ПОРТРЕТНА ФОТОГРАФІЯ

Як робити неймовірні групові портрети

Чотири посланника Canon діляться своїми порадами зі зйомці групових портретів будь-якого типу – від сімей і весільних свят до спортивних команд.
Груповий портрет нареченої та її подружок, які позують поруч із величезним весільним тортом.

Особливі події, як-от весілля, спортивні заходи й сімейні свята, – це чудова нагода зробити кілька групових портрети друзів і родичів, що зберігатимуться довгі роки.

Проте створити хорошу групову фотографію – це мистецтво, причому непросте. Коли маєш справу відразу з кількома людьми, потрібно вміти швидко приймати рішення про те, де їх розташувати, й чітко пояснювати їм, що ви від них хочете. Це означає, що ви повинні вже бути добре знайомі з основами групового портретного фотографування.

Деякі поради є універсальними. Незалежно від типу групового знімка ви маєте переконатися, що у всіх нормальний вираз на обличчі, знімок добре скомпонований, експозиція є оптимальною, а на фоні немає зайвих деталей, що відволікають увагу.

Також завжди важливим є освітлення. Наприклад, якщо ви знімаєте на вулиці в сонячний день, знайдіть місце в тіні, щоб ваші об’єкти не мружилися на камеру.

Камера з електронним видошукачем, наприклад Canon EOS RP або Canon EOS R6, дозволить вам бачити групове фото просто в процесі зйомки й коригувати експозицію, а екран із змінним кутом огляду допомагає знімати з різних кутів у творчих або практичних цілях.

Під час зйомки в приміщенні за природного освітлення варто користуватися швидкими об’єктивами, як-от Canon RF 50mm F1.8 STM. А якщо ви фотографуєте велику групу на відносно невеликій території, ви можете зробити чудовий знімок за допомогою надширококутного об’єктива на кшталт Canon RF 16mm F2.8 STM.

Чотири посланники Canon, досвідчені професіонали в своїх галузях, пропонують нам важливі поради щодо створення чудових групових знімків за будь-якого сценарію.

1. Сімейні групові портрети

Чорно-білий сімейний знімок на пляжі. Батько підіймає свою дитину в повітря, і всі троє стоять як силуети на фоні сонця.

«Якщо родина йде або біжить до вас, це надає динамізму груповому фото, а діти зазвичай люблять бігати, – розповідає сімейний фотограф Хелен Бартлетт. – Або ж перетворіть фотографування на гру, щоб їх зацікавити!» Знято на камеру Canon EOS-1D Mark II (якій на заміну прийшла модель Canon EOS-1D Mark III) з об’єктивом Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM із фокусною відстанню 24 мм, витримкою 1/5000 с, діафрагмою f/2,8 та ISO 200. © Хелен Бартлетт (Helen Bartlett)

Чорно-білий груповий портрет сім’ї, яка позує на відкритому повітрі: батьки присіли, а двоє дітей спираються на їхні плечі.

На цьому знімку батьки сидять в кадрі нижче, ніж діти: це композиційний прийом, завдяки якому всі обличчя перебувають на одному рівні. Знято на камеру Canon EOS-1D X, якій на заміну прийшла модель (Canon EOS-1D X Mark III) з об’єктивом Canon EF 50mm f/1.2L USM з витримкою 1/100 с, діафрагмою f/5 та ISO 1000. © Хелен Бартлетт (Helen Bartlett)

Групова фотозйомка – частина щоденної роботи Хелен Бартлетт (Helen Bartlett), одного з найкращих сімейних фотографів Великобританії. «Для групового фото за можливості слід вишикувати людей у цікаву композицію з різною висотою та розташуванням, щоб створити збалансоване зображення, – пояснює вона. –

Я раджу розпочати зі знімка типу "подивіться в камеру", а потім почекати, доки не почнуть розвиватися події. Зазвичай найкращим є фото вже після офіційного портрета, коли члени родини звертаються один до одного, розмовляють і сміються».

