Як знімати вуличні портрети: поради від професіонала

Починаючи від того, як підійти до потенційного об’єкта зйомки й завершуючи освітленням і композицією — про це ви дізнаєтеся із цього докладного керівництва з вуличної портретної зйомки від фотографа-портретиста та фотографа, що працює в стилі «лайфстайл», Джуліана Лава.
Canon Camera

Вуличну портретну зйомку легко сплутати з вуличною фотографією. Ці два стилі мають багато спільного: обидва передбачають зйомку незнайомих людей у нестудійній обстановці. Але якщо вулична фотографія — це «щира» зйомка, іноді зроблена без відома об’єкта, то під час вуличної портретної зйомки, як пояснює фотограф Джуліан Лав, «людина, яку ви фотографуєте, у курсі ситуації».

«Ви розмовляєте з нею, можливо навіть підказуєте стати в певну позу, — подовжує він. — Це більш цікаво — це співпраця, а не просто спостереження». Нещодавно Джуліан відправився з камерою Canon EOS RP на прогулянку вулицями свого рідного міста Бат у Великобританії, знімаючи вуличні портрети. Тут він ділиться своїми вісьмома порадами зі створення вражаючих знімків.

Жінка в блакитній сукні без рукавів зі сонцезахисними окулярами на голові притулилася до кам’яної стіни.

Емму сфотографували, поки вона чекала на подругу біля ресторану. «Якщо хтось привертає вашу увагу своєю зовнішністю, він чи вона зазвичай знає про це й часто позитивно реагує на те, що його чи її фотографують», — говорить Джуліан. Знято на камеру Canon EOS RP з об’єктивом RF 85mm F2 Macro IS STM із витримкою 1/640 с, діафрагмою f/2 та ISO 100. © Джуліан Лав (Julian Love)

Усміхнений продавець у шарфі й бордовому фартуку стоїть за прилавком із товаром.

Бен за своїм прилавком на фермерському ринку в місті Бат. «Можливо, є магазин або лавка, які завжди вам подобалися, або майстерня, повз яку ви проходите дорогою на роботу. Зазирніть туди або напишіть їм у соціальних мережах, щоб дізнатися, чи погодяться вони сфотографуватися», — говорить Джуліан. Знято на камеру Canon EOS RP з об’єктивом RF 50mm F1.8 Macro IS STM із витримкою 1/60 с, діафрагмою f/2,8 та ISO 160. © Джуліан Лав (Julian Love)

1. Визначте об’єкт зйомки

«Слово "вуличний" може дещо заплутати вас, — каже Джуліан, оскільки ваш об’єкт зйомки не обов’язково повинен йти по вулиці. Таких людей краще взагалі не питати, бо вони частіше за все кудись поспішають». Замість цього Джуліан радить шукати людей, які нікуди не поспішають і із задоволенням приділять вам п’ять хвилин. Зокрема, він рекомендує шукати потенційних об’єктів у місцях, де люди зазвичай чогось чекають — на автобусних зупинках, стоянках таксі або вокзалах.

«Чудовим моделями стануть власники крамниць, оскільки вони часто працюють у цікавій обстановці, — додає він. — Тільки не ходіть до них у суботу вранці, коли там дуже багато народу». Вибираючи об’єкт зйомки, подумайте, як можна закарбувати оточення навколо нього на знімку, щоб розповісти історію. Наприклад, яскраві квіти створюють прекрасний фон для знімку Джуліана, на якому зображена флористка Марсія Вуд (Marcia Wood) (на фото вгорі), яка переїхала до Бата з Лондона разом зі своїм чоловіком, арбористом, близько чотирьох років тому. «Вона була дуже товариською, і із задоволенням фотографувалася», — говорить Джуліан.

