Вулична фотографія існує з тих пір, коли камери стали досить маленькими, щоб їх можна було легко переносити. Цей жанр охоплює широкий діапазон стилів, але його вільно визначають як непостановочні знімки, зняті в громадських місцях. Говорячи про квінтесенцію вуличної фотографії, більшість людей згадують нью-йоркський стиль 1960-1980-х років — динамічні кадри, іноді зроблені прямо перед обличчями людей. Однак, як і всі види фотографії, цей жанр еволюціонував.
У часи, коли кожен має під рукою смартфон, якість знімків, зроблених камерою, і творчі композиції допомагають професійним вуличним фотографам вирізнятися серед інших. Вони можуть дотримуватися описаного стилю, але вони знімають вуличні фотографії по-своєму.
Ось, наприклад, Андрес МакНілл (Andres McNeill). Цей фотограф із Глазго у Великій Британії зібрав значну кількість шанувальників у соціальних мережах завдяки своїм драматичним знімкам цього міста в Шотландії на архітектурну тематику. Для Андреса перше місце посідають будівлі, а потім люди.
Він ділиться порадами зі зйомки вулиць.
ВУЛИЧНА ФОТОГРАФІЯ
Корисні поради для отримання унікальних вуличних знімків
1. Спостерігайте за світом навколо
Коли Андрес вирушає на денну зйомку, він навмисно уникає зайвих роздумів про кінцеву точку своєї подорожі, натомість він реагує на те, що бачить. Тим не менш, у нього є певне уявлення того, що він шукає. «Мені здається, що я трохи відрізняюся від багатьох вуличних фотографів, тому що я беру до уваги міську архітектуру», — пояснює він. «Мені цікаво показати масштаб. Мені подобається зображати величезну будівлю, а на передньому плані людей для створення контрасту».
Андрес блукає вулицями, поки не знайде місце, яке, на його думку, створить яскраву композицію, а потім готує камеру й чекає. «Я знаходжу гарну будівлю, яка служитиме тлом, а людина перед нею відіграватиме майже другорядну роль», — каже він. Ідеальним об’єкт зйомки часто робить візуальне повторення чи збіг — «людина в зеленому одязі стоїть поруч із рекламним щитом із зображенням людини в зеленому одязі тощо».
Фотографуючи людей у місці дії, важливо мати на увазі точку фокусування — очі ключового об'єкта, обличчя людини по центру в натовпі, чи людини, яка поспішає вулицею.
2. Знайдіть стиль, який вас надихає
Кіно є важливою точкою взаємодії для Андреса, бо він компонує знімок, «майже як заявковий план у фільмі».
Він наголошує, що сьогодні у вуличній фотографії немає універсальності. Найбільше Андреса приваблюють форми та орнаменти будівель, чи то величних будівель 19-го століття у вікторіанському стилі, чи випадкових споруд у бруталістичному стилі, які можна знайти на вулицях Глазго. Він каже: «Я дуже люблю використовувати напрямні лінії, коли лінії будівлі спрямовують до об’єкта. Іноді я роблю знімок із будівлями по обидва боки кадру, а посередині опиняється людина або, можливо, таксі, що їде в напрямку до мене.
«Існує дуже багато способів зробити чудовий знімок», — додає Андрес. «Для старого методу завжди використовували об’єктив із фокусною відстанню 35 мм, іноді зйомку зі стегна, зблизька, а зараз ми використовуємо багате різноманіття фокусних відстаней. Якщо ви бажаєте уникнути взаємодії з людьми, можна використати об’єктив із фокусною відстанню 85 мм або 200 мм і знімати з іншого боку вулиці та зафіксувати момент, який ви могли б пропустити з 35 мм».
3. Використовуйте творчі композиції
Для створення унікальних і неповторних зображень спробуйте знімати під незвичним кутом або з нестандартної точки. Одна з улюблених речей Андреса в Глазго — це різні композиції та шари, які він може використовувати в кадрі, оскільки в місті багато пагорбів. Висота також чудово підходить для зйомки заходів сонця.
Ще один корисний прийом — пошук відображень у вікнах та на інших блискучих поверхнях. Окрім вікон, також можна поекспериментувати з калюжами й річками, створюючи цікаві композиції.
Якщо ви знімаєте вуличні фотографії, подумайте про унікальні особливості вашого власного міста та використовуйте їх, щоб зробити свої зображення цікавими та унікальними.
4. Використовуйте погодні умови на власну користь
Глазго також є одним із міст Великої Британії з найвищим рівнем вологості. Андрес на це не зважає. Він навіть перевіряє прогноз погоди, сподіваючись на дощ. «Мої друзі та родина ненавидять мене за це», — сміється Андрес.
«Працюючи з камерами системи EOS R, я бачу кожну крапельку дощу, оскільки їх роздільна здатність дуже висока», — додає він. «Дощ надає зображенням зовсім інший вигляд, ніж той, який можна отримати в літній день. Він скоріше похмурий». До того ж, парасолі — чудовий реквізит.
5. Будьте шанобливі
Завжди радимо перевіряти законність вуличної фотозйомки в місці, в якому ви плануєте знімати, але, зазвичай, за відсутності інших правил, зйомка в громадських місцях у більшості країн дозволена. Це стосується й фотографування пішоходів на вулиці та людей у громадських місцях, наприклад у парках.