Якщо ви знімаєте в саду або парку, Хелен радить групувати об’єкти зйомки навколо предметів середовища. Наприклад, дерево, що впало, може стати привабливою опорою для маленьких дітей.

«Якщо ви фотографуєте в приміщенні, подумайте про світло та в ідеалі розташуйте сім’ю обличчям до вікна, щоб освітлення всіх людей було рівномірним, – продовжує Хелен –. Коли ви працюєте в невеликому приміщенні й знімаєте маленьких дітей, нехай батьки візьмуть малюків на руки, щоб вони не втекли: це дозволяє тримати всі голови на одному рівні.

А якщо посадити родину на диван, то діти молодшого віку зможуть сидіти на колінах у батьків. Доросліших дітей можна розташувати на підлокітниках або спинці дивана, щоб зробити композицію різноманітнішою».

Нарешті, якщо ви хочете скористатися новими технологіями для спонтанного сімейного фотографування на таких заходах, як дитячі або сімейні свята, вам підійде модель Canon PowerShot PX. Це розумна камера, яка використовує технологію розпізнавання зображень і компонує знімки автоматично, дозволяючи вас просто насолоджуватися подіями.

2. Весільні групові портрети

Груповий портрет трьох жінок в традиційному індійському одязі яскравих кольорів, зі зробленими хною малюнками й численними браслетами на руках, що стоять перед композицією в квітковому стилі.

Весільний фотограф Санджай Джогіа використовує метод, що дозволяє уникнути одвічної проблеми мигання на знімках: спочатку він просить групу закрити очі. «Потім я кажу: я рахуватиму від трьох до одного, і потім відкрийте очі. Я роблю три знімки з інтервалом приблизно в півсекунди». Знято на камеру Canon EOS-1D X Mark II з об’єктивом Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM з фокусною відстанню 24 мм, витримкою 1/1000 с, діафрагмою f/3,5 та ISO 320. © Санджай Джогіа (Sanjay Jogia)

Велика сімейна група в офіційному одязі позує в приміщенні з приглушеним освітленням і золотистими світильниками на стелі.

Санджай не використовує широку діафрагму для групових знімків, щоб уникнути розфокусування. «Зазвичай я перестраховуюся й не використовую для групових знімків діафрагму, меншу за f/8, навіть якщо роблю їх на відкритому повітрі та в одну лінію, тому що зазвичай у сцену потрапляють деталі з фону», – пояснює він. Знято на камеру Canon EOS 5DS R з об’єктивом Canon RF 24-70mm f/ 2.8L IS USM із фокусною відстанню 44 мм, витримкою 1/200 с, діафрагмою f/8 та ISO 200. © Санджай Джогіа (Sanjay Jogia)

Санджай Джогіа (Sanjay Jogia) фотографує весілля з 2008 року та спеціалізується на індійських святах і весіллях в різних цікавих місцях по всьому світу. Хоча на більшості весільних свят офіційні знімки робить професіонал, у нього є порада для тих, хто хоче створити кілька власних групових фото.

«Щоб уникнути надто контрастного освітлення, я б порадив розташовувати групи в тіні, наприклад під великим деревом або будівлею, де є хороший фон, – каже Санджай. – Не варто ставити людей біля стіни – потрібно, щоб між об’єктом і фоном була відстань, аби зробити акцент на людях».

Санджай ставить свої групи так, щоб у кадрі були в основному люди, а навколо них залишалося трохи вільного простору, уникаючи при цьому зайвих елементів фону. Якщо в кадрі є наречений і наречена, він ставить їх у центр.

«Зазвичай я вибираю позу для нареченого й нареченої, а потім просто міняю людей біля них, – пояснює він. – Якщо це фото, де всі стоять, я намагаюся розташувати їх в одну лінію, щоб мати парну кількість людей по обидва боки; усі вони мають бути повернені до нареченого й нареченої та стояти близько один до одного, щоб мінімізувати загальний простір».

3. Портрети спортивних команд

Груповий портрет австралійської команди з крикету в жовто-зеленій формі.

