Фотографування дикої природи: професіонал і любитель тестують Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM

Фотограф природи Гі Едвардс (Guy Edwardes) об’єднав сили з фотолюбителем Пітом Ло (Pete Lau) і ділиться корисними порадами щодо створення виразних знімків дикої природи за допомогою об’єктива Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.
Велика сіра сова з виразними жовтими очима дивиться просто в об’єктив на фотографії, зробленій Гі Едвардсом за допомогою об’єктива Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

Зйомка дикої природи — це унікальний жанр, де кожна мить дає шанс відкрити для себе щось надзвичайне, але його справжня краса — у тому, що спробувати свої сили може будь-хто. Піт Ло (Pete Lau), колишній вогнеборець, що став пристрасним фотолюбителем, довів це під час зйомки дикої природи разом із професійним фотографом природи й пейзажів Гі Едвардсом (Guy Edwardes) у пташиному заповіднику Hawk Conservancy Trust у Гемпширі, Великобританія.

Піт і Гі одними з перших отримали змогу скористатися моделлю Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM — легким супертелеоб’єктивом із фокусною відстанню до 800 мм, який ідеально підходить для зйомки тварин і птахів із будь-якого положення, не лякаючи їх. Цей об’єктив, призначений для професійних фотолюбителів, підтримує діапазон значень діафрагми f/6,3–9, 5,5-ступеневий оптичний стабілізатор зображення та миттєвий автофокус, що гарантує чіткість і різкість навіть у швидкоплинні моменти. Об’єктив RF 200-800mm F6.3-9 IS USM призначений для роботи за мінливих погодних умов, а його пило- і вологозахищеність така ж, як і в професійних об’єктивів Canon серії L. Він також має біле світловідбивне покриття, що забезпечує високі оптичні характеристики під час зйомки на спекотному сонці.

«Неймовірна перевага цього об’єктива — його діапазон», — каже Піт, який раніше використовував моделі Canon RF 100-500mm F4.5-7.1L IS USM та RF 800mm F11 IS STM для зйомки віддалених об’єктів. «Діапазон від 200 до 800 мм просто неймовірний, і можливість використовувати лише один об’єктив для фотографування об’єкта, що може бути за метр від мене, а наступної миті — уже за 40 метрів, дає мені набагато більше можливостей, ніж із двома окремими об’єктивами. Модель RF 200-800mm F6.3-9 IS USM гарантує чудові результати, має виняткові можливості й вигідне співвідношення ціни та якості».

Знімок фотографа-любителя дикої природи Піта Ло.

Піт Ло (Pete Lau)

Піт був паралізований нижче грудей після нещасного випадку на гірському велосипеді в 2014 році й тепер пересувається на інвалідному візку. Незважаючи на постійний біль, він відкрив у собі пристрасть до фотографування дикої природи й тепер керує вебсайтом, де дає поради, як людям з обмеженими фізичними можливостями вільно почувати себе у світі природи.

«Вага об’єктива RF 200-800mm F6.3-9 IS USM, тобто її відсутність, стала для мене першою несподіванкою, — додає Гі. — Він відносно компактний і надзвичайно легкий для своєї фокусної відстані. Можливість знімати з діафрагмою до f/9 є досить хорошим компромісом із точки зору якості зображення та з огляду на виграш у вазі й розмірі».

Гі обрав об’єктив RF 200-800mm F6.3-9 IS USM для своєї камери Canon EOS R5, а Піт — для моделі EOS R7. Тут Гі і Піт діляться своїм досвідом зйомки чудес дикої природи — і хоча вони використовували об’єктив RF 200-800mm F6.3-9 IS USM для фотографування хижих птахів, їхні поради стосуються будь-яких тварин.

Знімок фотографа пейзажів і природи Гі Едвардса.

Гі Едвардс (Guy Edwardes)

Гі працює фотографом пейзажів і природи вже майже 30 років. В основному він фотографує дику природу й дикі місця Британії, але також проводить майстер-класи по всьому світу й надав тисячі зображень для мультимедійних бібліотек.

1. Фотографуйте з рівня очей тварини

Середземноморський сокіл, що сидить у траві, розправляє крила на фотографії, зробленій Пітом Ло за допомогою об’єктива Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

Оскільки Піт не може стояти, ставати на коліна або вилазити з інвалідного візка, парі довелося винайти власний спосіб фотографування птахів на землі, таких як цей середземноморський сокіл. Знято на камеру Canon EOS R7 з об’єктивом Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM із фокусною відстанню 800 мм, витримкою 1/1600 с, діафрагмою f/9 та ISO 1600. © Піт Ло (Pete Lau)

Камера Canon з об’єктивом Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM, яку людина в інвалідному візку тримає низько над землею.