Тим не менш, фотографувати незнайомих людей може бути складно. «Просто чесно робіть свою справу і дозвольте своїй пристрасті відображуватися на знімках», — радить Андрес. Він зазвичай робить знімок, а потім, якщо це можливо, підходить до об’єкта зйомки, розказує й показує фотографію на екрані камери. Ще можна запропонувати відправити об’єкту зображення або дати йому інформацію про свої соціальні мережі, щоб він міг переглянути зображення в інтернеті.
Більшість людей ставиться до цього з розумінням, але Андрес із задоволенням видалить зображення, якщо його попросять.
6. Удоскональте своє обладнання для вуличної фотографії
Компактний розмір і ефективна робота в умовах слабкого освітлення бездзеркальних камер системи EOS R від Canon, від повнокадрових EOS R8 і EOS R6 Mark II до APS-C EOS R10 і EOS R50, роблять їх чудовим вибором для вуличної зйомки.
Зазвичай Андрес знімає з високою витримкою в режимі безперервної серійної зйомки. «Я хочу передати динаміку подій і не хочу пропустити цікавий кадр», — пояснює він.
Традиційно у вуличній фотографії використовували об’єктиви з фокусною відстанню 35 мм або 50 мм, оскільки вони найкраще передають те, як людське око бачить світ, і тому створюють природну перспективу. Об’єктиви Canon RF 50mm F1.8 STM і RF 35mm F1.8 MACRO IS STM забезпечують чудовий плавний ефект боке, а їх широкі діафрагми також допомагають створити кінематографічний ефект, ізолюючи об’єкт зйомки та розмиваючи тло.
Однак якщо зобразити тло так само важливо, як і об’єкт, краще обирати ширококутний об’єктив. Надкомпактний об’єктив Canon RF 28mm F2.8 STM має універсальну фокусну відстань і велику діафрагму для експериментів із розмиттям тла, що робить його ідеальним рішенням для вуличної фотографії. Універсальний об’єктив Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM має функцію оптичної стабілізації зображення, яка дозволяє мінімізувати тремтіння камери, а також володіє універсальністю для створення як ширококутних міських сцен, так і більш природних вуличних портретів. «Іноді мені подобається мати можливість наближати об’єкт і створювати різні композиції», — каже Андрес.
Зйомка за допомогою телеоб’єктива дозволяє зберігати певну дистанцію між фотографом і об’єктом зйомки, тому вам не потрібно порушувати особистий простір людини. Canon RF 24-240mm F4-6.3 IS USM — це надзвичайно універсальний об’єктив із 10-кратним збільшенням, який ідеально підійде тим, кому потрібен один об’єктив із фокусною відстанню на кожен випадок.
Вулична фотозйомка — найдоступніший вид фотографії. Фотографам-початківцям не потрібно купувати складне й дороге обладнання. Не потрібно подорожувати за кордон, підніматися в гори або сидіти тижнями в засідці, чекаючи на появу рідкісної тварини. Усе, що вам потрібно, це взяти свою сумку з обладнанням, вийти на вулицю біля вашого дому й почати знімати. І це навичка, яка покращується завдяки практиці. «Натренувавши очі, ви зрозумієте, що неймовірні моменти трапляються весь час», — каже Андрес. «Просто потрібно бути терплячим».
Захоплюючі предмети просто біля вашого порогу. Тож виходьте на вулицю, приготуйтеся й натисніть кнопку затвора.
Автор: Рейчел Сігал Гамільтон (Rachel Segal Hamilton)
Пов’язана продукція
-
Бездзеркальні камери
EOS R8
Перейдіть на новий рівень повнокадрової фото- та відеозйомки та втільте в життя свої творчі ідеї. -
Бездзеркальні камери
EOS R10
Переходьте на новий рівень фото- та відеозйомки з бездзеркальною камерою лінійки EOS R, створеної на основі сенсора APS-C. -
ОБ’ЄКТИВИ CANON
RF 28mm F2.8 STM
Тонкий і легкий об’єктив типу «млинець» для зйомки під час подорожей і вуличної фотографії з універсальною фокусною відстанню 28 мм і широкою максимальною діафрагмою f/2,8. -
Стандартний об’єктив
RF 50mm F1.8 STM
Компактний, тихий і легкий 50-міліметровий RF-об’єктив із фіксованою фокусною відстанню з широкою діафрагмою f/1,8 ідеально підходить для втілення вашого творчого бачення. -
Об’єктиви RF
RF 24-105mm F4-7.1 IS STM
Ідеальний об’єктив для щоденної зйомки для власників повнокадрових бездзеркальних камер. Надзвичайно зручна у користуванні, камера RF 24-105mm F4-7.1 IS STM надзвичайно легка та компактна, здатна вивести вашу зйомку на новий рівень. -
Об’єктиви RF
RF 24-240mm F4-6.3 IS USM
Універсальний об’єктив із 10-кратним збільшенням, який підходить до системи EOS R, незважаючи на свої компактні розміри забезпечує виняткову універсальність.