Пласкі макети — це творчий спосіб демонстрації різних предметів і продуктів — від косметики й прикрас до їжі та святкових оголошень. Блогери та автори контенту в соціальних мережах — чудове джерело натхнення для таких фотографій, але з чого почати, коли справа доходить до налаштування й вибору стилю для власного макету, і як зробити так, щоб ваші знімки згори донизу привертали до себе увагу в соціальних мережах?
Не переускладнюйте, радить фотограф комерційних товарів і стилю життя Кріс Прістлі (Chris Priestley), який зробив зйомку пласких макетів своєю професією та має 54 000 підписників в Instagram і більше 1 мільйона фанатів у TikTok. «Менше — значить більше, коли йдеться про реквізит для пласких макетів, а фон, що відволікає, може зіпсувати зображення».
На щастя, фотографування пласких макетів відкрите для всіх. Вам не потрібно спеціальне обладнання: достатньо стандартного об’єктива або навіть компактної камери, щоб спробувати цю чудову техніку. Насправді все починається з олівця й паперу, як пояснює Кріс в першій із шести порад нижче.
Вид згори: шість порад для зйомки виразних пласких макетів
1. Сплануйте композицію
Спочатку Кріс малює макет на аркуші паперу, щоб продумати композицію, тому що, за його словами, буває складно починати з нуля, коли камера вже встановлена.
«Коли я створюю ескіз плаского макета, я намагаюся зробити так, щоб головний предмет виділявся, — пояснює він. — Фон і супутній реквізит мають доповнювати його — естетично, функціонально або відповідно до стилю життя цільової аудиторії».
Зрозуміти, що плаский макет стає надто насиченим і сповненим зайвих предметів, можна шляхом спроб і помилок, додає Кріс. Він пропонує будувати все навколо головного об’єкта й фону, який ви обрали. «Мені подобається використовувати правило третин і розбивати зображення на дев’ять клітинок. Потім я розташовую кожен елемент реквізиту або дизайну у власній клітинці».
2. Створіть власну колекцію реквізиту
Кріс радить ніколи не викидати ніщо з реквізиту, який ви купуєте для своїх пласких макетів. «Ніколи не знаєш, коли це тобі знадобиться, — каже він. — Зараз у мене велика коробка з реквізитом, з якої я можу вибирати. Дуже добре мати щось напоготові, щоб заповнити порожні місця».
Однак замість зберігання великої кількості громіздких фонів Кріс радить використовувати легкі фотофони, що можна легко придбати. «Ви можете купити фотодошку формату А1 в будь-якому стилі, зокрема дерев’яну, мармурову або грифельну. Саме такою я скористався для створення мармурового фону на макетах із годинниками вище.
Реквізит на пласких макетах дійсно допомагає розповісти історію та надати об’єкту контекст, вказуючи на цільову аудиторію цього предмета.
Який би реквізит ви не вибрали для своїх пласких макетів, Кріс радить завжди стежити за його чистотою. «Працюючи із серйозними клієнтами, я зрозумів одну річ: якщо на фотографії є хоч одна пляма, порошинка або щось таке, це знімок фактично зіпсований. Яким би хорошим він не був, погляд глядача, природно, буде притягатися до недоліків».
«Якщо є будь-які подряпини або сліди, постарайтеся приховати їх іншим реквізитом і переконайтеся перед зйомкою, що все чисто, — продовжує Кріс. — Перевіряти й вичищати фотографії після зйомки — це справжній кошмар».
3. Налаштуйте камеру та її параметри для зйомки пласких макетів
Для зйомки виразних пласких макетів вам не знадобиться спеціальне обладнання, але штатив допоможе зафіксувати камеру в потрібному положенні, поки ви розставляєте реквізит.
Кріс використовує камеру Canon EOS R5 і каже, що її вага була великою перевагою, коли він знімав пласкі макети для цієї статті. «Це означає, що я міг легко нахилити камеру над столом. Якщо б вона була важчою, мені довелося б додавати вагу на штатив, аби він не впав. Я встановлював поворотний екран зі змінним кутом нахилу в положенні, де також міг бачити зображення».
Коли справа доходить до вибору об’єктива для зйомки пласких макетів, Кріс радить стандартну 50-міліметрову модель, наприклад Canon RF 50mm F1.2L USM. «Причина, з якої я вибираю 50 міліметрів, а не ширший об’єктив, полягає в тому, що він не спричиняє спотворень на відстанях, з яких ви зніматимете. Якщо, наприклад, фотографувати плаский макет з об’єктивом 16 міліметрів, виникає спотворення перспективи по краях, що не дуже добре виглядає при зйомці товарів».
Для таких знімків чудовим варіантом також є камера Canon EOS RP у парі з об’єктивом із комплекту, наприклад Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM — це дозволить охопити діапазон 50 мм і розміри діафрагми, які Кріс тут рекомендує. Ви також можете скористатися компактною камерою, як-от Canon PowerShot G7 X Mark III, особливо якщо у вас обмежений бюджет. Вона важить лише 304 г (з акумулятором і карткою пам’яті), але завдяки неймовірній 20,1-мегапіксельній матриці дозволяє відобразити безліч деталей.
Хоча за малих значень діафрагми, таких як f/16 і f/22, у різкий фокус потрапляє більша частина плаского макета, Кріс зазвичай використовує значення f від f/5,6 до f/8. «Мені не подобається використовувати більші значення, тому що тоді надто велика частина зображення є надмірно деталізованою, — пояснює він. — Мені подобається додавати глибину, щоб фон був чітким, але трохи не у фокусі, адже це природним чином привертає увагу до основного об’єкта».
