Пьотр Скршипець, який вдень працює туристичним гідом, а вночі фотографує світлові смуги, застосовує свої знання красивих місць і техніку тривалої експозиції для створення приголомшливих пейзажних фотографій у Словенії та за її межами. Тому не дивно, що він став переможцем першого конкурсу Redline Challenge від Canon.
Мета цього фотоконкурсу — підвищити майстерність фотографів-любителів за допомогою завдання «Світло в темряві». Три знімка Пьотра потрапили у фінальний список, а його атмосферна фотографія віадука, оповитого туманом, була обрана загальним переможцем.
Пьотр застосовував тривалу експозицію, щоб перетворити різкі фари рухомих машин на звивисті колірні смуги. Тривала експозиція означає зйомку з довгою витримкою, яка може становити від кількох секунд до кількох годин, що призводить до розмиття рухомих об’єктів. Ця техніка не потребує жодної спеціалізованої камери або об’єктива, а результати можуть бути приголомшливими. Окрім розмиття руху, довгі витримки хороші тим, що дозволяють максимально збільшити кількість світла, що потрапляє в камеру, для зниження ISO, аби покращити якість зображення.
Пьотр розповідає нам про місця своїх зйомок і дає поради, як зробити схожі фотографії світлових смуг.
ЗЙОМКА ПЕЙЗАЖІВ
Зйомка руху з довгою витримкою: поради переможця конкурсу Redline Challenge
1. Не знімайте вночі
Сутінки — кращий час для зйомки світлових смуг, ніж глибока ніч, оскільки небо буде темним, але при цьому зберігатиме достатньо кольору для того, щоб знімок став цікавішим. Якщо небо чорне й порожнє, фотографія може здаватися «важкою», тому починайте знімати, коли світу навколо достатньо для того, щоб показати будівлі, пагорби та інші елементи пейзажу. «Тут йдеться про 20 хвилин у кінці так званої синьої години, — каже Пьотр. — Після цього тіні будуть надто темними, а світло — надто яскравим для збалансованих кадрів».
2. Проведіть власне дослідження
Це може здаватися очевидним, але слід переконатися, що обрану вами дорогу видно в той час року, коли ви збираєтеся її знімати. Сцена може виглядати дуже перспективною взимку, але влітку дерева можуть все загороджувати.
«Завжди добре, коли є місця на певній висоті, з яких дорогу буде добре видно, — радить Пьотр. — Кілька років тому я повернувся на це місце в середині літа. Хоча вночі форму серця на дорозі можна було визначити саме через смуги, крізь виноградник її було важко розгледіти. Із тих пір тут багато поліпшилося. З’явився новий майданчик для фотографів, на якому достатньо місця принаймні для 10 штативів. Крім того, тут обрізали виноградник, який опинявся на передньому плані, тому красиву форму дороги тепер видно краще».
3. Сплануйте композицію
Навіть якщо ви фотографуватиме з настанням сутінок, все одно починайте готуватися до зйомки з денним світлом, щоб у вас було достатньо часу на вибір композиції для кадру. «Якщо хочеш зробити гарний знімок, слід подумати про задній і передній плани й про те, як заповнити ці області, — радить Пьотр. —
Також можна взяти смуги від дорожнього руху за напрямну, яка проводитиме погляд глядача від переднього плану до заднього. Краще за все, якщо вам пощастить знайти S-подібну дорогу, яка зміїться через сцену, скажімо, до церкви, гори або іншої такої ж помітної фокальної точки».
4. Стежте за різкістю знімків
Щоб нерухомі частини зображення залишалися різкими на фінальному знімку, необхідно зафіксувати камеру на штативі й не торкатися до неї під час експозиції. «Я просто використовую двосекундний автоспуск камери, — розповідає Пьотр. — Тобто я просто перевіряю композицію, натискаю кнопку, і за дві секунди починається експозиція».
У лінійці бездзеркальних і цифрових дзеркальних камер Canon є функція автоспуску. Пьотр також використовує функцію блокування дзеркала під час зйомки на цифрові дзеркальні камери, які підтримують таку можливість. Після активації цієї функції дзеркало блокується та затримує початок експозиції, зменшуючи ймовірність того, що вібрації всередині камери позбавлять зображення різкості. «З бездзеркальною камерою у вас не буде такої проблеми, — каже Пьотр, — адже там немає дзеркала!».
5. Знімайте зі ще довшою витримкою
Можливість контролювати довжину експозиції є дуже важливою. Усі камери EOS — від Canon EOS 4000D до Canon EOS 5D Mark IV — дозволяють встановлювати експозицію довжиною до 30 секунд. Режим пріоритету витримки (Tv) дозволяє встановити точний час експозиції (витримку), при цьому камера автоматично регулює діафрагму. Потім ви можете вибрати ISO відповідно до сцени.
