ТВОРЧА ФОТОГРАФІЯ

Вид згори: шість порад для зйомки виразних пласких макетів

Лайфстайл-фотограф і зірка TikTok Кріс Прістлі показує, як вивести зйомку пласких макетів на новий рівень.
Людина створює плаский макет з рожевим годинником, блокнотом, клавіатурою та рожевими макаронами на тарілці.

Пласкі макети — це творчий спосіб демонстрації різних предметів і продуктів — від косметики й прикрас до їжі та святкових оголошень. Блогери та автори контенту в соціальних мережах — чудове джерело натхнення для таких фотографій, але з чого почати, коли справа доходить до налаштування й вибору стилю для власного макету, і як зробити так, щоб ваші знімки згори донизу привертали до себе увагу в соціальних мережах?

Не переускладнюйте, радить фотограф комерційних товарів і стилю життя Кріс Прістлі (Chris Priestley), який зробив зйомку пласких макетів своєю професією та має 54 000 підписників в Instagram і більше 1 мільйона фанатів у TikTok. «Менше — значить більше, коли йдеться про реквізит для пласких макетів, а фон, що відволікає, може зіпсувати зображення».

На щастя, фотографування пласких макетів відкрите для всіх. Вам не потрібно спеціальне обладнання: достатньо стандартного об’єктива або навіть компактної камери, щоб спробувати цю чудову техніку. Насправді все починається з олівця й паперу, як пояснює Кріс в першій із шести порад нижче.

1. Сплануйте композицію

Плаский макет із зображенням червоно-чорного годинника на невеликих білих каменях із розкиданим навколо білим листям та іншим білим реквізитом.

«Під час зйомки пласких макетів мені подобається працювати з колірною темою, — розповідає Кріс Прістлі. — Спочатку я шукаю на основному предметі виразні кольори. На цьому червоному годиннику цифрові насічки були виділені білим кольором, тому я знав, що білий фон їх доповнить. Мені не вдалося знайти весь реквізит у білому кольорі, тому я пофарбував карабін, компас і штучні листя, щоб зробити образ суцільнішим». Знято на камеру Canon EOS R5 з об’єктивом Canon RF 50mm F1.2L USM з витримкою 1/200 с, діафрагмою f/5,6 та ISO 100. © Кріс Прістлі (Chris Priestley)

Спочатку Кріс малює макет на аркуші паперу, щоб продумати композицію, тому що, за його словами, буває складно починати з нуля, коли камера вже встановлена.

«Коли я створюю ескіз плаского макета, я намагаюся зробити так, щоб головний предмет виділявся, — пояснює він. — Фон і супутній реквізит мають доповнювати його — естетично, функціонально або відповідно до стилю життя цільової аудиторії».

Зрозуміти, що плаский макет стає надто насиченим і сповненим зайвих предметів, можна шляхом спроб і помилок, додає Кріс. Він пропонує будувати все навколо головного об’єкта й фону, який ви обрали. «Мені подобається використовувати правило третин і розбивати зображення на дев’ять клітинок. Потім я розташовую кожен елемент реквізиту або дизайну у власній клітинці».

2. Створіть власну колекцію реквізиту

РК-екран фотоапарата Canon із пласким макетом рожевого годинника й додаткового рожево-білого реквізиту.

«Мені подобається, коли реквізит обрізаний і не повністю потрапляє в кадр, як, наприклад, клавіатура і ноутбук на цьому знімку, — говорить Кріс. — Я також хотів створити з реквізиту форми, які б спрямовували погляд через зображення, тому розташував клавіатуру, настільне приладдя, блокнот, ручку й годинник таким чином, щоб цього добитися». © Енді Холбрук/Кріс Прістлі (Andy Holbrook/Chris Priestley)

Пласке зображення рожевого годинника з клавіатурою, блокнотом, ручкою, пелюстками й макаронами, акуратно розташованими навколо — усе рожевого й білого кольорів.

