ПОКАДРОВА ФОТОЗЙОМКА
Фотографування рухомих об’єктів у режимі покадрового відео
Надійні техніки зйомки покадрового відео, гіперлапсу й сповільненого відео.
ТЕХНІКИ ВІДЕОЗЙОМКИ
Власне покадрове анімаційне відео — цікавий проект, реалізувати який за допомогою камери можна всією родиною. Для цього зробіть серію фотографій об’єкта, ледь зміщуючи його між знімками, щоб створити послідовність зображень, яку можна відтворити у вигляді відео та створити ілюзію руху.
Підібрати для камери EOS оптимальні налаштування — це лише початок: найскладніше — вдихнути життя в неживий об’єкт і надати йому особистості, й саме це потребує справжнього вміння.
Професійний аніматор Ед Джексон пропонує свої поради, що допоможуть вам розпочати свою подорож у світі покадрової анімації. Пройшовши навчання та отримавши необхідні знання, Ед працював з багатьма клієнтами в цій галузі включно з Aardman Animations, де він брав участь у створенні анімаційного телесеріалу «Баранчик Шон», фільму «Дикі предки» Ніка Парка, а також повнометражного анімаційного фільму «Баранчик Шон: Фермагеддон».
Ед демонструє, як легко зробити перші кроки в покадровій анімації з простим набором речей: камерою Canon EOS 250D, парою ліхтарів та глиною для ліплення або пластиліном.
Удома й навколо нього можна знайти безліч об’єктів, що чудово підійдуть для такого проекту. Наприклад, можна показати, як окремі елементи самі складаються в цікаву конструкцію, пакет солодощів розпаковується сам по собі або іграшкові машинки їздять по кухонному столу. Ед пропонує розпочати із чогось простого, як зробив він сам, створивши відео із м’ячем, який стрибає.
«Я часто користуюся пластиліном або глиною для ліплення — це універсальний засіб, з яким дуже просто працювати. У своєму першому відео я зняв звичайний м’яч, рухаючи його по столу й змінюючи форму, щоб створити ілюзію, нібито він стрибає».
«Можу порадити не намагатися відразу створити щось складне. Виберіть простий фон і зробіть акцент на анімації. Якщо у вас є сюжет, нехай він буде простим і коротким: і розпочніть з маленького простого проекту, в якому зможете все протестувати, перш ніж поринати у щось довге».
Зазвичай відео знімаються у форматі 16:9, але камера за замовчуванням налаштована для фотографування з пропорціями 3:2. Щоб зняти свій перший анімаційний фільм для «широкого екрана», змініть формат у головному меню, перш ніж робити знімки. Щоб цей режим став доступний, вам може знадобитися перевести свою камеру EOS у режим Live View.
Ед рекомендує вручну налаштувати фокус, експозицію та баланс білого. Так ви зможете зафіксувати ці параметри, завдяки чому кадри вашого фільму виглядатимуть однаково. Зробити знімки більш узгодженими також можна за допомогою штучного освітлення.
«Знімати можна надворі або біля вікна, але, звісно, природне світло постійно змінюється. Працюючи в темному приміщенні з парою настільних ламп, ви краще контролюватимете умови, але навіть тоді на відео може виникнути мерехтіння, як можна побачити в моєму прикладі. Усе це створює певне загальне враження».
Установіть камеру на штатив, щоб кадрування не змінювалося від фотографії до фотографії, а кожна з них була максимально різкою. Із камерою EOS, що обладнана об’єктивом зі змінним кутом нахилу, ви зможете легко підібрати оптимальний кадр, навіть знімаючи під незручним кутом. «Надійно все зафіксуйте, щоб ваша камера не рухалася», — наголошує Ед.
Із штативом вам також буде простіше налаштувати експозицію. Установіть не дуже велику чутливість ISO, наприклад ISO 200, щоб уникнути зернистості на зображенні. Зробіть кілька тестових знімків із різною діафрагмою та виберіть найкращий варіант, а потім налаштуйте витримку затвора, щоб досягти оптимальної яскравості.