4. Освітлюйте макет під кутом 45°
Щодо освітлення Кріс радить дотримуватися відносно простих принципів. «Багато зі своїх робіт я знімаю з одним світильником, який розташований під кутом 45° і по горизонталі, і по вертикалі від об’єкта зйомки. Зазвичай це забезпечує чудове освітлення макета».
«Існує безліч різних типів освітлення, — продовжує він. — Оскільки я працюю на комерційному рівні, я зазвичай використовую студійне обладнання, адже це дозволяє застосовувати модифікатори для формування й пом’якшення світла. Чудовим варіантом також є безперервне освітлення, тому що це дозволяє вам побачити, куди падають тіні, що значно полегшує розміщення реквізиту на пласкому макеті».
Творчий контроль над освітленням пласких макетів також розширює спалах Canon Speedlite, наприклад Canon Speedlite EL-1, що керується дистанційно за допомогою синхронізатора спалахів Canon Speedlite ST-E3-RT V2, особливо з парасолькою або софтбоксом для розсіювання світла.
Як альтернативу Кріс також пропонує використовувати природне світло. Часто краще за все буває знімати в похмурий день, а не під яскравим сонячним світлом, тому що хмари діють як природні розсіювачі, які пом’якшують світло. «Якщо ви встановите макет під кутом 45° від вікна, — каже Кріс, — ви фактично отримаєте той самий результат, що і зі штучним світлом».
5. Налаштовуйте свої макети для різних соціальних каналів
«Одна з особливостей камери Canon EOS R5 в тому, що в неї дуже багато мегапікселів, тому я можу кадрувати зображення без втрати якості», — говорить Кріс. Але він також зазначає, що різні соціальні мережі встановлюють різні вимоги до розмірів і характеристик зображень. Замість того, щоб зробити один плаский знімок і просто нарізати з нього кілька варіантів у фоторедакторі, Кріс пропонує витратити час і підібрати окремий стиль для кожного варіанту використання в Інтернеті.
«Я знімаю зі співвідношенням сторін 3:2, тому що пласкі макети зазвичай використовуються на блогах чи сайтах, — пояснює він. — Але слід враховувати таке: якщо ви збираєтеся адаптувати зображення для різних соціальних каналів, наприклад, 4:5 для Instagram або навіть 9:16, то вам доведеться змінити розташування реквізиту. Я б радив прибрати деякі предмети, адже ви працюватимете з набагато меншим простором».
6. Експериментуйте з рухомими елементами
Якщо ви дійсно хочете розширити межі своєї творчості у зйомці пласких макетів, спробуйте поекспериментувати з рухом, як це зробив Кріс у прикладі вище. Щоб домогтися цього приголомшливого ефекту, він радить знімати рухомі елементи окремо, а не намагатися включити все в один кадр. Ви можете переглянути інші його роботи в TikTok.
«Однією з переваг компонування у Photoshop є можливість розташувати пелюстки на різних шарах, — продовжує Кріс. — Потім я переніс ці шари до Adobe After Effects, де додав віртуальну камеру. Потім я пересунув камеру через ці шари до годинника, щоб отримати 3D-ефект, який ви тут бачите».
Якщо ви не хочете все переускладнювати, спробуйте зняти рухомі елементи в потрібному положенні на одній фотографії. Для цього знадобиться зробити кілька спроб і помилок, тому встановіть камеру в режим безперервної зйомки й фотографуйте в міру додавання руху. Щоб оживити зображення, спробуйте об’єднати кадри в GIF-анімацію за допомогою Adobe Photoshop або іншого фоторедактора.
Сповнились натхненням? Спробуйте зняти плаский макет самостійно й поділіться результатами з хештегом #FreeYourStory і тегом @canonemea.
* Adobe, After Effects, Lightroom та Photoshop — торговельні марки або зареєстровані торговельні марки компанії Adobe у США та/або в інших країнах.
Автор: Маркус Хокінс (Marcus Hawkins)
Пов’язана продукція
-
EOS R5
Тепер вам доведеться подивитися на бездзеркальні камери іншим поглядом. Неперевершені характеристики моделі EOS R5 повністю змінять ваш підхід до фотографування та відеозйомки. -
RF 50mm F1.2L USM
Об’єктив із фіксованим фокусом 50 і діафрагмою f/1.2 для створення неймовірно знімків і якісного фотографування за умов слабкого освітлення. -
PowerShot G7 X Mark III
Камера, яка завжди підключена до мережі, створює чудові відео та фотографії, які сподобаються вашим послідовникам. -
Speedlite EL-1
Удосконалений спалах Speedlite, який може похвалитися винятковою надійністю й високою швидкістю — і все це в герметичному корпусі. -
Speedlite Transmitter ST-E3-RT (Ver.2)
Використовуйте сумісні радіочастотні спалахи Speedlite на відстані до 30 м. Додаткові дистанційні функції для EL-1.
Схожі статті
Експериментуйте із сімома різними стилями
Розвивайте свої фотонавички в нових напрямках і створюйте видатні знімки, пробуючи по одному новому стилю кожного дня.
Три аксесуари для камери, які можна зробити власноруч
Створіть власний софтбокс, лампу для сфокусованого світла й подушку, що допоможе уникати тремтіння камери.
Як навчитися робити красиві знімки товарів
Дізнайтеся, як Софі Селлу (Sophie Sellu), власниця популярної невеличкої компанії, використовує прийоми фотографування товарів.
Створення власної домашньої студії
Дізнайтеся, як розкрити творчий потенціал спалахів і навчитися знімати неперевершені портрети без додаткових витрат.