ФОТОГРАФІЯ ЇЖІ
Найкращі об’єктиви для фотографування їжі
Робіть найапетитніші кулінарні фото з нашими ретельно відібраними об’єктивами Canon.
ФОТОГРАФІЯ ЇЖІ
Завдяки Instagram до кулінарного фотографування останніми роками повертається популярність, але будь-яка людина, що пробувала сфотографувати власний сніданок, відразу скаже, що при цьому виникає ціла купа характерних проблем. Шведський кулінарний фотограф Лінда Ломеліно (Linda Lomelino) опанувала це мистецтво: її фуд-фотографії — незвичні й дещо чудернацькі, але при цьому атмосферні — залучили до її сторінки в Instagram вже понад 750 тисяч підписників.
«Я відкрила в собі пристрасть до випікання приблизно 11 років тому, — розповідає Лінда, яка вивчала фотографування в школі. — Тобі на піку популярності були тістечка, тому я зробила кілька фото й виклала їх на Facebook. Людям вони сподобалися, і я подумала — чому б не створили власний блог?» Завдяки блогу під назвою Call Me Cupcake апетитні шедеври Лінди вже перетворилися на чотири книжки, перекладені на кілька різних мов.
Ось кілька секретів її солодкого успіху...
Якщо у вас є така можливість, контролювати світло у студійних умовах вам допоможе спалах Canon Speedlite. Також можна скористатися природним освітлення: його складніше контролювати, але правильне використання допоможе вам представити об’єкт у вигідному світлі. «Поекспериментуйте зі світлом там, де живете», — радить Лінда. «Розмір вікна, його орієнтація, час доби й погода — все це впливає на освітлення, — каже вона. — Зазвичай простіше всього працювати з вікнами, що виходять на північ: світло не так сильно змінюється протягом дня, і вам ніколи не доведеться фотографувати проти сонця».
Ідеальним варіантом для Лінди є хмарний, але не дуже темний день, адже перед сніданком вона знімає у студії, що виходить на захід, а в другій половині дня та ввечері — в кухні, що виходить на схід. Щоб створити свою фірмову «атмосферність», вона завішує вікна темними шторами.
«Шляхом експериментів і практики можна навчитися працювати з будь-яким вікном, але якщо ви живете в країні, де переважно сонячна погода, і ваше єдине вікно виходить на південь, це буде складніше, — каже вона. — У таких обставинах, можливо, варто пом’якшити світло тонкою білою шторою».
Один зі шляхів до оригінальності — правильна композиція, і секрет Лінди — особлива увага до кольорів. «Я намагаюся використовувати в кадрі лише два чи три кольори», — пояснює вона. Вона використовує кілька відтінків одного кольору, а потім додає комплементарні кольори (з протилежного боку спектрального диску), щоб створити візуальний контраст. «Наприклад, прикрашаючи тістечко пурпуровою глазур’ю, я намагаюся додати на фото щось жовте або жовто-зелене. Інша моя улюблена кольорова комбінація — оранжевий і синьо-зелений: вона робить знімок дуже помітним!»
Окрім кольорів, Лінда радить експериментувати з текстурами, що можуть зробити фотографію цікавішою. «Якщо я фотографую тістечко з виразною текстурою або глазур’ю з візерунком, я можу вибрати гладкий фон, щоб привернути увагу саме до тістечка. В інших випадках я роблю всюди гладку текстуру або навпаки — використовую кілька різних текстур (наприклад, можна просто додати в кадр зім’яту ткану серветку)».
Окрім кольору й текстури, Лінда радить експериментувати з деталями, якщо потрібно оживити не дуже цікавий фон, а також додати відчуття масштабу й глибини. «Чудовим прикладом є предмети поза фокусом на передньому й задньому плані, — каже вона. — Я можу поставити за їжею вазу з квітками, а навколо неї розташувати інгредієнти з відповідного рецепту, як-от борошно, ягоди й листя».
Для точного фокусування Лінда радить новачкам користуватися сенсорним екраном зі змінним кутом огляду (якщо у вашої камери такий є). «Для кулінарного фотографування ідеально підходять камери на кшталт Canon EOS 850D і Canon EOS 250D із сенсорними екранами, що обертаються. Зокрема, сенсорні екрани дуже зручні для зйомки зверху: тримаючи камеру високо, ви можете просто нахилити екран і налаштувати фокус. Те ж саме стосується і фотографування з дуже низького положення: вам не доведеться лягати на підлогу — достатньо просто нахилити екран».
Ті, хто вже знайомі з роботами Лінди, можуть підтвердити любов цієї скандинавської майстрині фотографування до реквізиту, який допомагає їй додати текстуру й кольори, а також створити в кадрі загальну атмосферу. «У мене стільки реквізиту, — каже вона. — Частіше за все це різні старі речі, які я купую на блошиних ринках або в антикварних магазинах: вони допомагають мені розповісти історію. Якщо я хочу створити в кадрі простакувату й меланхолійну атмосферу, я беру щось з антикваріату, а якщо мені потрібен яскравий і модерний вигляд, я вибираю реквізит з чіткими контурами, з меншою кількістю кольорів і візерунків».
