ВУЛИЧНА ФОТОГРАФІЯ

Експеримент з об’єктивом для вуличної фотографії

Дізнайтеся, як це робить фотограф із Глазго Андрес МакНіл (Andres McNeill), використовуючи тільки одну камеру EOS R8 і один об’єктив RF 28mm F2.8 STM від Canon у своєму місті.
Знімок слідів світла від автомобільних фар у ранньому вечірньому світлі на міській вулиці з високими будинками, зроблений Андресом МакНіллом за допомогою об’єктива Canon RF 28mm F2.8 STM.

У вуличній фотографії може трапитися що завгодно. Неймовірні фотомоменти можуть виникати ніби нізвідки і так само швидко зникати в нікуди. І це найбільший виклик для фотографа. Потрібно бути готовим до всього і мати під рукою обладнання, який допоможе вам отримати бажаний результат.

Андрес МакНілл (Andres McNeill) із міста Глазго у Великій Британії, вже встиг залучити до своєї сторінки в соціальних мережах велику кількість підписників завдяки своєму унікальному стилю вуличної фотографії, початок якому поклала вишукана історична архітектура його міста. «Мені завжди подобалося спостерігати за людьми», — каже Андрес. Тож коли у 2020 році він серйозно зайнявся фотографією, тож фотографування на вулиці стало природним рішенням.

Андрес часто ходить тротуарами, поки не знайде чудовий кадр, а потім чекає, поки в ньому не з’явиться потрібна людина 1 заключний, але важливий елемент для повноти композиції.

Як і багато сучасних вуличних фотографів, Андрес не тримається за класичну фіксовану фокусну відстань 35 мм, яка була улюбленицею творців у період становлення жанру. Замість цього він експериментує, шукаючи те, що підходить для його об’єкта. Зазвичай його супутниками є камера EOS R5 або EOS R6 від Canon і адаптер кріплення Canon Mount Adapter EF-EOS R для об’єктивів EF.

Щоб перевірити, чи зможе він відтворити свій фірмовий стиль за допомогою мінімальних налаштувань, Андрес поєднав повнокадрову бездзеркальну камеру EOS R8 від Canon тільки з одним ширококутним об’єктивом із фіксованою фокусною відстанню — надкомпактним RF 28mm F2.8 STM. Зараз ми дізнаємося, чи витримав комплект цей виклик.

Зливайтеся з навколишнім середовищем

Об’єктив Canon RF 28mm F2.8 STM, який тримають у руці над сумкою для камери.

Легкий об’єктив із фіксованою фокусною відстанню Canon RF 28mm F2.8 STM має універсальну фокусну відстань і велику максимальну діафрагму, і Андрес виявив, що поєднання такого компактного об’єктива з EOS R8 дало йому більше можливостей для творчості.

Фотограф Андрес МакНілл присідає, щоб зробити знімок за допомогою об’єктива Canon RF 28mm F2.8 STM на вкритій мохом брукованій вулиці.

Андрес зміг зробити кадри, які інакше могли б не потрапити в об’єктив його камери, адже люди, яких він знімав, могли помітити його й поводитися по-іншому.

Найкращі об’єктиви для вуличної фотозйомки дають фотографу змогу бути спритним і швидко підлаштовуватися під динамічні події, і головною особливістю об’єктива RF 28mm F2.8 STM від Canon є його тонка конструкція типу «млинець».

Його маса — лише 120 г, завдяки чому об’єктив RF 28mm F2.8 STM є легким у порівнянні з об’єктивами зі змінною фокусною відстанню чи швидшими об’єктивами з фіксованою фокусною відстанню. Це робить його ідеальним рішенням для піших мандрівок містом, наприклад Глазго. «Об’єктив неймовірно малий, — каже Андрес. «Встановивши його на камеру EOS R8 від Canon, я просто не міг повірити, що цей розмір реальний. Здавалося, що я майже невидимий».

Для Андреса, зріст якого перевищує 180 см, можливість розчинитися в навколишньому середовищі є величезною перевагою. «Можна майже впритул наблизитися до виру подій, і все одно отримати природні кадри. Я був менш помітним, ніж під час використання свого звичайного обладнання».

Розширюйте перспективу

Жвава вулиця, на якій багато офісних працівників і туристів у сонячний день. Знято Андресом МакНіллом за допомогою об’єктива Canon RF 28mm F2.8 STM.

