Організувати весілля ніколи не було легко, а минулий рік створив додаткові перешкоди на шляху пар, що хочуть побратися. Тому не слід дивуватися, коли так багато наречених відмовляються від масштабних традиційних весіль на користь приватніших свят. Тенденція до більш закритих весільних церемоній стає все популярнішою, і особливо на відкритому повітрі, де можна зробити вдалі знімки для Instagram. А коли є обмеження за кількістю гостей й бюджетом, наречені часто звертаються до друзів або родичів по допомогу у фотографуванні замість того, щоб включати до списку гостей професійного весільного фотографа.
Пам’ятаючи про це, ми звернулися до фотографа та організатора весіль Стеф Закас (Steph Zakas) по поради щодо того, як фотографи-початківці можуть закарбувати красу й справжні почуття цього особливого для наречених дня. Стеф, яка професійно допомагає парам спланувати та організувати приватне весілля, почала свою кар’єру, фотографуючи невеличкі весільні церемонії в Нью-Йорку, США, перш ніж переїхати за 4500 кілометрів до Ісландії.
І хоча похмурі й виразні пейзажі цього маленького європейського острова, звісно, аж ніяк не шкодять її фотографіям, зйомка весіль на відкритому повітрі в одному з найсуворіших місць світу іноді буває непростим завданням. «Вже багато разів траплялося так, що нам усім доводилося ховатися в печері, щоб дочекатися, доки не скінчиться неймовірна злива з градом, — сміється вона. — У таких ситуаціях маєш діяти інстинктивно!»
Стеф розповідає нам, як закарбувати одну з найважливіших подій у житті людини, яка звернулася до вас по допомогу. Навіть якщо у вас не дуже багато досвіду, її поради допоможуть вам підвищити якість ваших знімків як за яскравого сонячного світла, так і в самому центрі хуртовини.
ВЕСІЛЬНЕ ФОТОГРАФУВАННЯ
Закарбуйте сцену: поради від професіонала для фотографування весілля на відкритому повітрі
Виберіть оптимальний набір обладнання
Перш за все Стеф хоче наголосити, що для фотографування весілля не можна покладатися на смартфон. «Професійна камера дозволяє контролювати кожен аспект фотографії. Це стосується навіть художніх ефектів: я не редагую знімки після зйомки, а роблю все просто в камері», — пояснює вона.
Стеф називає свої основні камери — Canon EOS 5D Mark IV і попередню модель, Canon EOS 5D Mark III, — чудовими, тому що їхня міцна конструкція дозволяє витримувати навіть найсуворіші умови весільної зйомки. Якщо вас цікавить більш доступна за ціною модель, зверніть увагу на Canon EOS 250D з 24,1-мегапіксельним сенсором, що дозволяє робити чіткіші та яскравіші знімки. Вона також неймовірно легка (і це ідеально для весільної зйомки на відкритому повітрі) та обладнана рухомим екраном, завдяки чому можна експериментувати з різними кутами.
Також є дуже портативна та універсальна модель Canon EOS M6 Mark II, що здатна робити атмосферні 32,5-мегапіксельні знімки з дуже високою деталізацією за будь-якої погоди. Крім того, можна поекспериментувати з режимом Creative Assist камери, в якому можна робити невеличкі коригування й створювати різні версії однієї фотографії в дещо різному стилі.
Поекспериментуйте з налаштуваннями до початку зйомки
Стеф радить початківцям приділити дещо часу опануванню свого обладнання перед найважливішим днем. Ваша камера — це інструмент, каже вона, тож ви маєте навчитися ним користуватися. У програмі Canon Photo Companion є вправи, посібники й поради, призначені спеціально різних моделей, рівнів досвіду та інтересів. «Існує безліч різних факторів і способів досягнути потрібного ефекту, тож поекспериментуйте з функціями своєї камери заздалегідь. Спочатку вивчіть правила, а потім починайте їх порушувати так, як вам подобається», — рекомендує Стеф.