«Я не люблю, коли в кадрі забагато негативного простору, так що це розбалансовує композицію, — каже Кріс. — Оскільки в правому верхньому куті цього зображення знаходиться клавіатура, я хотів знайти щось для нижнього лівого кута — хоча б просто пелюстку. Завдяки цьому ця область не виглядає так, як ніби про неї просто забули, і кадр здається «закритим»». Знято на камеру Canon EOS R5 з об’єктивом Canon RF 50mm F1.2L USM з витримкою 1/200 с, діафрагмою f/8 та ISO 100. © Кріс Прістлі (Chris Priestley)

Кріс радить ніколи не викидати ніщо з реквізиту, який ви купуєте для своїх пласких макетів. «Ніколи не знаєш, коли це тобі знадобиться, — каже він. — Зараз у мене велика коробка з реквізитом, з якої я можу вибирати. Дуже добре мати щось напоготові, щоб заповнити порожні місця».

Однак замість зберігання великої кількості громіздких фонів Кріс радить використовувати легкі фотофони, що можна легко придбати. «Ви можете купити фотодошку формату А1 в будь-якому стилі, зокрема дерев’яну, мармурову або грифельну. Саме такою я скористався для створення мармурового фону на макетах із годинниками вище.

Реквізит на пласких макетах дійсно допомагає розповісти історію та надати об’єкту контекст, вказуючи на цільову аудиторію цього предмета.

Який би реквізит ви не вибрали для своїх пласких макетів, Кріс радить завжди стежити за його чистотою. «Працюючи із серйозними клієнтами, я зрозумів одну річ: якщо на фотографії є хоч одна пляма, порошинка або щось таке, це знімок фактично зіпсований. Яким би хорошим він не був, погляд глядача, природно, буде притягатися до недоліків».

«Якщо є будь-які подряпини або сліди, постарайтеся приховати їх іншим реквізитом і переконайтеся перед зйомкою, що все чисто, — продовжує Кріс. — Перевіряти й вичищати фотографії після зйомки — це справжній кошмар».

3. Налаштуйте камеру та її параметри для зйомки пласких макетів

Чоловік готується до зйомки чорного годинника зверху вниз за допомогою камери Canon на штативі. Він використовує великий студійний освітлювальний прилад.

«Тримайте задню частину камери паралельно макету, — радить Кріс. — Якщо навіть трохи відхилитися, зображення буде спотворене». Деякі штативи мають спиртові рівні, що вбудовані в головку штатива й можуть стати у великій нагоді, дозволяючи розташувати камеру під прямим кутом. © Енді Холбрук/Кріс Прістлі (Andy Holbrook/Chris Priestley)

Для зйомки виразних пласких макетів вам не знадобиться спеціальне обладнання, але штатив допоможе зафіксувати камеру в потрібному положенні, поки ви розставляєте реквізит.

Кріс використовує камеру Canon EOS R5 і каже, що її вага була великою перевагою, коли він знімав пласкі макети для цієї статті. «Це означає, що я міг легко нахилити камеру над столом. Якщо б вона була важчою, мені довелося б додавати вагу на штатив, аби він не впав. Я встановлював поворотний екран зі змінним кутом нахилу в положенні, де також міг бачити зображення».

Коли справа доходить до вибору об’єктива для зйомки пласких макетів, Кріс радить стандартну 50-міліметрову модель, наприклад Canon RF 50mm F1.2L USM. «Причина, з якої я вибираю 50 міліметрів, а не ширший об’єктив, полягає в тому, що він не спричиняє спотворень на відстанях, з яких ви зніматимете. Якщо, наприклад, фотографувати плаский макет з об’єктивом 16 міліметрів, виникає спотворення перспективи по краях, що не дуже добре виглядає при зйомці товарів».

Для таких знімків чудовим варіантом також є камера Canon EOS RP у парі з об’єктивом із комплекту, наприклад Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM — це дозволить охопити діапазон 50 мм і розміри діафрагми, які Кріс тут рекомендує. Ви також можете скористатися компактною камерою, як-от Canon PowerShot G7 X Mark III, особливо якщо у вас обмежений бюджет. Вона важить лише 304 г (з акумулятором і карткою пам’яті), але завдяки неймовірній 20,1-мегапіксельній матриці дозволяє відобразити безліч деталей.

Хоча за малих значень діафрагми, таких як f/16 і f/22, у різкий фокус потрапляє більша частина плаского макета, Кріс зазвичай використовує значення f від f/5,6 до f/8. «Мені не подобається використовувати більші значення, тому що тоді надто велика частина зображення є надмірно деталізованою, — пояснює він. — Мені подобається додавати глибину, щоб фон був чітким, але трохи не у фокусі, адже це природним чином привертає увагу до основного об’єкта».

