’єктива становить на моїй камері Canon EOS 200D 56 мм, що я вважаю ідеальною відстанню для портретних і фешн-зйомок. Зображення мають висококласний вигляд, що надихає та притягує погляд і зупиняє людей у соціальних мережах».

Щоб продемонструвати малу глибину різкості, Електрико зробив архітектурний знімок далекої будівлі. Його новаторський підхід полягав у тому, що він тримав у руці на близькій відстані нейтральний світлофільтр, додавши його в кадр. «Із фокусом на далекій мечеті фільтр створив навколо неї особливий ефект у вигляді мрійливого та м’якого розфокусованого ореолу». Часто нестандартне мислення приносить чудові результати.

Дозвольте своєму обладнанню розкрити ваш творчий потенціал

Для створення найцікавішого контенту вам знадобиться обладнання, яке відповідає рівню вашої креативності. Розі та Електрико подорожують без зайвого багажу й знімають за допомогою обладнання, яке їх не обтяжує, але при цьому є інтуїтивно зрозумілим та швидко реагує, дозволяючи їм створювати неймовірні твори, коли приходить натхнення.

Розі використовує кишенькову камеру Canon PowerShot G7 X Mark II (на зміну якій прийшла модель Canon PowerShot G7 X Mark III) — це її потужний портативний компаньйон для втілення творчих ідей звідки завгодно. Вона також використовує камеру Canon EOS 200D (на зміну якій прийшла Canon EOS 250D) — неймовірно компактну й легку дзеркальну модель, що ідеально підходить для використання як у домашній студії, так і на вулиці. «Не відставати від подій, які швидко розгортаються, буває непросто, — каже Розі. — Але моя EOS 200D дивовижно чуйна, особливо коли йдеться про безперервне автофокусування».

Що стосується об’єктивів, Розі покладається на Canon EF 35mm f/1.4L II USM за його неймовірну глибину різкості та Canon EF 24-70mm f/2.8L USM (який у лінійці EF замінила модель Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM) за його універсальність завдяки змінній фокусній відстані та високу якість зображення.

Електрико віддає перевагу компактній, але потужній камері Canon EOS M50 Mark II в парі з універсальним об’єктивом Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM. Ця комбінація перевершує його очікування практично в усіх сценаріях зйомки.

Чи надихнулися цими творчими прийомами? Перегляньте поради Електрико щодо створення найкращих знімків для TikTok, а потім спробуйте додати кілька кумедних ефектів до своїх власних фото. Поділіться результатами з хештегом #FreeYourStory й додайте мітку @canonemea.


Автор: Метью Річардс (Matthew Richards)

Пов’язана продукція

Схожі статті

Знімайте естетичні фотографії

Інфлуенсерка в соціальних мережах Штеффі Марла розповідає, що вона робить, щоб її фотографії виділялися в Інтернеті.

Зйомка сезонів

Передайте унікальну атмосферу кожного сезону за допомогою цих порад від Бенджаміна Хегі.

Створення контенту з камерою EOS R50

Виведіть якість ваших публікацій у соціальних мережах на новий рівень із камерою Canon EOS R50.

Виведіть селфі на новий рівень

Тіктокер Ніна Коллінз пояснює, як робити креативні автопортрети в домашніх умовах.