Зйомка в ручному режимі (M) дозволяє контролювати діафрагму для досягнення ідеального рівня різкості. Для повнішого налаштування параметрів у лінійці повнокадрових бездзеркальних камер Canon, таких як Canon EOS RP, є режим гнучких значень (Fv). По суті, це повністю автоматичний режим, що дозволяє в будь-який момент взяти під контроль витримку, діафрагму та/або ISO.
Для експозиції тривалістю понад 30 секунд необхідно використовувати режим ручної витримки. Деякі камери EOS мають опцію «B» на диску перемикання режимів, але в інших камерах вам знадобиться вибрати ручний режим і прокрутити колесо витримки за точку 30 секунд.
6. Налаштуйте експозицію.
Хоча для того, щоб показати вогні автомобіля у вигляді довгих шлейфів, що зміяться по кадру, звісно, потрібна відносно довга витримка, її фактична тривалість може бути різною. Пьотр пояснює: «Усе залежить від типу дороги й щільності руху. Зазвичай на шосе не потрібна експозиція в 30 секунд, тому що там багато машин і багато світлових смуг. Але є і більш спокійні місця, де підійде лише дуже довга витримка».
«Я завжди намагаюся використовувати діафрагму f/8 або f/11. Зазвичай діафрагму ширше за f/8 використовувати не варто, тому що деякі елементи фотографії можуть стати недостатньо різкими. Якщо ISO доведеться збільшити до рівня десь ISO 800, це не страшно. Якщо зображення міститиме шуми, їх можна буде усунути на етапі редагуванні знімка. На сучасних камерах, таких як Canon EOS R5, яку я отримав в якості призу, ISO800 — це майже ніщо, і я не бачу жодного шуму на знімку х такими налаштуваннями». Діапазон ISO камери EOS R5 становить ISO100–51 200, тому ISO800 — це відносно низька чутливість, яка забезпечує відмінну якість зображення за слабкого освітлення.
7. Виберіть правильне обладнання
Щоб робити професійні знімки світлових слідів, використовувати професійний об’єктив серії L не обов’язково. Компактний і легкий об’єктив, такий як Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM або RF 35mm F1.8 Macro IS STM, легше носити із собою, і при цьому ви отримуєте різкі деталізовані знімки.
«Для створення різких знімків зазвичай використовується досить вузька діафрагма, тому вам не обов’язково потрібен об’єктив зі швидкою максимальною діафрагмою, як-от f/1,8 або f/2,8, — каже Пьотр. — Я завжди використовую об’єктиви зі змінною фокусною відстанню, тому що вони дають більше можливостей для кадрування сцени, але насправді вибір об’єктива не так важливий, як інші аспекти, як-от використання штатива та інтенсивність руху. Він просто повинен бути різким, більше нічого!».
От і все. Зйомка світлових смуг — чудовий спосіб навчитися контролювати експозицію та використовувати фотографію для передавання речей, яких не видно неозброєним оком. Ця техніка досить невибаглива до обладнання, а результат може бути чудовим — спитайте Пьотра!
Відвідайте наш центр Redline Challenge, щоб побачити роботи, які увійшли до шорт-листа, та отримати більше порад і рекомендацій від професіоналів.
Автор: Маркус Хокінс (Marcus Hawkins)
Подібна продукція
-
Бездзеркальні камери
EOS R6
Щоб ви не знімали і як би ви це не робили, камера EOS R6 допоможе вам розкрити свій творчий потенціал на повну. -
Об’єктиви RF
RF 24-105mm F4-7.1 IS STM
Ідеальний об’єктив для щоденної зйомки для власників повнокадрових бездзеркальних камер. Надзвичайно зручна у користуванні, камера RF 24-105mm F4-7.1 IS STM надзвичайно легка та компактна, здатна вивести вашу зйомку на новий рівень. -
Об’єктиви RF
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
Макрооб’єктив із фокусом 35 мм і швидкою діафрагмою f/1,8 для створення ширококутних знімків, фотографування на коротких відстанях і гібридної стабілізації зображення. -
Цифрові дзеркальні фотоапарати
EOS 5D Mark IV
Хай що б ви не знімали, ви неодмінно отримаєте виняткову якість зображення й належну продуктивність. -
Об’єктиви для цифрових дзеркальних камер
EF 24-105mm f/4L IS II USM
Для тих, хто не звик обтяжувати себе, цей об’єктив створює приголомшливо якісні зображення з підвищеною стабілізацією. -
Ширококутний об’єктив із фіксованою фокусною відстанню
RF 24mm F1.8 MACRO IS STM
Компактний і легкий 24-міліметровий об’єктив із фіксованою фокусною відстанню, який ідеально підходить для зйомки пейзажів, влогів та інтер’єрів, а також макрозйомки.