2. Розпочніть розмову

Вулична портретна зйомка залежить від взаємодії з об’єктом, тому перше, що потрібно зробити, це зав’язати розмову. «Я представлюся фотографом і пояснюю, чому хочу сфотографувати їх, — говорить Джуліан. — Причиною може бути те, що вони цікаво одягнені, у них цікавий вигляд або вони знаходяться в цікавому місці. Або просто особливо гарно падає світло». Деякі люди можуть бачити себе не так, як ви, тому не бійтеся підбадьорити потенційний об’єкт зйомки, пояснивши, що саме в ньому зацікавило вас як фотографа.

3. Спростіть композицію

За словами Джуліана, мистецтво композиції полягає в спрощенні того, що знаходиться в кадрі. І це особливо стосується тих випадків, каже він, «коли ви знімаєте в реальному житті, в умовах, які ви не можете контролювати». У громадських місцях може бути багато візуального хаосу, яскравих кольорів або переходів від світлого до темного. «Ви хочете мінімізувати ці явища, щоб створити більш мальовничу композицію, і домогтися належного контрасту між об’єктом зйомки та фоном. Можна пошукати простий фон; або об’єкт може бути яскравим, а фон темним, або навпаки; або це може бути контраст кольорів, об’єкт може бути одягнений у щось зеленого кольору, а фон буде червоним. Намагайтеся надати унікальності об’єкту зйомки».

Жінка з рудим волоссям у джинсовій сукні стоїть перед картинами, що висять на стіні, обшитими дерев’яними панелями.

Ребека стоїть у галереї перед роботами свого чоловіка. «Спробуйте розташувати об’єкт зйомки так, щоб світло падало на його обличчя з одного боку, створюючи контраст і підкреслюючи його риси», — говорить Джуліан. Знято на камеру Canon EOS RP з об’єктивом RF 50mm F1.8 IS STM із витримкою 1/80 с, діафрагмою f/2,8 та ISO 100. © Джуліан Лав (Julian Love)

Сивий чоловік у темно-коричневому піджаку сидить за прилавком на ринку й продає антикварні чаші та вази.

Не варто вирушати на зйомку без плану. Подумайте про місця або людей, до яких можна підійти. «Щосуботи в місті Бат працює антикварний ринок, і я сфотографував одного з продавців. Було 9:30 ранку, ще не було людей, і він лежав у своєму шезлонгу». Знято на камеру Canon EOS RP з об’єктивом Canon RF 50mm F1.8 STM із витримкою 1/640 с, діафрагмою f/2,8 та ISO 100. © Джуліан Лав (Julian Love)

4. Не бійтеся давати людям вказівки

Як каже Джуліан, вуличний портрет — це взаємодія, тому не соромтеся попросити об’єкт зйомки переміститися, якщо це необхідно. «Освітлення може бути приємнішим, якщо ви знімаєте в тіні, або фотографія вийде краще, якщо ви дасте людині кілька порад щодо позування», — говорить Джуліан. Він виявив, що задній екран камери Canon EOS RP допомагає впоратися із цим елементом вуличної портретної зйомки. «Ви більше взаємодієте з об’єктом зйомки, а не ховаєтеся за камерою», — говорить він.

Функція автофокусування з визначенням облич і стеженням Canon EOS RP також була корисною. «Це неймовірна технологія, яка, знову ж таки, дозволяє більше часу приділяти взаємодії з об’єктом зйомки та вибору композиції, не відволікаючись на фокусування. Кожен знімок ідеально сфокусований на обличчі людини, навіть якщо та займає відносно невелике місце в кадрі».

5. Міняйте об’єктиви

Під час своєї нещодавньої вуличної портретної зйомки Джуліан фотографував людей як у приміщенні, так і на вулиці, використовуючи три різних об’єктива: Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM, Canon RF 50mm F1.8 STM та Canon RF 85mm F2 Macro IS STM. «Для зйомки портретів у приміщенні я вважаю за краще використовувати об’єктив на 35 або 50 мм, а для зйомки портретів на вулиці — на 50 або 85 мм. Я приймаю рішення залежно від того, скільки фону хочу включити в кадр. У приміщенні ви перебуваєте ближче до об’єкта зйомки, тому що там менше простору, і ви хочете показати більше його природного оточення, тому тут підійде об’єктив 35 мм. На вулиці фон жвавіший, менш контрольований, тому довгофокусний об’єктив допомагає виділити об’єкт і зробити портрет більше закцентованим на людині».