Розпочати експерименти можна з налаштування значення f (діафрагми), порівнюючи кількість світла, що потрапляє на сенсор, та ефект з точки зору тіней і зовнішнього вигляду фотографії. «Багато фотографів полюбляють знімати з найменшим можливим значенням f, — розповідає Стеф. — Але що більше те значення, то краща деталізація. А що більше деталей, то помітніші зміни тіней на знімку та в композиції, наприклад на пейзажах».
Намагайтеся уникати інструкцій, щоб залишатися ненав’язливими
Багато хто з наречених віддають перевагу природнішим фотографіям свого весілля замість традиційних постановочних знімків. Це непогано для фотографів-початківців, адже вони не завжди знають, як правильно організувати фотосесію, але здатні покращити якість своїх фотографій завдяки кільком корисним порадам. Стеф каже: «Я не прошу пару позувати: я можу лише іноді попросити щось зробити. Я ненав’язливо кажу їм, як рухатися, і роблю свої знімки».
Люди не завжди поводяться природно, коли фотографи знімають інтимні моменти крупним планом, тому Стеф намагається не втручатися зі своїми інструкціями. Вона може попросити пару наблизитися або «зігріти один одного, тому що тут не дуже жарко» замість того, щоб інструктувати їх стати в певну позу.
Камера Canon EOS M6 Mark II ідеально підходить для зйомки інтимних моментів. Ця компактна й легка модель не заважатиме ані вам, ані нареченим. Насправді люди можуть навіть не помітити, що у вас у руках камера, завдяки чому їхні рухи й міміка будуть природнішими. Крім того, камера Canon EOS M6 Mark II здатна робити 32,5-мегапіксельні знімки зі швидкістю до 14 кадрів на секунду з постійним автоматичним фокусуванням, що дозволяє закарбувати весь спектр емоцій, зберігаючи при цьому ідеальну різкість.
Тримайте відстань
Створення розслабленої та невимушеної атмосфери, в якій пара не почуватиметься ніяково або напружено, допомагає Стеф закарбувати те, що вона називає «справжньою хімією» між нареченими. «Багато фотографів максимально наближаються зі своїми 35-міліметровими об’єктивами, знімають зверху й примушують наречених притискати обличчя одне до одного, — каже Стеф. — Але зі свого досвіду я знаю, що парам це не подобається.
Стеф намагається дати своїм об’єктам якомога більше простору й волі протягом дня. Її універсальний об’єктив для портретної зйомки — Canon EF 85mm f/1.2L II USM, адже в нього ідеальний діапазон для крупних планів, а крім того, він не спотворює обличчя. «Із ним я можу залишатися на віддалі, щоб не чути інтимні речі, які наречені кажуть один одному, — пояснює вона. — Завдяки цьому все виходить ненав’язливо й вони не відчувають, наче я втручаюся в їхній простір. Я взагалі не хочу їм заважати, адже це їхній момент і їхній день». Доступніший за ціною об’єктив Canon EF 85mm f/1.8 USM поєднує в собі коротку фокусну відстань з великою максимальною діафрагмою і швидким автофокусом, дозволяючи робити якісні, чіткі й різкі портрети.
Хоча Стеф намагається не брати із собою зайвого обладнання на весільну зйомку, в неї завжди є довший телефотооб’єктив, що дозволяє привернути увагу до чудових пейзажів. Вона використовує модель Canon EF 70-200mm f/2.8L IS III USM, з якою може продемонструвати виразний контраст між нареченими й цікавими об’єктами ландшафту. Завдяки цьому виникає ефект стискання перспективи, тому величезні гори та льодовики Ісландії здаються ближчими до об’єктів переднього плану, що, як пояснює Стеф, робить фотографію виразнішою.
Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM — це легкий і компактний телефотооб’єктив, який ідеально поєднується з камерами, що обладнані сенсорами з обтинанням, як-от Canon EOS 250D. Його потужні телефотографічні характеристики дозволяють наближати віддалені об’єкти, а технологія стабілізації зображення допомагає позбавлятися розмиття через тремтіння рук.
