Максимальне наближення у фуд-фотографії

Відкривайте та знімайте крихітні приховані світи в буденних об’єктах з приголомшливою чіткістю, яку дарують макрооб’єктиви Canon.
Макрознімок двох фруктових пастилок із великим шматком цукру у формі сльози, який накладається на дві цукерки, знятий крупним планом на камеру EOS R10 від Canon з об’єктивом Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM.

Якщо говорити про макрозйомку, їжа приходить в голову нечасто на користь більш традиційних об’єктів, таких як комахи та квіти. Проте фотографування їжі — неймовірно доступний вид фотографії, оскільки у вашому власному домі є ціла низка потенційних об’єктів для зйомки. Крім того, щоб отримати чудові результати, не потрібно чекати хорошої погоди або нерухомого положення об’єкта зйомки.

Але це не означає, що завжди легко досягнути ефекту, завдяки якому прості знімки обіду перетворяться на щось більш цікаве. Один зі способів по-іншому підійти до фотографування їжі — це використання макрооб’єктива. Він дозволить максимально наблизитися до об’єкта, створюючи приголомшливі абстрактні образи, здатні зачаровувати глядача. Також можна спробувати такі методи, як суміщення фокусу — тепер, завдяки інноваційним функціям деяких найновіших моделей камер Canon, як-от EOS R10, це стало простіше, ніж будь-коли.

Ми дали макрофотографу Метту Дугу (Matt Doogue) завдання пофотографувати їжу. Він більше звик до макрозйомки на природі, переважно фотографуючи комах, рослин і гриби, тому робота в приміщенні та зйомка об’єктів на власній кухні виявилося захоплюючим досвідом, який змусив його поглянути на макрозйомку під іншим кутом.

Він поділився з нами деякими своїми відкриттями.

1. Шукайте цікаві текстури, форми, колір і візерунки

Макрознімок краю листя шавлії, на якому видно найменші жилки, знятий крупним планом на камеру EOS R10 від Canon з об’єктивом Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM.

Фотографуючи їжу зблизька, Метту вдалося зняти навіть найменші жилки листя шавлії. Знято на камеру Canon EOS R10 з об’єктивом Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM з витримкою 1/60 с, діафрагмою f/6,3 та ISO 400. © Метт Дуг (Matt Doogue)

Барвистий макрознімок цукерок-стрічок, знятий зі збільшенням 1:1 на камеру EOS R10 від Canon з об’єктивом Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM.

Раніше Метту в голову не приходила думка фотографувати їжу крупним планом. «Я завжди шукаю нові виклики, які надихали б мене на фотографування», — каже він. «Я отримую багато натхнення, фотографуючи інші макрооб’єкти, тож я подумав: «Чому б не спробувати їжу?»

Їжа, яка особливо добре підходить для макрознімків дуже крупним планом, — це будь-який продукт із цікавою текстурою, візерунком, кольором або формою. «Будь-що, вкрите цукром, виглядає чудово, тому що сфотографовані зблизька кристали цукру схожі на діаманти», — каже Метт. «Більшість солодощів мають вдалу текстуру, нерівності та форми. Крім того, цукерки часто мають яскраві кольори — червоні, жовті, рожеві й зелені.

«Крім того, цікаву структуру мають овочі, наприклад цвітна капуста, качанна капуста і навіть цибуля. Чим природніший продукт, тим кращою є симетрія, а заводські продукти, як-от цукерки, краще підійдуть для абстракцій».

2. Продумайте освітлення

Освітлення зверху

Освітлення збоку

Під час макрозйомки для Метта освітлення часто має дуже велике значення, але їжа дуже відрізняється від об’єктів, з якими від звик працювати. «Мені не потрібно було так сильно розсіювати світло, як для блискучих об’єктів, наприклад жуків», — каже він.

Для цього проєкту Метт придбав недорогий невеликий софтбокс, хоча завжди можна спробувати створити власний. Для підкреслення елементів об’єкта він також використовував світлодіодні лампи.

