Зйомка крупним планом — чудовий спосіб розкрити творчий потенціал у домашніх умовах. Зморшки на долонях новонародженого малюка, дрібні деталі листя на бутонах домашніх рослин або мильні бульбашки в мийці на кухні — ці маленькі речі, на які зазвичай не звертаєш уваги, здатні принести радість, натхнення та безліч нових можливостей для фотографування.
Макрозйомка, тобто фотографування крупним планом, не має меж: ви знайдете чудові об’єкти для своєї камери в будь-якій кімнаті дому. Якою б камерою ви не користувалися, ви можете наблизитися до об’єкта й побачити неймовірні деталі. Стандартний об’єктив (або набір) чи навіть компактна камера дозволяють створювати красиві знімки. Шість фотографів готові розповісти нам про маленькі, але дуже цікаві речі, які вони фотографували вдома, і розкрити джерела свого натхнення.
МАКРОЗЙОМКА
Пориньте у світ деталізації: чотири прийоми макрозйомки вдома
1. Наблизьтеся до свого об’єкта
«Саме знімки моїх власних дітей, які я робила, коли вони були ще немовлятами, надихнули мене на створення макрофотографій для інших родин, — розповідає сімейний фотограф Кейт Грей (Kate Gray). — Я знаю, що без тих знімків я б не запам’ятала чудові маленькі ямочки на пальчиках моєї доньки або зморшки на шкірі навколо очей мого сина, коли він вперше посміхнувся».
Хоча для крупних планів краще за все підходить спеціальний макрооб’єктив, чудових результатів також можна досягти зі стандартним об’єктивом зі змінною (або навіть фіксованою) фокусною відстанню. Стандартний об’єктив Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM, наприклад, може фокусуватися на відстані 25 мм, що добре підходить для зйомки найдрібніших деталей.
У більшості спеціальних об’єктивів — фокусна відстань для телефотозйомки, яка дозволяє ізолювати кожен елемент, а якщо ви використовуєте об’єктив зі змінною фокусною відстанню, просто не забудьте збільшити масштаб. Потім установіть діафрагму f/5,6 або швидшу, якщо це можливо, і ввімкніть стабілізацію зображення, щоб уникнути тремтіння камери. Нарешті, налаштуйте кадр і максимально наблизьтеся до об’єкта. Якщо відстань буде меншою за мінімальну фокусну відстань об’єктива, ви втратите фокус, тому радимо повільно змінювати відстань до об’єкта, доки ви не спіймаєте оптимальну точку.
2. Фотографуйте дрібні деталі об’єктів природи
Макрозйомка дозволяє відкрити приховані природні скарби, такі як візерунок у вигляді лабіринту на зворотньому боці листя або унікальна складна структура сніжинки ідеальної форми. Із фотографуванням ви отримуєте можливість закарбувати красу природи, де б вона не була, у тому числі на підвіконні у холодний і дощовий день.
Чорна куртка — єдиний фон, що знадобився Джеймі Спенслі (Jamie Spensley), щоб показати нам вражаючі деталі білої сніжинки. Щоб створити виразне м’яке світло, він скористався розсіювачем для макрозйомки. «Це конус із білого матеріалу, що встановлюється на об’єктива спереду. Крім того, я чіпляю лійку з віддзеркалюючого матеріалу на спалах, щоб спрямувати світло на той конус. Результат — неймовірно м’яке світло, що ідеально підходить для макрознімків.
Для створення додаткових креативних ефектів під час зйомки зблизька об’єктиви EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM та EF-M 28mm f/3.5 Macro IS STM обидва обладнані спеціальними спалахами Macro Lite, що дозволяють наблизитися до об’єкта, не залишаючи тіні.
Фотограф Ейджи Войчик (Agi Wojcik) установила режимом макрозйомки для фотографування водяної рослини в себе вдома. «Так мені не довелося хвилюватися до умови та обставини, і я змогла сконцентруватися на забезпеченні належного світла. Я також скористалася точковим АФ і дуже зручною функцією збільшення в режимі Live View. Чудовий результат надихнув мене на те, щоб поекспериментувати з камерою та іншими предметами вдома».
3. Знаходьте надзвичайне в повсякденному
Для багатьох митців усе починається зі звичайного олівця, і його фотографування зблизька дозволило фотографу Лукасу Пліцу (Lucas Plitz) привернути увагу до креативного аспекту своєї особистості.