Використовуйте освітлення на повну
Стеф полюбляє експериментувати з незвичним природнім світлом Ісландії на своїх фото. У період із середини травня до середини серпня сонце в Ісландії сходить лише на три години на добу, і взимку у вас є лише п’ять годин світлового дня. «Коли сонце низько — особливо в осінні й зимні місяці — можна створювати просто чудові ефекти відбиття з широким об’єктивом, і мені подобається із цим експериментувати», — каже Стеф.
Мініатюрний об’єктив Canon EF-M 22mm f/2 STM для камер Canon із кріпленням EF-M включно з моделлю Canon EOS M6 Mark II ідеально підходить для весільних портретів. Завдяки широкому куту в кадр вміщується більше прекрасних пейзажів, а з широкою максимальною діафрагмою можна знімати з меншої витримки, що спрощує створення чітких знімків з рук.
Коли знімаєш за умов яскравого сонця, виникає потреба компенсувати тіні, які виникають на обличчях об’єктів. Для цього можна скористатися вбудованим у камеру спалахом або зовнішнім відбивачем. Тримаючи відбивач на рівні талії та спрямувавши його на об’єктів, можна відбити на їхні обличчя частину природного світла, щоб заповнити тіні.
Окрім облич, під час зйомки на яскравому або прямому сонячному світлі на деяких ділянках сцени виникає засвітлення, і буває важко підібрати оптимальну експозицію. За таких умов радимо користуватися режимом виміру в камері, що дозволяє застосувати до всієї сцени параметрами певної точки. Після вимірювання характеристик потрібної точки камера налаштує експозицію таким чином, щоб тони в цій точці залишалися на середньому рівні (посередині між засвітленням і тінню). Режим виміру також можна використовувати в поєднанні з фіксацією експозиції (AE). Так можна розташувати точку для вимірювання на потрібній ділянці, а потім зафіксувати експозицію. Завдяки цьому потім можна змінити композицію знімку.
Працюйте з погодою
Навіть якщо ваші наречені одружуються не в такому екстремальному місці, як Ісландія, у цей день може бути холодно й похмуро. «Вітер тут здатен вибити скло в автомобілі», — каже Стеф.
Коли знімаєш за таких суворих умов, слід працювати з погодою, а не боротися з нею. Наприклад, якщо в цей день сильний вітер, варто приділити увагу вільним рухам фати або весільної сукні. «Якщо за прогнозом на нас очікує гроза, я вибираю ширококутний об’єктив, щоб закарбувати її, — розповідає Стеф. — Коли на краях ділянки, куди потрапляє світло, виникають краплі, це створює неймовірний ефект». Не відкладайте фотографування просто через погоду: цей день має залишитися в пам’яті саме таким, яким він був.
Якщо надворі сильна злива або хуртовина, Стеф зазвичай швидко знімає протягом хвилини або двох, а потім запрошує наречених у приміщення, щоб зігрітися. «Насправді вся річ у тому, щоб на повну використати цей день», — каже вона. Для початківця, який вперше знімає за холодних умов, навіть важливіше заздалегідь поекспериментувати з налаштуваннями, щоб потім усе пройшло швидко. Мабуть, варто зробити кілька тестових знімків, перш ніж запрошувати наречених до кадру.
Стеф також радить мати із собою серветки, щоб протирати об’єктив, і щось, чим можна зігріти пальці, якими ви натискаєте на кнопки. За низької температури також варто взяти із собою додаткові акумулятори, тому що в таких умовах вони розряджаються швидше.
Ці поради й рекомендації допоможуть вам назавжди закарбувати радість та емоції цього магічного дня, яке б весілля — приватне свято серед суворих пейзажів або невеличку церемонію з найближчими друзями й родичами — ви не знімали.
Автор: Лорен Коттер (Loren Cotter)