«Також можна створити серію, в якій кожне зображення виглядатиме абсолютно по-різному», — додає Метт. «Візьмемо знімок цукерки. Це коло з чорним отвором, але якщо щоразу освітлювати його з різних кутів, воно може виглядати зовсім по-іншому, навіть якщо камера та об’єктив не змінюються».

Якщо у вас немає освітлювальних приладів, також можна працювати за природного освітлення, особливо якщо у вас є можливість знімати їжу біля вікна та працювати при денному світлі. Ще один спосіб освітити об’єкт — використовувати рефлектор, навіть саморобний, зроблений із кухонної фольги.

3. Виберіть правильний макрооб’єктив для фотографування їжі

Макрознімок малини, на якому видно крихітні волосинки на кожній кістянці, знятий крупним планом на камеру EOS R10 від Canon з об’єктивом Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM.

Крупний план свіжої малини, знятий при повному збільшенні, освітлений зверху праворуч і трохи ззаду для додавання тіней та форми. Метт вперше знімав на камеру EOS R10 від Canon, і був дуже вражений її можливостями. «Для камери з такою низькою ціною якість зображення просто чудова», — каже Метт. «Це неймовірно». Знято на камеру Canon EOS R10 з об’єктивом Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM з витримкою 1/60 с, діафрагмою f/7.1 та ISO 1250. © Метт Дуг (Matt Doogue)

Незважаючи на те, що знімати їжу можна, використовуючи багатьох різновидів об’єктивів, для отримання найкращих і найдеталізованіших знімків слід знайти об’єктив із позначкою «макро».

На ринку є варіанти для різних бюджетів і стилів зйомки. Об’єктив Canon RF 85mm F2 MACRO IS STM — просто чудовий варіант, бо він легкий і має коротку відстань фокусування. Коефіцієнт збільшення становить 0,5x, але з ним все ще можна створювати детальні знімки, а також, за бажання, трохи віддалитися, щоб показати більше контексту. Для тих, хто може собі дозволити більш дороге обладнання і хоче максимально наближатися до об’єктів зйомки, об’єктив RF 100mm F2.8L MACRO IS USM — відмінний вибір, який пропонує 1,4-кратне збільшення для створення неземних абстрактних знімків.

У наших посібниках можна отримати додаткові поради щодо найкращого обладнання для початківців для макрозйомки та найкращих об’єктивів Canon для зйомки їжі. Ви також можете скористатися зручним засобом пошуку об’єктивів Canon, який формує рекомендації з урахуванням вашої камери, жанру зйомки й бажаних функцій.

4. Спробуйте функцію суміщення фокусу

Макрознімок бджолиних стільників, на якому видно структуру повітряних бульбашок, знятий крупним планом на камеру EOS R10 від Canon з об’єктивом Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM.

Знімок шматочка шоколадки при повному збільшенні з освітленням угорі праворуч і трохи позаду для додавання тіні й контрасту, знятий із використанням штатива та вбудованого інструмента суміщення фокусу, який гарантує, що буде збережено фокус кожної частини зображення. «Їжа — чудовий об’єкт для відпрацювання техніки суміщення фокусу», — каже Метт. «Вдома можна поекспериментувати, щоб побачити, скільки зображень вам потрібно для бажаної глибини різкості». Знято на камеру Canon EOS R10 за допомогою об’єктива Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM з витримкою 1/60 с, діафрагмою f/7.1 та ISO 1250. © Метт Дуг (Matt Doogue)

Макрознімок бджолиних стільників, освітлених ззаду, що створює ефект тліючих вуглинок через бульбашки повітря, знятий крупним планом на камеру EOS R10 від Canon з об’єктивом Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM.

