Зйомка дикої природи — це унікальний жанр, де кожна мить дає шанс відкрити для себе щось надзвичайне, але його справжня краса — у тому, що спробувати свої сили може будь-хто. Піт Ло (Pete Lau), колишній вогнеборець, що став пристрасним фотолюбителем, довів це під час зйомки дикої природи разом із професійним фотографом природи й пейзажів Гі Едвардсом (Guy Edwardes) у пташиному заповіднику Hawk Conservancy Trust у Гемпширі, Великобританія.
Фотографування дикої природи: професіонал і любитель тестують Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM
Піт і Гі одними з перших отримали змогу скористатися моделлю Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM — легким супертелеоб’єктивом із фокусною відстанню до 800 мм, який ідеально підходить для зйомки тварин і птахів із будь-якого положення, не лякаючи їх. Цей об’єктив, призначений для професійних фотолюбителів, підтримує діапазон значень діафрагми f/6,3–9, 5,5-ступеневий оптичний стабілізатор зображення та миттєвий автофокус, що гарантує чіткість і різкість навіть у швидкоплинні моменти. Об’єктив RF 200-800mm F6.3-9 IS USM призначений для роботи за мінливих погодних умов, а його пило- і вологозахищеність така ж, як і в професійних об’єктивів Canon серії L. Він також має біле світловідбивне покриття, що забезпечує високі оптичні характеристики під час зйомки на спекотному сонці.
«Неймовірна перевага цього об’єктива — його діапазон», — каже Піт, який раніше використовував моделі Canon RF 100-500mm F4.5-7.1L IS USM та RF 800mm F11 IS STM для зйомки віддалених об’єктів. «Діапазон від 200 до 800 мм просто неймовірний, і можливість використовувати лише один об’єктив для фотографування об’єкта, що може бути за метр від мене, а наступної миті — уже за 40 метрів, дає мені набагато більше можливостей, ніж із двома окремими об’єктивами. Модель RF 200-800mm F6.3-9 IS USM гарантує чудові результати, має виняткові можливості й вигідне співвідношення ціни та якості».
Піт Ло (Pete Lau)
«Вага об’єктива RF 200-800mm F6.3-9 IS USM, тобто її відсутність, стала для мене першою несподіванкою, — додає Гі. — Він відносно компактний і надзвичайно легкий для своєї фокусної відстані. Можливість знімати з діафрагмою до f/9 є досить хорошим компромісом із точки зору якості зображення та з огляду на виграш у вазі й розмірі».
Гі обрав об’єктив RF 200-800mm F6.3-9 IS USM для своєї камери Canon EOS R5, а Піт — для моделі EOS R7. Тут Гі і Піт діляться своїм досвідом зйомки чудес дикої природи — і хоча вони використовували об’єктив RF 200-800mm F6.3-9 IS USM для фотографування хижих птахів, їхні поради стосуються будь-яких тварин.
Гі Едвардс (Guy Edwardes)
1. Фотографуйте з рівня очей тварини
Гі вважає за краще фотографувати тварин на рівні їхніх очей. «Якщо об’єкт зйомки знаходиться в траві, на піску чи у воді, то я лягаю на землю або знімаю з найнижчого можливого кута, — пояснює він. — Так я отримую непогану дифузію на передньому плані, і це набагато швидше виводить фон із фокусу. Навіть невелика зміна на 15–30 см може суттєво вплинути на якість зображення. Крім того, під час зйомки хижих птахів це дає змогу приховати повідець, що прикріплений до ноги птаха».
Спуститися на землю, навіть за допомоги Гі, для Піта було просто неможливо. На щастя, дует знайшов рішення — сенсорний екран Canon EOS R7 зі змінним кутом нахилу. «Тримаючи камеру над спинкою інвалідного візка й використовуючи екран, Піт знімав із дуже низького кута, — розповідає Гі. — Він знаходився на висоті близько 30 см від землі, і це повністю змінило вигляд фотографій».
Піт, який вже кілька років захоплюється фотографуванням, каже, що зазвичай так не робить. «Це чудовий прийом, тому що він набагато збільшує гнучкість для мене», — каже він.
2. Змініть перспективу, щоб знайти кращий фон
«Навіть коли у вас насправді чудовий об'єкт, як-от сова, цього іноді недостатньо. Потрібно також подумати про фон, — каже Гай, пояснюючи, що навіть невеликий рух може мати велике значення. — 800-міліметрова фокусна відстань об’єктива RF 200-800mm F6.3-9 IS USM забезпечує дуже вузьке поле огляду, тому достатньо лише злегка зрушити корпус, щоб повністю змінити фон».
Піт був приємно здивований, що невелика зміна положення його інвалідного візка дозволила йому помітно покращити композицію знімків. «Я думав, що доведеться далеко від’їжджати, але виявилося, що це не так, — каже він. — Спочатку я робив знімки із захаращеним фоном, з гілками, що стирчали то тут, то там, але потрібно було лише пересунутися на кілька сантиметрів ліворуч чи праворуч, як усе змінилося».