«Гі запропонував мені відкинути поворотний сенсорний екран Canon EOS R7 та увімкнути режим Live View, — пояснює Піт. — Я обережно опустив камеру на землю, а іншою рукою керував нею. Завдяки тому, що сенсорний екран дивився на мене, мені вдалося зробити знімок».

Гі вважає за краще фотографувати тварин на рівні їхніх очей. «Якщо об’єкт зйомки знаходиться в траві, на піску чи у воді, то я лягаю на землю або знімаю з найнижчого можливого кута, — пояснює він. — Так я отримую непогану дифузію на передньому плані, і це набагато швидше виводить фон із фокусу. Навіть невелика зміна на 15–30 см може суттєво вплинути на якість зображення. Крім того, під час зйомки хижих птахів це дає змогу приховати повідець, що прикріплений до ноги птаха».

Спуститися на землю, навіть за допомоги Гі, для Піта було просто неможливо. На щастя, дует знайшов рішення — сенсорний екран Canon EOS R7 зі змінним кутом нахилу. «Тримаючи камеру над спинкою інвалідного візка й використовуючи екран, Піт знімав із дуже низького кута, — розповідає Гі. — Він знаходився на висоті близько 30 см від землі, і це повністю змінило вигляд фотографій».

Піт, який вже кілька років захоплюється фотографуванням, каже, що зазвичай так не робить. «Це чудовий прийом, тому що він набагато збільшує гнучкість для мене», — каже він.

2. Змініть перспективу, щоб знайти кращий фон

На галявині, оточеній деревами, двоє фотографів, один з яких на інвалідному візку, працюють із камерам Canon з об’єктивом RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

Об’єктив RF 200-800mm F6.3-9 IS USM не лише неймовірно універсальний, але й відносно компактний і легкий для моделі з таким діапазоном фокусної відстані, що робить його корисним не лише для початківців і фотолюбителів, а й для людей з обмеженою рухливістю, як-от Піт.

Велика сіра сова сидить на гілці дерева й дивиться в камеру на фотографії, зробленій Гі Едвардсом за допомогою об’єктива Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

«Щоб отримати цікавий фон, не обов’язково багато рухатися», — каже Гі. — Піт просто пересунув свій інвалідний візок на кілька сантиметрів убік, і цього було достатньо, щоб змінити фон і зробити непоганий кадр». Знято на камеру Canon EOS R5 з об’єктивом Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM із фокусною відстанню 600 мм, витримкою 1/640 с, діафрагмою f/8 та ISO 3200. © Гі Едвардс (Guy Edwardes)

«Навіть коли у вас насправді чудовий об'єкт, як-от сова, цього іноді недостатньо. Потрібно також подумати про фон, — каже Гай, пояснюючи, що навіть невеликий рух може мати велике значення. — 800-міліметрова фокусна відстань об’єктива RF 200-800mm F6.3-9 IS USM забезпечує дуже вузьке поле огляду, тому достатньо лише злегка зрушити корпус, щоб повністю змінити фон».

Піт був приємно здивований, що невелика зміна положення його інвалідного візка дозволила йому помітно покращити композицію знімків. «Я думав, що доведеться далеко від’їжджати, але виявилося, що це не так, — каже він. — Спочатку я робив знімки із захаращеним фоном, з гілками, що стирчали то тут, то там, але потрібно було лише пересунутися на кілька сантиметрів ліворуч чи праворуч, як усе змінилося».

3. Використовуйте якомога більшу відстань

Африканський яструбиний орел, сфотографований у польоті з розмитим фоном. Знято Гі Едвардсом за допомогою об’єктива Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

«Що довша фокусна відстань, то швидше деталі заднього і переднього плану випадають з фокусу, тоді як об’єкт зйомки зберігає різкість, — каже Гі. — Крім того, що далі ви від об’єктів зйомки, то менша ймовірність, що ви їх потурбуєте». Знято на камеру Canon EOS R5 з об’єктивом Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM із фокусною відстанню 455 мм, витримкою 1/2500 с, діафрагмою f/8 та ISO 1000. © Гі Едвардс (Guy Edwardes)

Чубату каракару сфотографовано в польоті з розмитим фоном. Знято Пітом Ло за допомогою об’єктива Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

Об’єктив RF 200-800mm F6.3-9 IS USM із діапазоном фокусної відстані 200–800 мм ідеально підходить для фотографів, які шукають універсальну модель для зйомки дикої природи. «Мені як любителю важко прийняти рішення про покупку окремих об’єктивів із фокусними відстанями 500 мм, 600 мм і 800 мм, — каже Піт. — Але модель RF 200-800mm F6.3-9 IS USM забезпечує мені гнучкий діапазон і можливість робити знімки, що раніше були для мене недосяжні». Знято на камеру Canon EOS R7 з об’єктивом Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM із фокусною відстанню 742 мм, витримкою 1/1800 с, діафрагмою f/9 та ISO 1250. © Піт Ло (Pete Lau)