Ще один шматок стільників, цього разу освітлений ззаду для створення враження палаючого вогню, знову ж таки з використанням вбудованого інструмента суміщення фокусу. «З камерою EOS R10 суміщати фокус стало набагато простіше», — захоплюється Метт. «Зазвичай я роблю це вручну, але з EOS R10 виконувати це завдання дуже легко. Я можу зробити за хвилину те, на що раніше потрібні години». Знято на камеру Canon EOS R10 з об’єктивом Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM з витримкою 1/50 с, діафрагмою f/7.1 та ISO 250. © Метт Дуг (Matt Doogue)

Суміщення фокусу — це прийом, який дозволяє об’єднувати зображення, зняті з різними точками фокусування. Це можна робити вручну, використовуючи такі інструменти, як Depth Compositing (Створення композиції по глибині) у програмі Digital Photo Professional (DPP), але з камерами Canon EOS R10 і EOS R7 все це можна робити, не відриваючись від камери.

«З цими можливостями я зможу заощадити стільки часу», — каже Метт. «Завдяки EOS R10 за одну хвилину я зміг сумістити фокус 100 зображень, а потім швидко обробити зображення в камері. Коли я пробував цей прийом раніше, мені довелося купити новий потужний комп’ютер, щоб працювати з файлами зображень і об’єднувати їх у редакторі зображень. Тепер я можу доручити створювати композицію камері EOS R10 та швидко працювати з одним файлом зображення. Це дійсно надихнуло мене використовувати цей прийом частіше.

«А ще камера дає вам окремі зображення. Це чудово, якщо згодом ви вирішите, що вам не потрібно «повне суміщення» — наприклад, якщо вам потрібно пом’якшити передній план. Отримуючи всі файли, ви маєте свободу та творчі можливості, щоб змінювати речі саме так, як вам потрібно».

Усі камери системи EOS R також мають параметр відображення ручного виділення різкістю, яка виділяє яскравими кольорами ділянки зображення, що перебувають у фокусі.

5. Досліджуйте різні об’єкти

Макрознімок кристалів цукру на поверхні фруктової пастилки, знятий крупним планом на камеру EOS R10 від Canon з об’єктивом Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM.

Подивившись на об’єкт крізь макрооб’єктив, Метт зміг оцінити красу його структури. При повному збільшенні поверхня цієї фруктової пастили стає повністю невпізнаною. Знято на камеру Canon EOS R10 з об’єктивом Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM з витримкою 1/60 с, діафрагмою f/7,1 та ISO 250. © Метт Дуг (Matt Doogue)

Макрознімок трьох фруктових пастилок, середню з яких освітлено ззаду таким чином, щоб видавалося, що вона світиться, знятий крупним планом на камеру EOS R10 від Canon з об’єктивом Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM.

Цей знімок було створено з трьох фруктових пастилок, дві з боків накладаються на пастилку з освітленням знизу. «Спочатку спробуйте робити макрознімки неживих об’єктів», — радить Метт. «Звикайте до освітлення та роботи камери. Фотографування їжі вдома — ідеальний варіант». Знято на камеру Canon EOS R10 з об’єктивом Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM з витримкою 1/60 с, діафрагмою f/7.1 та ISO 250. © Метт Дуг (Matt Doogue)

Якщо ви новачок у фотографуванні їжі, вам може бути складно сповільнитися та працювати більш зважено. Але це також може звернути вашу увагу на нові сторони вашого об’єкта, даючи можливість створити нові зображення та досліджувати більш виважену сторону фотографії.

«Я був вражений досвідом такої зйомки, особливо зйомки фруктових пастилок», — каже Метт. «Я загубився у світі їжі. Усі ці дрібнички, які люди просто купують у супермаркеті — ви берете їх, кладете у свій кошик, їсте їх, але ви не розглядаєте їх і не оцінюєте їх складність і структуру, особливо натуральних продуктів. Велика частка митців беруть своє натхнення від природи, і, фотографуючи зблизька та бачачи ці дивовижні структури, створені самою природою, ви розумієте, чому».