3. Використовуйте якомога більшу відстань
Гі часто використовує для зйомки дикої природи об’єктив Canon RF 600mm F4L IS USM з подовжувачем Canon Extender RF 1.4x, але він був вражений 800-міліметровою фокусною відстанню моделі RF 200-800mm F6.3-9 IS USM. «З огляду на фокусування — об’єктив RF 200-800mm F6.3-9 IS USM дуже добре відстежує об’єкти навіть за поганого освітлення, — каже він. — Але найкраще в зйомці на такій відстані — це швидкий автофокус. Уявіть, що ви фотографуєте птаха, який летить вам назустріч, на 800-міліметровий об’єктива. Він буде на великій відстані, і автофокусу достатньо буде лише дещо скоригуватися, щоб відстежити його. Щоб зняти птаха такого ж розміру в кадрі з об’єктивом 300 мм, той має бути набагато ближче до вас. Це означає, що оптичному елементу для утримання фокусу знадобиться пересунутися далі й швидше. По суті, чим довша фокусна відстань, тим легше працювати з фокусуванням і тим воно ефективніше».
Фокусна відстань об’єктива RF 200-800mm F6.3-9 IS USM 800 мм також відкрила додаткові переваги для Піта. «Найбільше мене розчаровує, що я не можу наблизитися до об’єктів зйомки, — каже він. — Якщо я на пішохідній чи іншій доріжці, я фізично обмежений цим простором. Якщо я зійду з неї, то можу просто впасти з візка, тож такий діапазон фокусування просто неймовірний. Я можу наблизитися так, як ніколи раніше».
Поєднання об’єктива RF 200-800mm F6.3-9 IS USM із камерою із сенсором APS-C, такою як EOS R7, забезпечує додаткову перевагу, оскільки менший сенсор фактично обрізає зображення, збільшуючи радіус дії об’єктива. На кінці діапазону об’єктива 800 мм сенсор APS-C забезпечує таке ж поле огляду, як і під час зйомки з телеоб’єктивом 1280 мм на повнокадровій камері.
Гі додає, що інша чудова характеристика об’єктива — це його діапазон масштабування. «Якщо намагаєшся знайти птаха в небі й перемикаєш масштаб на 800 мм, його складно побачити, — пояснює він. — Спочатку варто встановити масштаб 300 або 400 мм, щоб знайти об’єкт зйомки, а потім збільшити до 800 мм, щоб той заповнював увесь кадр».
4. Знімайте з рук для більшої гнучкості
Для зйомки тварин, що швидко рухаються, Гі радить залишити штатив удома. «Зйомка з рук гнучкіша, якщо доводиться швидко пересуватися або міняти місця, — пояснює він. — Єдина проблема під час зйомки з важким телеоб’єктивом — неможливість довго тримати таку вагу».
Зазвичай Піт використовує монопод, що також допомагає йому долати вагу його спорядження, але Гі показав йому новий прийом. «Якщо я згинаю лікті й притискаю їх до живота, це дає мені набагато більшу гнучкість для відстеження об’єкта, що рухається. З моноподом я обмежений лише певним рівнем, — каже він. — Об’єктив RF 200-800mm F6.3-9 IS USM такий легкий, що я можу керувати ним однією рукою, тоді як із деякими моделями це схоже важку атлетику».
«Конструкція також дуже добре продумана, — додає він. — Я можу дістатися майже до всіх елементів великим і вказівним пальцями, і він доволі компактний як для супертелеоб’єктива».
5. Навчіться закарбовувати швидкий рух
Для фотографування дикої природи Гі радить використовувати коротку витримку затвора. «Знімайте з витримкою 1/2500 секунди або швидше, навіть якщо птах просто сидить, — каже він. — Якщо він раптом злетить, ви будете готові».
Піт пояснює, що коротка витримка затвора не лише зупиняє рухи тварини, але й допомагає компенсувати власні рухи фотографа. «Я за своєю природою досить нестабільний, — пояснює він. — Я не контролюю того, що робить моє тіло від грудей донизу, тому моя камера сильно тремтить. Збільшення витримки затвора компенсує і рухи птаха, і мій рух. Оптичний стабілізатор зображення в об’єктиві RF 200-800mm F6.3-9 IS USM просто феноменальний — він повністю все змінює для людей з обмеженими можливостями, таких як я».
Гі каже, що для зйомки з короткою витримкою затвора йому було зручно використовувати світлочутливість ISO 6400, особливо в тінистому лісі, де світла небагато. «Я вважаю, що люди надто переймаються високими значеннями ISO та відповідними шумами на зображенні, — каже він. — Я вважаю за краще зробити різкий і чіткий знімок, де може бути трохи шуму, який я потім зможу видалити в програмному забезпеченні для редагування, ніж взагалі упустити цей кадр». Крім того, високі значення ISO й технології зменшення рівня шуму в сучасних камерах дають змогу отримувати чистіші зображення за вищих значеннях ISO, ніж можна очікувати.
Чи то ви фотографуєте птахів або звірів, прийоми Гі, поради Піта та об’єктив на кшталт Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM з універсальним діапазоном масштабування і вражаючими можливостями допоможуть вам на крок наблизитися до впевненого фотографування неприборканої краси світу природи. «Просто спробуйте, — каже Піт. — Це може робити кожен. Вийдіть і подивіться, на що ви здатні».
Автор: Наталі Дентон (Natalie Denton)
Пов’язана продукція
-
EOS R7
Досліджуйте дику природу з камерою, яка поєднує неймовірну швидкість і якість зображення в портативному корпусі формату APS-C, призначеному для майбутнього. -
RF 200-800mm F6.3-9 IS USM
Потужний супертелеоб’єктив зі змінною фокусною відстанню 200–800 мм ідеально підходить для зйомки спортивних подій, дикої природи та динамічних сцен. -
RF 600mm F11 IS STM
Компактний та легкий революційний супертелеоб’єктив, що ідеально підходить для тих, хто фотографує в умовах дикої природи, сафарі або під час подорожей потягами.