Гі часто використовує для зйомки дикої природи об’єктив Canon RF 600mm F4L IS USM з подовжувачем Canon Extender RF 1.4x, але він був вражений 800-міліметровою фокусною відстанню моделі RF 200-800mm F6.3-9 IS USM. «З огляду на фокусування — об’єктив RF 200-800mm F6.3-9 IS USM дуже добре відстежує об’єкти навіть за поганого освітлення, — каже він. — Але найкраще в зйомці на такій відстані — це швидкий автофокус. Уявіть, що ви фотографуєте птаха, який летить вам назустріч, на 800-міліметровий об’єктива. Він буде на великій відстані, і автофокусу достатньо буде лише дещо скоригуватися, щоб відстежити його. Щоб зняти птаха такого ж розміру в кадрі з об’єктивом 300 мм, той має бути набагато ближче до вас. Це означає, що оптичному елементу для утримання фокусу знадобиться пересунутися далі й швидше. По суті, чим довша фокусна відстань, тим легше працювати з фокусуванням і тим воно ефективніше».

Фокусна відстань об’єктива RF 200-800mm F6.3-9 IS USM 800 мм також відкрила додаткові переваги для Піта. «Найбільше мене розчаровує, що я не можу наблизитися до об’єктів зйомки, — каже він. — Якщо я на пішохідній чи іншій доріжці, я фізично обмежений цим простором. Якщо я зійду з неї, то можу просто впасти з візка, тож такий діапазон фокусування просто неймовірний. Я можу наблизитися так, як ніколи раніше».

Поєднання об’єктива RF 200-800mm F6.3-9 IS USM із камерою із сенсором APS-C, такою як EOS R7, забезпечує додаткову перевагу, оскільки менший сенсор фактично обрізає зображення, збільшуючи радіус дії об’єктива. На кінці діапазону об’єктива 800 мм сенсор APS-C забезпечує таке ж поле огляду, як і під час зйомки з телеоб’єктивом 1280 мм на повнокадровій камері.

Гі додає, що інша чудова характеристика об’єктива — це його діапазон масштабування. «Якщо намагаєшся знайти птаха в небі й перемикаєш масштаб на 800 мм, його складно побачити, — пояснює він. — Спочатку варто встановити масштаб 300 або 400 мм, щоб знайти об’єкт зйомки, а потім збільшити до 800 мм, щоб той заповнював увесь кадр».

4. Знімайте з рук для більшої гнучкості

Фотограф Гі Едвардс тримає камеру Canon з об’єктивом Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

Гі каже, що положення рук має вирішальне значення під час зйомки з таким довгим об’єктивом, як Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM. Для більшої гнучкості він радить тримати об’єктив якомога нижче, підтримуючи його долонею знизу й регулюючи пальцями кільце трансфокатора спереду.

Пітер Ло тримає камеру Canon з об’єктивом Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

Гі і Піт були приємно здивовані компактними розмірами RF 200-800mm F6.3-9 IS USM. «Зазвичай 800-міліметровий об’єктив буває важно взяти в руки, оскільки він надто великий і важкий, але модель RF 200-800mm F6.3-9 IS USM неймовірно легка», — каже Піт.

Для зйомки тварин, що швидко рухаються, Гі радить залишити штатив удома. «Зйомка з рук гнучкіша, якщо доводиться швидко пересуватися або міняти місця, — пояснює він. — Єдина проблема під час зйомки з важким телеоб’єктивом — неможливість довго тримати таку вагу».

Зазвичай Піт використовує монопод, що також допомагає йому долати вагу його спорядження, але Гі показав йому новий прийом. «Якщо я згинаю лікті й притискаю їх до живота, це дає мені набагато більшу гнучкість для відстеження об’єкта, що рухається. З моноподом я обмежений лише певним рівнем, — каже він. — Об’єктив RF 200-800mm F6.3-9 IS USM такий легкий, що я можу керувати ним однією рукою, тоді як із деякими моделями це схоже важку атлетику».

«Конструкція також дуже добре продумана, — додає він. — Я можу дістатися майже до всіх елементів великим і вказівним пальцями, і він доволі компактний як для супертелеоб’єктива».