6. Створюйте неповторні зображення

Макрознімок шматка червонокачанної капусти, знятий крупним планом на камеру EOS R10 від Canon з об’єктивом Canon RF 85mm F2 MACRO IS STM.

«Я ніколи не думав, що їжа може бути об’єктом для макрозйомки, але тепер точно так вважаю», — каже Метт. «Я був абсолютно вражений деякими візерунками, текстурами та абстрактними формами, які можна створити». Знято на камеру Canon EOS R10 за допомогою об’єктива Canon RF 85mm F2 MACRO IS STM з витримкою 1/60 с, діафрагмою f/7.1 та ISO 250. © Метт Дуг (Matt Doogue)

Створення крупних планів з абстрактними формами дає вам суперсилу — здатність захоплювати та інтригувати своїми фотографіями. Ви навіть можете створити власну гру «Вгадай продукт» разом із друзями, родиною чи підписниками в соціальних мережах.

«Я надіслав фотографію фруктової пастилки [зображення в заголовку] двом геологам, — каже Метт. «Я попросив їх сказати, який камінь, на їхню думку, зображено на знімку. Я чув припущення про рожевий кварц та інші мінерали. Вони навіть трохи посперечалися на цю тему!

«Коли я сфотографував качанну капусту, один із моїх родичів сказав, що більше ніколи не їстиме її через деталізацію на крупному плані».

Як і в будь-якому мистецтві, сутність фотографії полягає в тому, щоб змусити глядача щось відчути — здивування, голод або, в цьому випадку, відразу. Якщо знімки викликають у вас сильні емоції, це означає, що вони виконали свою мету.

Фотографування їжі відкрило Метту нові творчі можливості. «Я точно хочу додати до своїх фотографій більше природних елементів і більше симетрії рослин, листя й квітів», — каже він. «Я також збираюся більш детально роздивитися гриби й лишайники, а також візерунки на деревах і корі. Якщо мені вдасться зробити так, щоб фруктова пастилка була схожа на картину з кристалів, то я впевнений, що зможу перетворити на щось дивовижне свої звичайні об’єкти».

Метт також проводить майстер-класи та заняття, і цей виклик став поштовхом до нових ідей. «Раніше для занять вдома я завжди радив купувати квіти, але тепер я абсолютно точно буду рекомендувати їжу, бо я був просто вражений тим, що я побачив».

Автор: Астрід Пітман (Astrid Pitman)

Пов’язана продукція

  • EOS R10

    Переходьте на новий рівень фото- та відеозйомки з бездзеркальною камерою лінійки EOS R, створеної на основі сенсора APS-C.
  • RF 85mm F2 MACRO IS STM

    У компактному й легкому телеоб’єктиві RF 85mm F2 MACRO IS STM виняткова універсальність знімання крупним планом поєднується з можливостями майстерного стиснення та 5-ступеневою стабілізацією зображення.
  • RF 100mm F2.8L Macro IS USM

    Професійний макрооб’єктив RF 100mm F2.8L MACRO IS USM ідеально підходить для зйомки з рук у реальному масштабі з 1,4-кратним збільшенням і зйомки приголомшливих портретів із якістю, притаманною об’єктивам серії L.

Схожі статті

Найкращий стартовий комплект для макрозйомки

Вибираємо камери, об’єктиви та аксесуари для макрозйомки з великою деталізацією.

Макрозйомка: пориньте у світ деталізації

П’ять цікавих порад, щоб розпочати шлях у макрозйомці та створювати неймовірні знімки з використанням звичайних предметів.

Брекетинг фокусування для початківців

Фотограф Метт Дуг (Matt Doogue) пояснює, як інструменти брекетингу фокусування Canon допомагають робити макрознімки й пейзажі з різкістю по всій глибині.

Як знімати якісні та професійні відео з їжею

Jessie Bakes Cakes зібрала понад 100 тисяч підписників завдяки своїм приголомшливим відео з їжею. Тут вона розповідає, як опанувати відеозйомку фуд-контенту.