Молодий британський фотограф Дені Коннор (Dani Connor) набула репутації в цій професії під час пандемії COVID-19, яка заслала її зненацька в шведській Лапландії. Дені працювала волонтером в заповіднику дикої природи в провінції, коли велика частина світу опинилася в ізоляції, і добре скористалася цим часом, установивши тісний зв’язок із місцевою фауною — зокрема, з невеличкою групою рудих білок.
«Я побачила в цьому чудову можливість розпочати свою кар’єру, — пояснює вона. — Я сказала собі, що витрачу на це шість місяців, а якщо в мене нічого не вийде, то повернуся на роботу в Музей природничої історії в Лондоні». Усього за півроку зусиль у Дені з’явилося 60 000 підписників в Instagram, на YouTube і в Twitter, а фінансову підтримку їй надавали підписники на Patreon, які вклалися в її роботу.
Ми попросили Дені поділитися порадами з молодим фотографом Джонті Кларком (Jonty Clark), який хотів дізнатися більше про фотографування тварин у дикій природі. Ми надали Джонті камеру Canon EOS R7, яку Дені використовувала на зйомках дикої природи в Іспанії, і підготували для них спеціальне укриття, звідки їм було б зручно спостерігати за швидкими хижими птахами.
Ось поради, якими Дені поділилася в цей день, а також добірка кращих знімків, зроблених нею та Джонті.
ФОТОГРАФІЯ ДИКОЇ ПРИРОДИ
Поради молодим фотографам дикої природи: одноденна зйомка з професіоналом Дені Коннор
Порада 1. Пориньте в середовище, де живе ваш об’єкт зйомки
Зйомка з укриття означає можливість контролювати обстановку. По предметах перед укриттям розкладається корм, щоб заманити птахів на бажану відстань. Активність майже гарантована, через що ми й вибрали для одноденної зйомки таке місце.
Дені проводила багато часу в укриттях на початку своєї кар’єри, коли жила в Швеції, і досі бачить переваги цього підходу. «Зйомка з укриття означає, що вам доводиться виявляти креативність і шукати шлях, що допоможе вам виділитися на фоні знімків, зроблених усіма іншими фотографами в тому ж місці. Це чудовий спосіб відпрацювати техніку та ідеальний варіант для зйомки разом», — каже вона.
Джонті досі працював в основному в студіях, фотографуючи екзотичних домашніх тварин для своєї університетської курсової роботи. Згадуючи той день, він каже: «Я багато дізнався про поведінку боривітра від Дені, а також під час тих кількох годин, що ми спостерігали за птахами з укриття. Наприкінці зйомки я вже розумів, коли вони злітатимуть з дерев навколо, завдяки чому в мене було більше часу на підготовку. Студійні знімки дуже ретельно готуються, але спостерігати за поведінкою диких птахів було неймовірно цікаво. Молоді боривітри, що сварилися зі старими у нас перед очима, давали нам дивовижні можливості для створення неперевершених кадрів».
Порада 2. Вкладіть гроші в камеру, яка все вміє
Дені в першу чергу фотограф, але увагу потенційних клієнтів вона привертає відеороликами, які завантажує на YouTube. Якщо ви тільки починаєте працювати в цій галузі, то непогано було б опанувати й базові навички відеозйомки — хоча б для самореклами в соціальних мережах. Для цього вам знадобиться вибрати відповідний комплект обладнання.
«Canon EOS R7 — це чудова універсальна камера для тих, хто починає працювати над створенням контенту, — радить Дені. — Вона обладнана вбудованим стабілізатором зображення (IBIS), який стане в нагоді не лише для зйомки швидких об’єктів, що рухаються, але й під час прогулянок, коли ви знімаєте себе на відео на природі».
Джонті вибрав камеру Canon EOS R7 разом з об’єктивом Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM, який має вбудований оптичний стабілізатор зображення на додаток до IBIS у камері. «Стабілізація зображення була суттєво кращою, ніж на моїй Canon EOS 90D, — каже Джонті, — і поліпшення в камері були помітні просто в усіх аспектах. Швидший режим безперервної зйомки, ширший діапазон ISO, автоматичне вирівнювання — це приголомшлива камера для зйомки, і вона безумовно може дати все необхідне, щоб піти шляхом професійного фотографа».
Прочитайте наш посібник з вибору об’єктивів для зйомки дикої природи, щоб дізнатися більше про використання різних об’єктивів для створення приголомшливих знімків диких тварин і птахів.
