Якщо говорити про макрозйомку, їжа приходить в голову нечасто на користь більш традиційних об’єктів, таких як комахи та квіти. Проте фотографування їжі — неймовірно доступний вид фотографії, оскільки у вашому власному домі є ціла низка потенційних об’єктів для зйомки. Крім того, щоб отримати чудові результати, не потрібно чекати хорошої погоди або нерухомого положення об’єкта зйомки.
Але це не означає, що завжди легко досягнути ефекту, завдяки якому прості знімки обіду перетворяться на щось більш цікаве. Один зі способів по-іншому підійти до фотографування їжі — це використання макрооб’єктива. Він дозволить максимально наблизитися до об’єкта, створюючи приголомшливі абстрактні образи, здатні зачаровувати глядача. Також можна спробувати такі методи, як суміщення фокусу — тепер, завдяки інноваційним функціям деяких найновіших моделей камер Canon, як-от EOS R10, це стало простіше, ніж будь-коли.
Ми дали макрофотографу Метту Дугу (Matt Doogue) завдання пофотографувати їжу. Він більше звик до макрозйомки на природі, переважно фотографуючи комах, рослин і гриби, тому робота в приміщенні та зйомка об’єктів на власній кухні виявилося захоплюючим досвідом, який змусив його поглянути на макрозйомку під іншим кутом.
Він поділився з нами деякими своїми відкриттями.
Максимальне наближення у фуд-фотографії
1. Шукайте цікаві текстури, форми, колір і візерунки
Їжа, яка особливо добре підходить для макрознімків дуже крупним планом, — це будь-який продукт із цікавою текстурою, візерунком, кольором або формою. «Будь-що, вкрите цукром, виглядає чудово, тому що сфотографовані зблизька кристали цукру схожі на діаманти», — каже Метт. «Більшість солодощів мають вдалу текстуру, нерівності та форми. Крім того, цукерки часто мають яскраві кольори — червоні, жовті, рожеві й зелені.
«Крім того, цікаву структуру мають овочі, наприклад цвітна капуста, качанна капуста і навіть цибуля. Чим природніший продукт, тим кращою є симетрія, а заводські продукти, як-от цукерки, краще підійдуть для абстракцій».
2. Продумайте освітлення
Під час макрозйомки для Метта освітлення часто має дуже велике значення, але їжа дуже відрізняється від об’єктів, з якими від звик працювати. «Мені не потрібно було так сильно розсіювати світло, як для блискучих об’єктів, наприклад жуків», — каже він.
Для цього проєкту Метт придбав недорогий невеликий софтбокс, хоча завжди можна спробувати створити власний. Для підкреслення елементів об’єкта він також використовував світлодіодні лампи.
«Також можна створити серію, в якій кожне зображення виглядатиме абсолютно по-різному», — додає Метт. «Візьмемо знімок цукерки. Це коло з чорним отвором, але якщо щоразу освітлювати його з різних кутів, воно може виглядати зовсім по-іншому, навіть якщо камера та об’єктив не змінюються».
Якщо у вас немає освітлювальних приладів, також можна працювати за природного освітлення, особливо якщо у вас є можливість знімати їжу біля вікна та працювати при денному світлі. Ще один спосіб освітити об’єкт — використовувати рефлектор, навіть саморобний, зроблений із кухонної фольги.
3. Виберіть правильний макрооб’єктив для фотографування їжі
Незважаючи на те, що знімати їжу можна, використовуючи багатьох різновидів об’єктивів, для отримання найкращих і найдеталізованіших знімків слід знайти об’єктив із позначкою «макро».
На ринку є варіанти для різних бюджетів і стилів зйомки. Об’єктив Canon RF 85mm F2 MACRO IS STM — просто чудовий варіант, бо він легкий і має коротку відстань фокусування. Коефіцієнт збільшення становить 0,5x, але з ним все ще можна створювати детальні знімки, а також, за бажання, трохи віддалитися, щоб показати більше контексту. Для тих, хто може собі дозволити більш дороге обладнання і хоче максимально наближатися до об’єктів зйомки, об’єктив RF 100mm F2.8L MACRO IS USM — відмінний вибір, який пропонує 1,4-кратне збільшення для створення неземних абстрактних знімків.
У наших посібниках можна отримати додаткові поради щодо найкращого обладнання для початківців для макрозйомки та найкращих об’єктивів Canon для зйомки їжі. Ви також можете скористатися зручним засобом пошуку об’єктивів Canon, який формує рекомендації з урахуванням вашої камери, жанру зйомки й бажаних функцій.