Професійні аніматори використовують просунуте програмне забезпечення, як-от Dragonframe, для керування камерою, створення й перегляду послідовностей знімків, програмного налаштування ефектів освітлення та виконання інших завдань. Але на початку можна нічого не ускладнювати й просто знімати вручну.
Замість того, щоб натискати на кнопку спуску для кожної фотографії, користуйтеся дистанційним спуском. Так камера гарантовано не рухатиметься протягом послідовності ваших знімків. Якщо камера підтримує Wi-Fi, також можна робити фотографії за допомогою програми Canon Camera Connect, а також відтворювати результати, не торкаючись камери.
Тривалість вашого анімаційного відео залежить від кількості фотографій, яку вона міститиме, та швидкості кадрів. Наприклад, якщо послідовність відтворюватиметься зі швидкістю 25 кадрів на секунду, вам знадобиться робити по 25 фотографій на кожну секунду вашого відео. Також можна знімати зі швидкістю 24 кадри на секунду, щоб відео виглядало дещо кінематографічніше.
Відстань, на яку об’єкт рухатиметься на кожному знімку, залежить від частоти кадрів. «Якщо ваше відео відтворюватиметься з частотою 25 кадрів на секунду, переміщення мають бути відносно малими, щоб анімація виглядала плавнішою — в іншому разі об’єкт рухатиметься надто швидко, — пояснює Ед. — Але для 12 кадрів на секунду всі рухи мають бути більшими, тож можна переміщувати об’єкт сміливіше. У будь-якому разі, головне — це те, що відбувається в кожному кадрі та який саме рух ви хочете продемонструвати».
Якщо ви знімаєте для свого проекту окремі кадри, не використовуючи для цього жодних спеціальних додатків або програмного забезпечення, вам знадобиться скомпонувати їх у відео. Ед вже давно використовує Adobe Premiere Pro, але підійде будь-яка програма з базовими функціям відеомонтажу. Просто імпортуйте й розташуйте на часовій шкалі окремі фотографії, за потреби додайте звук, а потім імпортуйте свій фільм у форматі MP4, MOV або аналогічному відеоформаті, який можна поширювати.
Існує ціла низка простих програм для мобільних пристроїв і комп’ютерів, що дозволяють автоматизувати процес і переглядати анімаційний ролик під час роботи, а також зберегти готове відео. Ед пропонує програму, що зветься Stop Motion Studio.
Покадрова анімація — взагалі-то один з найпростіших у створенні видів відеоконтенту. Вам не знадобиться багато обладнання або простору — лише терпець! Для цього підійде будь-яка камера EOS: переведіть її в ручний режим і просто починайте.
Опанувавши базові принципи, можна поекспериментувати з новими прийомами й починати створювати власний стиль. «У телевізійних проектах на кшталт Баранчика Шона ми зазвичай рухаємо ляльок 12 разів кожну секунду, — каже Ед. — Ми робимо по два знімки в кожній позиції, щоб отримати потрібну кількість кадрів для відтворення. Коли робиш по два кадри на кожен рух, це економить час і вповільнює анімацію на етапі відтворення, через що відео виглядає більш схожим на мультфільм. Але коли знімаєш саме фільм, то маєш рухати ляльок у кожному з 24 або 25 кадрів на секунду, щоб зробити результат жвавішим».
Потрібно просто розпочати, підбадьорює Ед. «Будьте креативні, навчайтеся на помилках і насолоджуйтеся процесом».
Автор: Маркус Хокінс (Marcus Hawkins)
Натхнення — це ключ до створення видатних знімків, також будуть корисними поради для покупців, тематичні інтерв’ю — все це потрібно для втілення у життя найкреативніших ідей.
Повернутися до всіх порад і прийомівПОКАДРОВА ФОТОЗЙОМКА
Надійні техніки зйомки покадрового відео, гіперлапсу й сповільненого відео.
ПОКАДРОВА ФОТОЗЙОМКА
Пориньте у світ покадрової зйомки з камерою EOS, не покидаючи власного дому.
ПОКАДРОВА ЗЙОМКА
Цей посібник про те, як компонувати послідовності фотографій, навчить вас перетворювати знімки покадрової зйомки на єдине зображення.