4. Освітлюйте макет під кутом 45°

Чоловік, повністю одягнений в чорне, налаштовує студійне освітлення на кухні.

Коли йдеться про освітлення для зйомки пласких макетів, Кріс радить використовувати одне джерело світла — чи то студійне освітлення, як на фото, або природне світло з вікна. «Природне світло добре підходить для зйомки яскравих й мрійливих зображень», — каже він. © Енді Холбрук/Кріс Прістлі (Andy Holbrook/Chris Priestley)

Фотограф за допомогою програми Canon Camera Connect на смартфоні робить знімок червоного годинника в оточенні альпіністського спорядження.

Для зйомки Кріс використовував програму Canon Camera Connect. «Очевидно, що після того, як я розклав елементи макета по місцях, я намагаюся нічого не рухати, — пояснює він. — Завдяки програмі я можу взаємодіяти з камерою, не торкаючись до неї. Я можу змінювати діафрагму й витримку, спускати затвор, а також збільшувати масштаб, щоб переглянути зображення з високою роздільною здатністю». © Енді Холбрук/Кріс Прістлі (Andy Holbrook/Chris Priestley)

Щодо освітлення Кріс радить дотримуватися відносно простих принципів. «Багато зі своїх робіт я знімаю з одним світильником, який розташований під кутом 45° і по горизонталі, і по вертикалі від об’єкта зйомки. Зазвичай це забезпечує чудове освітлення макета».

«Існує безліч різних типів освітлення, — продовжує він. — Оскільки я працюю на комерційному рівні, я зазвичай використовую студійне обладнання, адже це дозволяє застосовувати модифікатори для формування й пом’якшення світла. Чудовим варіантом також є безперервне освітлення, тому що це дозволяє вам побачити, куди падають тіні, що значно полегшує розміщення реквізиту на пласкому макеті».

Творчий контроль над освітленням пласких макетів також розширює спалах Canon Speedlite, наприклад Canon Speedlite EL-1, що керується дистанційно за допомогою синхронізатора спалахів Canon Speedlite ST-E3-RT V2, особливо з парасолькою або софтбоксом для розсіювання світла.

Як альтернативу Кріс також пропонує використовувати природне світло. Часто краще за все буває знімати в похмурий день, а не під яскравим сонячним світлом, тому що хмари діють як природні розсіювачі, які пом’якшують світло. «Якщо ви встановите макет під кутом 45° від вікна, — каже Кріс, — ви фактично отримаєте той самий результат, що і зі штучним світлом».

5. Налаштовуйте свої макети для різних соціальних каналів

Плаский макет із зображенням чорного годинника великим планом із чорними ремінцями з обох боків на фоні грифельних уламків.

Для більшості своїх пласких макетів Кріс виконує кадрування кінцевого зображення безпосередньо в камері. Але для цієї похмурої темно-сірої композиції він зробив трохи ширший план, аби мати простір для подальшого кадрування. Знято на камеру Canon EOS R5 з об’єктивом Canon RF 50mm F1.2L USM з витримкою 1/100 с, діафрагмою f/8 та ISO 100. © Кріс Прістлі (Chris Priestley)

Зображення зверху вниз чорного годинника і двох чорних ремінців на грифельних уламках. На передньому плані видно камеру на штативі.

Спочатку Кріс планував хотів використати для фону цього плаского макета грифельну дошку, але це здалося йому не дуже цікавим варіантом. Тому він розбив її молотком і розклав уламки, заповнивши проміжки чорним гравієм з акваріума. Для розміщення q перестановки предметів він радить використовувати клейку стрічку. «Це дуже корисний інструмент, коли йдеться про пласкі макети й фотографування предметів. Підготувавши фон, я зазвичай розташовую головний об’єкт, перш ніж приступати до оформлення решті макета. Щоб предмет залишався на місці, я використовую непомітний шматочок клейкої стрічки». © Енді Холбрук/Кріс Прістлі (Andy Holbrook/Chris Priestley)

«Одна з особливостей камери Canon EOS R5 в тому, що в неї дуже багато мегапікселів, тому я можу кадрувати зображення без втрати якості», — говорить Кріс. Але він також зазначає, що різні соціальні мережі встановлюють різні вимоги до розмірів і характеристик зображень. Замість того, щоб зробити один плаский знімок і просто нарізати з нього кілька варіантів у фоторедакторі, Кріс пропонує витратити час і підібрати окремий стиль для кожного варіанту використання в Інтернеті.