Лукас вирішив зробити послідовність знімків, щоб досягти більшої глибини різкості, ніж зазвичай. «Щоб уникнути тремтіння, я скористався штативом, — каже він, — а також налаштував фокус вручну, тому що це дозволяє краще контролювати кадр і більшому навчитися. Я почав із фокусу просто спереду й зробить послідовність знімків, поступово зміщуючи його назад». Лукас зробив 40 знімків олівця з різними фокусними точками, а потім об’єднав їх.
Ця техніка називається суміщенням фокусу, і для цього потрібно злити кілька фотографій із різними фокусними точками в програмі Canon Digital Photo Professional.
4. Знаходьте абстракцію в повсякденних речах
«Я працюю в лікарні й завжди дуже зайнята на роботі, тому фотографування для мене — це спосіб зосередитися, відволіктися й розслабитися у вільний час, — пояснює макрофотограф Андреа Хант (Andrea Hunt). — Макрознімки відкривають деталі, на які часто просто не звертаєш уваги, і безліч об’єктів для творчості можна знайти у себе вдома і в саді».
Щоб відтворити сюрреалістичні знімки Андреа, вам знадобиться скляна тарілка для випікання, нахилена під кутом і заповнена водою. Потім додайте туди олію — поступово, щоб поекспериментувати з різними варіантами кількості. Щоб зробити колір привабливішим, Андреа кладе під тарілку смартфон або планшет із кольоровим дисплеєм, але також можна користатися кольоровою карткою чи навіть шпалерами.
Знімаючи олію у воді, краще за все налаштувати фокус вручну й робити фото в режимі пріоритету діафрагми (Av). «Діафрагма f/10 забезпечує мені достатню глибину різкості, щоб охопити шар олії, не дістаючи при цьому до дна скляної тарілки», — пояснює Андреа.
Цей прийом дозволяє зробити цікавішою звичайну роботу по дому. Фотограф Тібо Тайпенс (Tibo Tuypens) з’ясував, що мийний засіб створює чудові геометричні фігури, якщо просто додати кілька крапель у тарілку для випікання, ледь заповнену водою.
Для фону Тібо любить використовувати кольорові аркуші паперу. «Потім я за допомогою спалаху створюю відбиття кольорів через воду, — каже він. — Це чудово підходить для поєднання контурів і градієнтів».
Щоб створити бульбашки, просто візьміть соломинку і подуйте у воду — а потім фотографуйте! «Щоб не було у вас перед об’єктивом, це завжди поєднання форм, текстур і розсіяного світла», — каже Тібо.
Автор: Філ Хол (Phil Hall)
Пов’язана продукція
-
Бездзеркальні камери
EOS RP
Ця компактна, легка та інтуїтивно-зрозуміла повнокадрова бездзеркальна камера була спеціально розроблена для фотографування під час подорожей та повсякденної зйомки. -
Макрооб’єктив із постійною фокусною відстанню
EF 100mm f/2.8L Macro IS USM
Погляньте на свій об’єкт зблизька... -
Об’єктиви для цифрових дзеркальних камер
EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM
Доступний стандартний зум-об’єктив із кроковим приводом і стабілізатором зображення для нових користувачів камер серії EOS. -
Об’єктиви для цифрових дзеркальних камер
EF-S 60mm f/2.8 Macro USM
Макрооб’єктив USM із великою діафрагмою f/2.8 для зйомки деталей, невидимих людському оку. -
Об’єктиви RF
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
Макрооб’єктив із фокусом 35 мм і швидкою діафрагмою f/1,8 для створення ширококутних знімків, фотографування на коротких відстанях і гібридної стабілізації зображення.
Схожі статті
-
МАКРОЗЙОМКА
Робіть неймовірні макрознімки бджіл
Як отримати чудові макрознімки крихітних комах, що швидко рухаються.
-
МАКРОЗЙОМКА
Макрофотографія їжі
Створюйте цікаві абстрактні знімки їжі, використовуючи макрооб’єктиви Canon.
-
ОСНОВИ ФОТОГРАФІЇ
Брекетинг фокусування для початківців
Фотограф Метт Дуг (Matt Doogue) пояснює, як інструменти брекетингу фокусування Canon допомагають робити макрознімки й пейзажі з різкістю по всій глибині.
-
МАКРОЗЙОМКА
Фотографування квітів, що відбиваються в краплях води
Розкрийте свій творчий потенціал у техніці макрозйомки та дізнайтеся, як робити чудові фотографії квітів, що відбиваються в краплях води.