4. Спробуйте функцію суміщення фокусу
Суміщення фокусу — це прийом, який дозволяє об’єднувати зображення, зняті з різними точками фокусування. Це можна робити вручну, використовуючи такі інструменти, як Depth Compositing (Створення композиції по глибині) у програмі Digital Photo Professional (DPP), але з камерами Canon EOS R10 і EOS R7 все це можна робити, не відриваючись від камери.
«З цими можливостями я зможу заощадити стільки часу», — каже Метт. «Завдяки EOS R10 за одну хвилину я зміг сумістити фокус 100 зображень, а потім швидко обробити зображення в камері. Коли я пробував цей прийом раніше, мені довелося купити новий потужний комп’ютер, щоб працювати з файлами зображень і об’єднувати їх у редакторі зображень. Тепер я можу доручити створювати композицію камері EOS R10 та швидко працювати з одним файлом зображення. Це дійсно надихнуло мене використовувати цей прийом частіше.
«А ще камера дає вам окремі зображення. Це чудово, якщо згодом ви вирішите, що вам не потрібно «повне суміщення» — наприклад, якщо вам потрібно пом’якшити передній план. Отримуючи всі файли, ви маєте свободу та творчі можливості, щоб змінювати речі саме так, як вам потрібно».
Усі камери системи EOS R також мають параметр відображення ручного виділення різкістю, яка виділяє яскравими кольорами ділянки зображення, що перебувають у фокусі.
5. Досліджуйте різні об’єкти
Якщо ви новачок у фотографуванні їжі, вам може бути складно сповільнитися та працювати більш зважено. Але це також може звернути вашу увагу на нові сторони вашого об’єкта, даючи можливість створити нові зображення та досліджувати більш виважену сторону фотографії.
«Я був вражений досвідом такої зйомки, особливо зйомки фруктових пастилок», — каже Метт. «Я загубився у світі їжі. Усі ці дрібнички, які люди просто купують у супермаркеті — ви берете їх, кладете у свій кошик, їсте їх, але ви не розглядаєте їх і не оцінюєте їх складність і структуру, особливо натуральних продуктів. Велика частка митців беруть своє натхнення від природи, і, фотографуючи зблизька та бачачи ці дивовижні структури, створені самою природою, ви розумієте, чому».
6. Створюйте неповторні зображення
Створення крупних планів з абстрактними формами дає вам суперсилу — здатність захоплювати та інтригувати своїми фотографіями. Ви навіть можете створити власну гру «Вгадай продукт» разом із друзями, родиною чи підписниками в соціальних мережах.
«Я надіслав фотографію фруктової пастилки [зображення в заголовку] двом геологам, — каже Метт. «Я попросив їх сказати, який камінь, на їхню думку, зображено на знімку. Я чув припущення про рожевий кварц та інші мінерали. Вони навіть трохи посперечалися на цю тему!
«Коли я сфотографував качанну капусту, один із моїх родичів сказав, що більше ніколи не їстиме її через деталізацію на крупному плані».
Як і в будь-якому мистецтві, сутність фотографії полягає в тому, щоб змусити глядача щось відчути — здивування, голод або, в цьому випадку, відразу. Якщо знімки викликають у вас сильні емоції, це означає, що вони виконали свою мету.
Фотографування їжі відкрило Метту нові творчі можливості. «Я точно хочу додати до своїх фотографій більше природних елементів і більше симетрії рослин, листя й квітів», — каже він. «Я також збираюся більш детально роздивитися гриби й лишайники, а також візерунки на деревах і корі. Якщо мені вдасться зробити так, щоб фруктова пастилка була схожа на картину з кристалів, то я впевнений, що зможу перетворити на щось дивовижне свої звичайні об’єкти».
Метт також проводить майстер-класи та заняття, і цей виклик став поштовхом до нових ідей. «Раніше для занять вдома я завжди радив купувати квіти, але тепер я абсолютно точно буду рекомендувати їжу, бо я був просто вражений тим, що я побачив».
Автор: Астрід Пітман (Astrid Pitman)
Пов’язана продукція
-
EOS R10
Переходьте на новий рівень фото- та відеозйомки з бездзеркальною камерою лінійки EOS R, створеної на основі сенсора APS-C. -
RF 85mm F2 MACRO IS STM
У компактному й легкому телеоб’єктиві RF 85mm F2 MACRO IS STM виняткова універсальність знімання крупним планом поєднується з можливостями майстерного стиснення та 5-ступеневою стабілізацією зображення. -
RF 100mm F2.8L Macro IS USM
Професійний макрооб’єктив RF 100mm F2.8L MACRO IS USM ідеально підходить для зйомки з рук у реальному масштабі з 1,4-кратним збільшенням і зйомки приголомшливих портретів із якістю, притаманною об’єктивам серії L.