5. Навчіться закарбовувати швидкий рух

Блідий пугач у польоті на фотографії, зробленій Пітом Ло за допомогою об’єктива Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

Завдяки короткій витримці затвора Піту вдалося зняти блідого пугача в польоті. «Це єдина сова, яка має рожеві повіки, — каже він. — Контури на її крилах допомагають їй змінювати положення і напрямок польоту, що було дивовижним видовищем, і я особливо вдячний розробникам за функцію АФ із виявленням очей тварин у модулі EOS R7, яка спрацювала дуже добре». Знято на камеру Canon EOS R7 з об’єктивом Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM з фокусною відстанню 200 мм, витримкою 1/2700 с, діафрагмою f/6.3 та ISO 100. © Піт Ло (Pete Lau)

Сова розправляє крила в польоті на фотографії, зробленій Гі Едвардсом за допомогою об’єктива Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

5,5-ступеневий оптичний стабілізатор зображення об’єктива RF 200-800mm F6.3-9 IS USM працює в тандемі із вбудованим стабілізатором зображення EOS R7, забезпечуючи до 7,5 ступенів стабілізації, що дає змогу реагувати достатньо швидко й знімати птахів у польоті з рук без жодного тремтіння. Знято на камеру Canon EOS R7 з об’єктивом Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM із фокусною відстанню 481 мм, витримкою 1/4000 с, діафрагмою f/8 та ISO 800. © Гі Едвардс (Guy Edwardes)

Для фотографування дикої природи Гі радить використовувати коротку витримку затвора. «Знімайте з витримкою 1/2500 секунди або швидше, навіть якщо птах просто сидить, — каже він. — Якщо він раптом злетить, ви будете готові».

Піт пояснює, що коротка витримка затвора не лише зупиняє рухи тварини, але й допомагає компенсувати власні рухи фотографа. «Я за своєю природою досить нестабільний, — пояснює він. — Я не контролюю того, що робить моє тіло від грудей донизу, тому моя камера сильно тремтить. Збільшення витримки затвора компенсує і рухи птаха, і мій рух. Оптичний стабілізатор зображення в об’єктиві RF 200-800mm F6.3-9 IS USM просто феноменальний — він повністю все змінює для людей з обмеженими можливостями, таких як я».

Гі каже, що для зйомки з короткою витримкою затвора йому було зручно використовувати світлочутливість ISO 6400, особливо в тінистому лісі, де світла небагато. «Я вважаю, що люди надто переймаються високими значеннями ISO та відповідними шумами на зображенні, — каже він. — Я вважаю за краще зробити різкий і чіткий знімок, де може бути трохи шуму, який я потім зможу видалити в програмному забезпеченні для редагування, ніж взагалі упустити цей кадр». Крім того, високі значення ISO й технології зменшення рівня шуму в сучасних камерах дають змогу отримувати чистіші зображення за вищих значеннях ISO, ніж можна очікувати.

Макрознімок білоголового орлана з відкритим дзьобом, зроблений Пітом Ло за допомогою об’єктива Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

«Цей величезний білоголовий орлан був у вольєрі, але близько до огорожі, тому я вирішив зробити портрет, щоб побачити, як об’єктив передає деталі, — пояснює Піт — Результати говорять самі за себе, як і чудові кольори на зображенні». Знято на камеру Canon EOS R7 з об’єктивом Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM на відстані 338 мм, 1/400 с, f/8 та ISO 100. © Піт Ло (Pete Lau)

Чи то ви фотографуєте птахів або звірів, прийоми Гі, поради Піта та об’єктив на кшталт Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM з універсальним діапазоном масштабування і вражаючими можливостями допоможуть вам на крок наблизитися до впевненого фотографування неприборканої краси світу природи. «Просто спробуйте, — каже Піт. — Це може робити кожен. Вийдіть і подивіться, на що ви здатні».


Автор: Наталі Дентон (Natalie Denton)

Пов’язана продукція

  • EOS R7

    Досліджуйте дику природу з камерою, яка поєднує неймовірну швидкість і якість зображення в портативному корпусі формату APS-C, призначеному для майбутнього.
  • RF 200-800mm F6.3-9 IS USM

    Потужний супертелеоб’єктив зі змінною фокусною відстанню 200–800 мм ідеально підходить для зйомки спортивних подій, дикої природи та динамічних сцен.
  • RF 600mm F11 IS STM

    Компактний та легкий революційний супертелеоб’єктив, що ідеально підходить для тих, хто фотографує в умовах дикої природи, сафарі або під час подорожей потягами.

Схожі статті

Поради з фотографування дикої природи

Професіонал Дені Коннор ділиться з фотографами-початківцями дикої природи найкращими порадами для успіху в цій галузі.

Як фотографувати птахів

Поради та краще обладнання для початківців для фотографування птахів.

Найкращі об’єктиви для знімання дикої природи

Ці об’єктиви зі змінною та фіксованою фокусною відстанню допоможуть вам робити неймовірні фотографії диких тварин.

Як вибрати об’єктив

Все, що потрібно знати про об’єктиви: від типів до характеристик, на які слід звернути увагу.