У вуличній фотографії може трапитися що завгодно. Неймовірні фотомоменти можуть виникати ніби нізвідки і так само швидко зникати в нікуди. І це найбільший виклик для фотографа. Потрібно бути готовим до всього і мати під рукою обладнання, який допоможе вам отримати бажаний результат.
Андрес МакНілл (Andres McNeill) із міста Глазго у Великій Британії, вже встиг залучити до своєї сторінки в соціальних мережах велику кількість підписників завдяки своєму унікальному стилю вуличної фотографії, початок якому поклала вишукана історична архітектура його міста. «Мені завжди подобалося спостерігати за людьми», — каже Андрес. Тож коли у 2020 році він серйозно зайнявся фотографією, тож фотографування на вулиці стало природним рішенням.
Андрес часто ходить тротуарами, поки не знайде чудовий кадр, а потім чекає, поки в ньому не з’явиться потрібна людина 1 заключний, але важливий елемент для повноти композиції.
Як і багато сучасних вуличних фотографів, Андрес не тримається за класичну фіксовану фокусну відстань 35 мм, яка була улюбленицею творців у період становлення жанру. Замість цього він експериментує, шукаючи те, що підходить для його об’єкта. Зазвичай його супутниками є камера EOS R5 або EOS R6 від Canon і адаптер кріплення Canon Mount Adapter EF-EOS R для об’єктивів EF.
Щоб перевірити, чи зможе він відтворити свій фірмовий стиль за допомогою мінімальних налаштувань, Андрес поєднав повнокадрову бездзеркальну камеру EOS R8 від Canon тільки з одним ширококутним об’єктивом із фіксованою фокусною відстанню — надкомпактним RF 28mm F2.8 STM. Зараз ми дізнаємося, чи витримав комплект цей виклик.
ВУЛИЧНА ФОТОГРАФІЯ
Експеримент з об’єктивом для вуличної фотографії
Зливайтеся з навколишнім середовищем
Найкращі об’єктиви для вуличної фотозйомки дають фотографу змогу бути спритним і швидко підлаштовуватися під динамічні події, і головною особливістю об’єктива RF 28mm F2.8 STM від Canon є його тонка конструкція типу «млинець».
Його маса — лише 120 г, завдяки чому об’єктив RF 28mm F2.8 STM є легким у порівнянні з об’єктивами зі змінною фокусною відстанню чи швидшими об’єктивами з фіксованою фокусною відстанню. Це робить його ідеальним рішенням для піших мандрівок містом, наприклад Глазго. «Об’єктив неймовірно малий, — каже Андрес. «Встановивши його на камеру EOS R8 від Canon, я просто не міг повірити, що цей розмір реальний. Здавалося, що я майже невидимий».
Для Андреса, зріст якого перевищує 180 см, можливість розчинитися в навколишньому середовищі є величезною перевагою. «Можна майже впритул наблизитися до виру подій, і все одно отримати природні кадри. Я був менш помітним, ніж під час використання свого звичайного обладнання».
Розширюйте перспективу
Андрес вирішив знімати в центрі Глазго, «тому що саме тут вирує життя», — каже він. «Тут дуже різноманітне поєднання людей, тож це найкраще місце для фотографування».
Ширококутний об’єктив з фокусною відстанню 28 мм став для Андреса новим досвідом, і він скористався можливістю додати в кадр більше архітектури. «Мені вдалося максимально наблизитися до людей, оскільки розмір камери та об’єктива дуже малий, але я також зміг закарбувати й масив будівель», — пояснює він.
Андрес зробив багато знімків із людьми, які ходять між архітектурними перлинами, в острівцях світла, відкидаючи довгі тіні. «Я також зробив кілька знімків із тривалішим часом експозиції, коли повз проїжджали автомобілі, створюючи сліди від фар», — додає він.
Велика діафрагма для зйомки в умовах слабкого освітлення
Шотландія не славиться частою сонячною погодою, тому для Андреса надзвичайно важливо мати об’єктив, який добре справляється з тьмяністю й похмурістю цієї країни.
«Мій улюблений час для зйомок — це «синя година», коли сонце щойно зайшло, але вже досить пізно, щоб було схоже на ніч», — каже він. «Для таких ситуацій ідеально підходила діафрагма f/2.8. Мені не доводилося надто підвищувати чутливість ISO, щоб отримати зображення з потрібною витримкою. Щоб отримати дійсно чітке фото, можна покластися на довшу витримку f/2.8».
Щоб отримати бажаний візуальний результат, Андрес черпає натхнення в кіно, беручи характерні синьо-фіолетово-бірюзові тони, використані у фільмі 2016 року «Місячне сяйво», за приклад тієї кольорової палітри, яка так йому подобається в його власних знімках.
Під час нічної зйомки, щоб покращити якість своїх зображень, Андрес використовує доступне освітлення з вікон офісів та від вивісок закладів. Після настання темряви його особливо вразив ефект боке, який створює об’єктив RF 28mm F2.8 STM від Canon.
«Що більше пелюсток діафрагми, то плавніший ефект боке ви отримаєте. Він виглядатиме більш досконалим і круглим», — каже Андрес. «Це мало велике значення, оскільки у мене на задньому плані світилися вуличні ліхтарі та автомобільні фари. Ефект боке, який дуже приємно виглядає, дійсно стало гарним доповненням до знімків».
Окрім фотографії, Андрес також захоплюється відеозйомкою. RF 28mm F2.8 STM — це ідеальний об’єктив для творців контенту, які знімають рухливі об’єкти, а також для створення фільмів, оскільки його функція корекції ефекту дихання під час фокусування забезпечує стабільність кадрів під час переходів між фокусними точками.
Ідеальний варіант для вуличної зйомки
Андрес вперше використовував камеру EOS R8 від Canon. Він відзначив, що це чудова камера для вуличної фотографії. Йому особливо сподобалося інтелектуальне автофокусування, яке дозволяло йому утримувати об’єкти зйомки у різкому фокусі. «Іноді здавалося, що я хитрую. Це було майже схоже на те, що камера читала мої думки і просто виконувала те, що я хотів».
Вдала вулична сцена розповідає історію в кадрі. Андрес пам’ятає один особливо яскравий приклад — чоловік, який сидить у плямі світла під час перерви (вгорі праворуч). Непомітно встановивши камеру, Андрес зміг зробити знімок, не порушуючи спокою чоловіка. Для об’єкта зйомки це був, ймовірно, ще один звичайний день, але об’єктив Андреса перетворив його на щось чарівне.
«Вуличним фотографам я порекомендую виходити на вулицю та більше фотографувати», — закликає Андрес. «Я міг би просто перелічити прийоми, але насправді, щоб бачити потрібні вам моменти, потрібно тренувати око. Саме завдяки цьому ви станете кращим вуличним фотографом».
Пов’язана продукція
-
Бездзеркальні камери
EOS R8
Перейдіть на новий рівень повнокадрової фото- та відеозйомки та втільте в життя свої творчі ідеї. -
Бездзеркальні камери
EOS R10
Переходьте на новий рівень фото- та відеозйомки з бездзеркальною камерою лінійки EOS R, створеної на основі сенсора APS-C. -
ОБ’ЄКТИВИ CANON
RF 28mm F2.8 STM
Тонкий і легкий об’єктив типу «млинець» для зйомки під час подорожей і вуличної фотографії з універсальною фокусною відстанню 28 мм і широкою максимальною діафрагмою f/2,8.