«Не забувайте про світло, – радить провідний спортивний фотограф Марк Аспланд. – Ми часто поспішаємо, коли робимо командні фото, але якщо просто вибрати місце з вигіднішим світлом, результат буде набагато кращим. Я завжди віддаю перевагу прямим сонячним променям для рівномірного освітлення». © Марк Аспланд (Marc Aspland)

Марк Аспланд (Marc Aspland) – головний спортивний фотограф газети The Times. Хоча більша частина його роботи пов’язана зі зйомкою динамічних подій, він також робить групові фото. «Єдина, акуратна й чітко розставлена група завжди краща, ніж випадковий груповий знімок», – каже він.

Якщо ви фотографуєте, наприклад, футбольну команду, Марк радить розташувати гравців у два ряди: задній ряд – у повний зріст, а передній – на одному коліні, з однією рукою на іншому або просто склавши руки. Капітан має бути в середині заднього ряду, а тренер – збоку від групи. Він також рекомендує знімати з низького кута, майже на рівні голів людей у першому ряду.

Ширококутний телеоб’єктив або об’єктив з помірно довгою фокусною відстанню, наприклад Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM, дозволить зняти всю команду й при цьому гнучко підійти до композиції. «Група повинна майже точно вписуватися в розміри видошукача вашої дзеркальної камери, – продовжує Марк. – Вам не потрібна надшвидка витримка, але глибина різкості є дуже важливою, щоб у фокусі були всі – від першого до останнього ряду. Нормальну чіткість забезпечить діафрагма f/5,6 або f/8».

Якщо щось відволікає учасників групового знімка від процесу, обов’язково приверніть їхню увагу, крикнувши або помахавши рукою, щоб вони подивилися просто на вас. Марк додає: «Ви також маєте простежити, що ніхто з них не поставив "ріжки" другу поруч!».

4. Модні групові портрети

Чорно-білий груповий портрет трьох молодих жінок, що сидять на капоті автомобіля на фоні мальовничого озера.

На цьому знімку модного фотографа Джулі Пайк – норвезька поп-зірка Аврора (в центрі) та дві її сестри. «Я спеціально запропонувала зустрітися в будинку, де вони провели дитинство, адже це місце, де вони відчували б себе комфортно», – розповідає вона. Знято на камеру Canon EOS-5D Mark III (якій на заміну прийшла модель Canon EOS-5D Mark IV), з об’єктивом Canon EF 24-105mm f/4L IS USM (якому на заміну прийшла модель Canon EF 24-105mm f/4L IS II USM) із фокусною відстанню 105 мм, витримкою 1/400 с, діафрагмою f/9 та ISO 500. © Джулі Пайк (Julie Pike)

Три молоді жінки в літньому одязі йдуть лісом, сонце світить крізь дерева. Одна з жінок тримає руки вгорі.

Джулі розповідає, що для створення виразних фото важливо приділяти велику увагу об’єктам зйомки. «Будьте уважніші до того, як вони рухаються й поводяться, – каже вона. Намагайтеся тісніше спілкуватися з ними, а не просто залишатися по той бік камери, тому що це створить відчуження між вами й людьми, яких ви фотографуєте». Знято на камеру Canon EOS 5D Mark III з об’єктивом Canon EF 24-105mm f/4L IS USM із фокусною відстанню 24 мм, витримкою 1/200 с, діафрагмою f/7,1 та ISO 320. © Джулі Пайк (Julie Pike)

Джулі Пайк (Julie Pike) – модний фотограф з Осло, Норвегія, і вона створює свої незвичні спонтанні образи для великих брендів і журналів. Якщо ви хочете сфотографувати невелику групу на модній фотосесії, вона радить вибрати місце, наприклад сад або будинок, де всім буде комфортно. Вона також рекомендує використовувати лише один варіооб’єктив, щоб не витрачати час на його заміну.

«На початку зйомки пройдіться з групою, щоб трохи розслабитися, – каже вона. – Я завжди починаю з розмови. Я краще говоритиму з ними 15 хвилин і зніматиму п’ять, ніж навпаки. Завжди тримайте камеру напоготові. Потім, коли все розслабляться, починайте фотографувати».