Порада 3. Фокусуйтеся на очах об’єкту зйомки
АФ з визначенням очей тварин — це функція, яку Canon EOS R7 успадкувала від інших професійних камер, таких як Canon EOS R5 та EOS R6, що позбавляє необхідності вручну налаштовувати фокус на швидких об’єктах. «Мені подобається режим визначення очей тварин в моделі EOS R5, адже вона не лише постійно відстежує рух об’єкта зйомки, але й автоматично фокусується на очах, що значно полегшує мою роботу. В EOS R7 також є режим визначення очей тварин, що суттєво допоможе новачкам у фотографуванні птахів і дикої природи», — розповідає Дені.
Програма Canon Photo Companion — корисний інструмент для опанування функцій вашої камери. Там є спеціальні вправи, посібники та поради спеціально для вашої моделі й рівня майстерності. «Я налаштував власні кнопки на EOS R7, — каже Джонті, якому було легко освоїтися з новою камерою. — Я встановив кнопку фіксації експозиції для фокусування на тварині, після чого мені достатньо наполовину натиснути кнопку спуску, щоб вибрати саме очі. Тепер, коли я випробував ці функції, вони здаються мені незамінними для зйомки дикої природи».
Окрім цих можливостей, існують певні переваги, пов’язані зі зйомкою на камеру з матрицею APS-C (сенсором з обтинанням), таку як Canon EOS R7. «Камери з матрицею APS-C дозволяють ближче підійти до об’єкту зйомки, — говорить Дені. — Я знімала з об’єктивом Canon EF 300mm f/2.8L IS II USM та подовжувачем Canon Extender EF 1.4 X III на камері Canon EOS R5, що забезпечувало еквівалентну фокусну відстань 420 мм, а максимальний діапазон 150 мм на камері Джонті завдяки коефіцієнту обтинання 1,6x був збільшений до 240 мм. Цього було достатньо, щоб отримати приголомшливі результати з укриття, і такий варіант чудово підійде для прогулянок містом або місцевим парком, коли ви хочете підійти ближче до об’єкту вашої зйомки».
Порада 4. Не втрачайте жодного кадру в режимі серійної зйомки у форматі RAW
Дені й Джонті експериментували із серійною зйомкою боривітра з укриття у форматі RAW. Камера Canon EOS R7 дозволяє робити 15 кадрів на секунду з механічним затвором або 30 кадрів на секунду з електронним, що відповідає швидкості кадрів у відео. «Це неймовірно швидко й краще за все підходить для зйомки птахів у польоті, дозволяючи вибрати найкращий знімок із послідовності», — говорить Дені.
У цьому режимі також можна ввімкнути функцію попередньої зйомки, яка робить кадри за півсекунди до натискання кнопки спуску та зберігає зображення у вигляді окремих RAW-файлів. «Ця функція неймовірно чудова, тому що дозволяє мені нібито повернутися в минуле. Боривітри були непередбачувані, але цей режим давав мені набагато більше часу, щоб зреагувати й зробити знімок», — пояснює Джонті.
Порада 5. Створюйте власні можливості
«Моя головна порада Джонті та всім, хто хоче стати фотографом дикої природи, — створювати можливості. Це дуже конкурентна галузь, але виділитися все ж таки можна», — каже Дені. Вона радить Джонті поспостерігати за іншими професійними фотографами, щоб зрозуміти, як вони працюють. Для цього можна просто сказати: «Дозвольте мені супроводжувати вас протягом дня: я хочу подивитися, що ви робите» — і пам’ятати, що роботи, які ви публікуєте в Інтернеті, мають відображати вашу індивідуальність.
«Люди підписуються на мої сторінки не через мої фотографії або бажання побачити дику природу, — продовжує Дені. — Від фотографів дикої природи очікують хороших знімків, але мені вдалося набрати багато підписників, тому що люди хотіли почути, що саме я можу сказати. Я завжди представляюся у відео на YouTube, тому що знаю: щойно люди бачать мою особистість, їх більше цікавить мій контент».
«Було дуже цікаво дізнатися від Дені про маркетинговий бік фотографічної галузі, — каже Джонті. — Портфоліо досвідчених фотографів, що десятиліттями вдосконалюють свій талант, приголомшує, але те, чого Дені домоглася за короткий час, зосередившись на рудих білках і використовуючи можливості соціальних мереж, дійсно надихає».
Згадуючи той день, Джонті каже: «За допомогою Дені й завдяки тому, що камера допомогла мені так легко виділяти об’єкти зйомки, я швидко навчився адаптуватися до швидшого темпу».
Наприкінці дня Джонті відчував величезне натхнення й поповнив своє портфоліо безліччю виразних знімків, а Дені також винесла багато корисного з їхньої спільної роботи — зокрема, уміння на повну використовувати наявний комплект: «Я відчуваю, що сьогодні я теж навчалася в Джонті», — підсумовує вона. — Не має значення, чи то вчать мене або я когось вчу: завжди відбувається обмін інформацією».
Автор: Метью Бовен (Matthew Bowen)