Об’єктив Canon RF 28mm F2.8 STM дозволив Андресу наблизитися до об’єктів зйомки, але при цьому й захопити ширше оточення. Знято на камеру Canon EOS R8 з об’єктивом Canon RF 28mm F2.8 STM з витримкою 1/1250 с, діафрагмою f/2,8 та ISO 100. © Андрес МакНілл (Andres McNeill)

Фігура, яка потрапила в промінь сонячного світла між двома високими будинками й відкидає довгу тінь на бруківку. Знято Андресом МакНіллом за допомогою об’єктива Canon RF 28mm F2.8 STM.

Знімати на вулиці може виявитися складним завданням, але завдяки мінімальним налаштуванням вам легше злитися з навколишнім середовищем. Знято на камеру Canon EOS R8 з об’єктивом Canon RF 28mm F2.8 STM з витримкою 1/800 с, діафрагмою f/2,8 та ISO 100. © Андрес МакНілл (Andres McNeill)

Андрес вирішив знімати в центрі Глазго, «тому що саме тут вирує життя», — каже він. «Тут дуже різноманітне поєднання людей, тож це найкраще місце для фотографування».

Ширококутний об’єктив з фокусною відстанню 28 мм став для Андреса новим досвідом, і він скористався можливістю додати в кадр більше архітектури. «Мені вдалося максимально наблизитися до людей, оскільки розмір камери та об’єктива дуже малий, але я також зміг закарбувати й масив будівель», — пояснює він.

Андрес зробив багато знімків із людьми, які ходять між архітектурними перлинами, в острівцях світла, відкидаючи довгі тіні. «Я також зробив кілька знімків із тривалішим часом експозиції, коли повз проїжджали автомобілі, створюючи сліди від фар», — додає він.

Велика діафрагма для зйомки в умовах слабкого освітлення

Людина, яка йде перед театром уночі у світлі вогнів із будівлі. Знято Андресом МакНіллом за допомогою об’єктива Canon RF 28mm F2.8 STM.

Найкраща порада, яку отримав Андрес, це припинити шукати кадр і почати шукати історію. «Вибудовуйте композицію так, ніби ви знімаєте фільм», — пропонує він. Знято на камеру Canon EOS R8 з об’єктивом Canon RF 28mm F2.8 STM з витримкою 1/100 с, діафрагмою f/2,8 та ISO 400. © Андрес МакНілл (Andres McNeill)

Шотландія не славиться частою сонячною погодою, тому для Андреса надзвичайно важливо мати об’єктив, який добре справляється з тьмяністю й похмурістю цієї країни.

«Мій улюблений час для зйомок — це «синя година», коли сонце щойно зайшло, але вже досить пізно, щоб було схоже на ніч», — каже він. «Для таких ситуацій ідеально підходила діафрагма f/2.8. Мені не доводилося надто підвищувати чутливість ISO, щоб отримати зображення з потрібною витримкою. Щоб отримати дійсно чітке фото, можна покластися на довшу витримку f/2.8».

Щоб отримати бажаний візуальний результат, Андрес черпає натхнення в кіно, беручи характерні синьо-фіолетово-бірюзові тони, використані у фільмі 2016 року «Місячне сяйво», за приклад тієї кольорової палітри, яка так йому подобається в його власних знімках.

Людина у світлі ліхтарів першого поверху багатоповерхової стоянки. У вікнах від підлоги до стелі видно сходи, що піднімаються верх. Знято Андресом МакНіллом за допомогою об’єктива Canon RF 28mm F2.8 STM.

Андрес часто знімає вночі та шукає міські сцени, де він може використати доступне освітлення для створення цікавих композицій. Знято на камеру Canon EOS R8 з об’єктивом Canon RF 28mm F2.8 STM з витримкою 1/100 с, діафрагмою f/2,8 та ISO 800. © Андрес МакНілл (Andres McNeill)

Силует людини в кінці довгого вкритого графіті підземного переходу. Знято Андресом МакНіллом за допомогою об’єктива Canon RF 28mm F2.8 STM.

За словами Андреса, існує дві категорії вуличних фотографів — мисливці та рибалки. Андрес відноситься до останньої категорії. «Я зазвичай чекаю, поки різні персонажі покажуть себе», — каже він. Знято на камеру Canon EOS R8 з об’єктивом Canon RF 28mm F2.8 STM з витримкою 1/160 с, діафрагмою f/2,8 та ISO 100. © Андрес МакНілл (Andres McNeill)

Під час нічної зйомки, щоб покращити якість своїх зображень, Андрес використовує доступне освітлення з вікон офісів та від вивісок закладів. Після настання темряви його особливо вразив ефект боке, який створює об’єктив RF 28mm F2.8 STM від Canon.