Арсенал варіантів фону в Лінди не менший, ніж її колекція аксесуарів: він включає матеріали на кшталт шпалер, подарункового пакування й тканих штор, дерев’яні ящики, старі двері чи стільці й навіть вінтажні чемодани. «Це не обов’язково має бути дерев’яний стіл, — каже вона. — Фон можна створити майже з будь-чого. Чому б не додати пару шматків деревини? Можна пофарбувати їх різними кольорами зі всіх боків, а за потреби перефарбовувати, якщо хочеться щось змінити».
Зазвичай Лінда бере до своєї камери Canon EOS 5D Mark II (на зміну якій вже прийшла модель Canon EOS 5D Mark IV) один із чотирьох своїх об’єктивів — Canon EF 50mm f/1.2L USM, Canon EF 85mm f/1.2L II USM, Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM або Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM. Те, який об’єктив вибрати, залежить від історії, яку вона хоче розповісти.
«Якщо ви новачок у фотографуванні, ідеальний об’єктив, з якого можна розпочати, — це Canon EF 50mm f/1.8 STM, — каже вона. — Він доступний, а можливість знімати з малим значенням f (і, відповідно, великою діафрагмою) стане до нагоди за умов поганого освітлення — що дуже важливо, якщо ви живете в країні, де зими довгі й темні. Крім того, у цієї моделі ідеальна фокусна відстань, завдяки чому ви можете робити знімки, не дуже наближаючись до сцени. Це один цікавий варіант — Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM: він схожий на мій макрооб’єктив з неймовірною чіткістю».
Для фотографування з відстані Лінда рекомендує об’єктив з ширшим кутом. «Щоб зняти весь стіл, спробуйте об’єктив на кшталт Canon EF-S 35mm f/2.8 IS Macro STM, який я також використовую для знімків зверху». Пам’ятайте, що якщо у вашої камери матриця APS-C (сенсор з обтинанням), як у моделі Canon EOS 850D, 35-міліметровий об’єктив з коефіцієнтом обрізання 1,6x забезпечить таке ж зображення, що й повнокадрова камера з об’єктивом 50 мм.
Хоча в більшості людей кулінарна фотографія асоціюється зі знімками зверху в Instagram-стилі, Лінда каже, що важливо експериментувати і з іншими кутами. «Кут, який я вибираю, залежить від того, до чого саме я хочу привернути увагу. Наприклад, якщо йдеться про високий пиріг з кількох шарів, я, ймовірно, сфотографую його збоку, а потім зроблю кілька знімків згори, де окремі шматки лежатимуть у тарілках».
Оскільки більшість знімків Лінди з’являється в її блозі, вона каже, що кількість не менш важлива за якість. «Я публікую багато фотографій, тому намагаюся знімати з різних кутів, щоб зробити їх різноманітнішими й продемонструвати все з багатьох боків».
Щоб створити свій чарівний атмосферний стиль, Лінда зазвичай знімає з широкою діафрагмою і низьким значенням ISO. «Я зазвичай використовую діафрагму від f/1,8 до f/3,2 й дуже рідко виходжу з цей діапазон, — розповідає вона. — Я іноді можу зменшити діафрагму, якщо знімаю зверху й в кадрі багато об’єктів на різній висоті, що мають бути у фокусі, але навіть при цьому я рідко виходжу за межі f/5».
«Я також раджу знімати з низьким значенням ISO, не надто збільшуючи витримку затвора. Коли я знімаю з рук, я намагаюся залишатися в межах 1/125 с, але зі штативом та об’єктом, що не рухається, витримка може бути й більшою». Діапазон налаштування ISO залежить від моделі камери, але рекомендується знімати з найнижчим можливим значенням ISO. Що нижче ISO, то менша зернистість — а це дуже важливо, якщо ви збираєтеся збільшувати або друкувати свої знімки.
Про атмосферні знімки Лінди можна сказати, що вони «стримані», тобто мають правильну експозицію головного об’єкта, а оточення зроблене темнішим. Лінда редагує свої фотографії, щоб досягти бажаного естетичного ефекту, але, за її словами, новачкам не потрібне дороге програмне забезпечення. Програма Canon Digital Photo Professional є безкоштовною для всіх власників обладнання Canon, а для смартфона можна знайти безліч безкоштовних фоторедакторів. Ви також можете користуватися бездротовими функціями своєї камери, передаючи фотографії через Wi-Fi на телефон чи комп’ютер за допомогою хмарного сервісу image.canon, завдяки чому ваші знімки миттєво стають готовими до редагування й публікації.
Автор: Наталі Дентон (Natalie Denton)
Натхнення — це ключ до створення видатних знімків, також будуть корисними поради для покупців, тематичні інтерв’ю — все це потрібно для втілення у життя найкреативніших ідей.
Повернутися до всіх порад і прийомівФОТОГРАФІЯ ЇЖІ
Робіть найапетитніші кулінарні фото з нашими ретельно відібраними об’єктивами Canon.
ПОРАДИ З ДРУКУ
Наташа Аліпур-Фарідані (Natasha Alipour-Faridani) ділиться найкращими порадами щодо кулінарного фотографування й розповідає, як друкувати знімки, які захочеться з’їсти.
ФОТОГРАФІЯ ЇЖІ
Поради щодо фотографування їжі від Instagram-інфлюенсера й посланця Canon Ясмін аль-Батул (Yasmin AlBatoul)