«Я знімаю зі співвідношенням сторін 3:2, тому що пласкі макети зазвичай використовуються на блогах чи сайтах, — пояснює він. — Але слід враховувати таке: якщо ви збираєтеся адаптувати зображення для різних соціальних каналів, наприклад, 4:5 для Instagram або навіть 9:16, то вам доведеться змінити розташування реквізиту. Я б радив прибрати деякі предмети, адже ви працюватимете з набагато меншим простором».

6. Експериментуйте з рухомими елементами

Якщо ви дійсно хочете розширити межі своєї творчості у зйомці пласких макетів, спробуйте поекспериментувати з рухом, як це зробив Кріс у прикладі вище. Щоб домогтися цього приголомшливого ефекту, він радить знімати рухомі елементи окремо, а не намагатися включити все в один кадр. Ви можете переглянути інші його роботи в TikTok.

Чоловік встановлює камеру на штативі, спрямувавши її вниз, щоб сфотографувати рожевий годинник на круглій білій дошці, навколо якого розсипані пелюстки рожевих троянд.

«Я розташував ремінець годинника й поклав навколо усі пелюстки, а потім повільно кидав пелюстки, роблячи серію знімків, — пояснює він. — Потім я вирізав кожну пелюстку, що мені сподобалася, в Adobe Photoshop і створив складене зображення». © Енді Холбрук/Кріс Прістлі (Andy Holbrook/Chris Priestley)

Камера на штативі, спрямована вниз, для зйомки плаского макета з рожевим годинником на круглій білій дошці з пелюстками рожевих троянд, розсипаними навколо.

Додавання на плаский макет руху — чудовий спосіб зробити його динамічнішим. Щоб створити рух, можна просто додавати реквізит і прибирати його, щоб на кінцевому відео відображався рух чи зникнення предмета. © Енді Холбрук/Кріс Прістлі (Andy Holbrook/Chris Priestley)

«Однією з переваг компонування у Photoshop є можливість розташувати пелюстки на різних шарах, — продовжує Кріс. — Потім я переніс ці шари до Adobe After Effects, де додав віртуальну камеру. Потім я пересунув камеру через ці шари до годинника, щоб отримати 3D-ефект, який ви тут бачите».

Якщо ви не хочете все переускладнювати, спробуйте зняти рухомі елементи в потрібному положенні на одній фотографії. Для цього знадобиться зробити кілька спроб і помилок, тому встановіть камеру в режим безперервної зйомки й фотографуйте в міру додавання руху. Щоб оживити зображення, спробуйте об’єднати кадри в GIF-анімацію за допомогою Adobe Photoshop або іншого фоторедактора.

Сповнились натхненням? Спробуйте зняти плаский макет самостійно й поділіться результатами з хештегом #FreeYourStory і тегом @canonemea.



* Adobe, After Effects, Lightroom та Photoshop — торговельні марки або зареєстровані торговельні марки компанії Adobe у США та/або в інших країнах.



Автор: Маркус Хокінс (Marcus Hawkins)

Пов’язана продукція

  • Бездзеркальні камери

    EOS R5

    Тепер вам доведеться подивитися на бездзеркальні камери іншим поглядом. Неперевершені характеристики моделі EOS R5 повністю змінять ваш підхід до фотографування та відеозйомки.
    Докладніше EOS R5
  • Об’єктиви для EOS R

    RF 50mm F1.2L USM

    Об’єктив із фіксованим фокусом 50 і діафрагмою f/1.2 для створення неймовірно знімків і якісного фотографування за умов слабкого освітлення.
  • Компактні цифрові камери

    PowerShot G7 X Mark III

    Камера, яка завжди підключена до мережі, створює чудові відео та фотографії, які сподобаються вашим послідовникам.
  • Спалах професійного рівня

    Speedlite EL-1

    Удосконалений спалах Speedlite, який може похвалитися винятковою надійністю й високою швидкістю — і все це в герметичному корпусі.
  • Бездротовий передавач

    Speedlite Transmitter ST-E3-RT (Ver.2)

    Використовуйте сумісні радіочастотні спалахи Speedlite на відстані до 30 м. Додаткові дистанційні функції для EL-1.

Схожі статті