Коли ви фотографуєте, скажімо, трьох моделей і хочете, щоб усі вони були у фокусі, Джулі радить знімати з діафрагмою f/8 або f/11 та витримкою хоча б 1/250 с, якщо ваші моделі рухаються. Під час зйомки за умов недостатнього освітлення такі камери, як Canon EOS RP або Canon EOS R6, дозволяють фотографувати з більшими значеннями ISO без використання спалаху. «Сьогодні фотоапарати такі досконалі, що можна підняти ISO набагато вище, і знімок все одно виглядатиме чудово», – зізнається вона.

Для створення модного образу Джулі просить людей уявити, що їх знімають на відео, і продовжувати рухатися, а не чекати на наступний кадр. «Вони не повинні постійно дивитися в камеру, – пояснює вона. – Краще попросити їх подивитися на вас у слушний момент. Я хочу, щоб вони забули про камеру».

На наступному заході з родиною або друзями обов’язково зберіть усіх разом, щоб зробити чіткий та яскравий груповий портрет.

Створено Девідом Кларком (David Clark)

Пов’язана продукція

  • Бездзеркальні камери

    EOS R8

    Перейдіть на новий рівень повнокадрової фото- та відеозйомки та втільте в життя свої творчі ідеї.
  • Об’єктиви RF

    RF 35mm F1.8 MACRO IS STM

    Макрооб’єктив із фокусом 35 мм і швидкою діафрагмою f/1,8 для створення ширококутних знімків, фотографування на коротких відстанях і гібридної стабілізації зображення.
  • Ширококутний об’єктив із фіксованою фокусною відстанню

    RF 24mm F1.8 MACRO IS STM

    Компактний і легкий 24-міліметровий об’єктив із фіксованою фокусною відстанню, який ідеально підходить для зйомки пейзажів, влогів та інтер’єрів, а також макрозйомки.
  • Бездзеркальні камери

    EOS RP

    Ця компактна, легка та інтуїтивно-зрозуміла повнокадрова бездзеркальна камера була спеціально розроблена для фотографування під час подорожей та повсякденної зйомки.
  • Бездзеркальні камери

    EOS R6

    Щоб ви не знімали і як би ви це не робили, камера EOS R6 допоможе вам розкрити свій творчий потенціал на повну.
  • Стандартний об’єктив

    RF 50mm F1.8 STM

    Компактний, тихий і легкий 50-міліметровий RF-об’єктив із фіксованою фокусною відстанню з широкою діафрагмою f/1,8 ідеально підходить для втілення вашого творчого бачення.
  • Ширококутний об’єктив

    RF 16mm F2.8 STM

    Компактний і доступний за ціною надширококутний 16-міліметровий повнокадровий об’єктив для камер EOS серії R призначений для влогерів та творців контенту.
  • Компактні цифрові камери

    PowerShot PX

    Автоматично закарбовуйте найцінніші моменти життя за допомогою цієї «розумної» камери, яка розпізнає обличчя та підключається до вашого інтелектуального пристрою.

Схожі статті

  • ФОТОГРАФІЯ ВЕЧІРОК

    Найкращі поради для зйомки чудових знімків під час вечірки

    Зробіть неймовірні фотографії з вечірки за допомогою цих простих порад і методів.

  • ПОРТРЕТНА ФОТОГРАФІЯ

    Як зробити так, щоб відтінки шкіри на портретних знімках виглядали ідеально?

    Оволодійте складною наукою передачі природних тонів шкіри з професійною фешн-фотографкою Джейд Кешія Гордон (Jade Keshia Gordon).

  • ПОРТРЕТНА ФОТОГРАФІЯ

    Поради щодо створення портретів

    Поліпшіть свої навички портретної фотографії за допомогою цих корисних порад і прийомів.

  • СІМЕЙНА ФОТОГРАФІЯ

    Зробіть кращі різдвяні фото, ніж минулого року

    Фотограф Лєна Петрова розповідає, як можна покращити святкові фотографії.