«Що більше пелюсток діафрагми, то плавніший ефект боке ви отримаєте. Він виглядатиме більш досконалим і круглим», — каже Андрес. «Це мало велике значення, оскільки у мене на задньому плані світилися вуличні ліхтарі та автомобільні фари. Ефект боке, який дуже приємно виглядає, дійсно стало гарним доповненням до знімків».

Окрім фотографії, Андрес також захоплюється відеозйомкою. RF 28mm F2.8 STM — це ідеальний об’єктив для творців контенту, які знімають рухливі об’єкти, а також для створення фільмів, оскільки його функція корекції ефекту дихання під час фокусування забезпечує стабільність кадрів під час переходів між фокусними точками.

Ідеальний варіант для вуличної зйомки

Чоловік тримає камеру Canon із фіксованим об’єктивом Canon на рівні ока, щоб зробити фотографію.

«Коли ви вперше починаєте знімати, ви думаєте: "О, мені потрібно змінити витримку", — каже Андрес. Тепер це відбувається інстинктивно. Я більше навіть не думаю про диски керування на камері».

Людина в тіні сидить на бордюрі й перевіряє свій телефон між двома багатоповерховими будинками в сонячний день. Знято Андресом МакНіллом за допомогою об’єктива Canon RF 28mm F2.8 STM.

Андрес із задоволенням знімав з електронним затвором Canon EOS R8 зі швидкістю 40 кадрів на секунду, завдяки чому в нього було багато кадрів на вибір, коли справа дійшла до редагування. «Я просто не міг повірити, скільки кадрів я зміг зробити», — захоплено розповідає він. Знято на камеру Canon EOS R8 з об’єктивом Canon RF 28mm F2.8 STM з витримкою 1/400 с, діафрагмою f/4 та ISO 100. © Андрес МакНілл (Andres McNeill)

Андрес вперше використовував камеру EOS R8 від Canon. Він відзначив, що це чудова камера для вуличної фотографії. Йому особливо сподобалося інтелектуальне автофокусування, яке дозволяло йому утримувати об’єкти зйомки у різкому фокусі. «Іноді здавалося, що я хитрую. Це було майже схоже на те, що камера читала мої думки і просто виконувала те, що я хотів».

Вдала вулична сцена розповідає історію в кадрі. Андрес пам’ятає один особливо яскравий приклад — чоловік, який сидить у плямі світла під час перерви (вгорі праворуч). Непомітно встановивши камеру, Андрес зміг зробити знімок, не порушуючи спокою чоловіка. Для об’єкта зйомки це був, ймовірно, ще один звичайний день, але об’єктив Андреса перетворив його на щось чарівне.

«Вуличним фотографам я порекомендую виходити на вулицю та більше фотографувати», — закликає Андрес. «Я міг би просто перелічити прийоми, але насправді, щоб бачити потрібні вам моменти, потрібно тренувати око. Саме завдяки цьому ви станете кращим вуличним фотографом».

Rachel Segal Hamilton

Пов’язана продукція

  • Бездзеркальні камери

    EOS R8

    Перейдіть на новий рівень повнокадрової фото- та відеозйомки та втільте в життя свої творчі ідеї.
  • Бездзеркальні камери

    EOS R10

    Переходьте на новий рівень фото- та відеозйомки з бездзеркальною камерою лінійки EOS R, створеної на основі сенсора APS-C.
  • ОБ’ЄКТИВИ CANON

    RF 28mm F2.8 STM

    Тонкий і легкий об’єктив типу «млинець» для зйомки під час подорожей і вуличної фотографії з універсальною фокусною відстанню 28 мм і широкою максимальною діафрагмою f/2,8.

Схожі статті

  • ВУЛИЧНА ФОТОГРАФІЯ

    Поради щодо створення вуличної фотографії

    Важливі поради для зйомки приголомшливих зображень вулиць з архітектурною тематикою.

  • Фотографування архітектурних споруд

    Поради зі зйомки архітектурних споруд

    Зануртеся в архітектурне фотографування за допомогою прийомів і порад від професіонала.

  • ВУЛИЧНА ФОТОГРАФІЯ

    Поради щодо зйомки вуличних портретів

    Найкращі поради щодо зйомки вражаючих вуличних портретів від професійного фотографа Джуліана Лав.

  • ВУЛИЧНА ФОТОГРАФІЯ

    Відкрийте для себе абстрактну вуличну фотографію

    Створюйте приголомшливі витвори мистецтва з буденних речей за допомогою цих простих прийомів створення сюрреалістичних міських пейзажів.