Камера Canon EOS RP і вибрані Джуліаном об’єктиви мають невелику вагу, що робить їх ідеальними для зйомки портретів на ходу, не обтяжуючи фотографа. EOS RP також оснащено функцією автофокусування на очах: ця технологія автофокусування Dual Pixel CMOS допомагає утримувати очі об’єкта в різкому фокусі, що гарантує максимальну різкість зображення на портретах.

6. Використовуйте освітлення на повну

Джуліан використовує тільки природне освітлення для зйомки вуличних портретів. «Коли я знімаю в приміщенні, наприклад у магазині, я прошу вимкнути штучне освітлення. Приміщення часто освітлюються люмінесцентними лампами або прожекторами, які роблять освітлення несприятливим і з якими важко працювати, тому коли шукаєте гарне місце для зйомки, потрібно шукати місце з великими вікнами», — говорить він.

«Якщо ви знімаєте у приміщенні, знімайте на початку або наприкінці дня, коли сонце знаходиться біля горизонту, — додає він. — Часто фотографи-початківці думають, що для створення гарних фотографій потрібне яскраве сонячне світло. Це безумовно не стосується портретів. У похмурий день хмари діють, як гігантський софтбокс, і розсіяне світло є набагато приємнішим».

Жінка з коротким світлим волоссям в окулярах і темному одязі сидить на стільці біля світлого кам’яного будинку.

Ювелір Тіна Енгел (Tina Engell) біля майстерні поруч із її магазином. Тіна, датчанка, училася в університеті Голдсмітс у Лондоні й переїхала до Бата 25 років тому. «Я хочу, щоб фон був розбірливим, але щоб при цьому людина трохи виділялась на цьому фоні, — говорить Джуліан. — Із широкою діафрагмою фон виходить м’яким, але не повністю розмитим». Знято на камеру Canon EOS RP з об’єктивом Canon RF 85mm F2 Macro IS STM із витримкою 1/640 с, діафрагмою f/2 та ISO 100. © Джуліан Лав (Julian Love)

Жінка з довгим кучерявим темно-каштановим волоссям сидить за прилавком у магазині поруч із машиною високого друку.

У майстерні Афіни Коулі-Ю (Athena Cauley-Yu) стоять дві оригінальні машини високого друку Heidelberg, на яких вона створює неймовірну канцелярську друковану продукцію ручної роботи. «Афіна активно веде сторінку в соціальних мережах, тому я подумав, що вона не відмовиться зняти портрет, — говорить Джуліан. — Я сфотографував її поруч із машиною високого друку — спробуйте знайти цікаві об’єкти в навколишній обстановці, які розкажуть людям трохи більше про людей у вашому об’єктиві». Знято на камеру Canon EOS RP з об’єктивом Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM із витримкою 1/80 с, діафрагмою f/2,2 та ISO 320. © Джуліан Лав (Julian Love)

7. Закарбуйте «справжність» моментів

Під час вуличної портретної зйомки ви не ставите на меті отримати динамічні знімки або якісь «особливі моменти», але це може допомогти створити розповідь, показавши об’єкт, зайнятий якоюсь важливою для нього чи неї справою, наприклад художника-гравера поруч із гравірувальним верстатом. «Як правило, об’єкт і фон не рухаються, і мені не доводиться швидко реагувати на безліч змін, тому я вважаю за краще використовувати ручний режим (M), — говорить Джуліан. — Якщо ви використовуєте режим пріоритету діафрагми (Av), то щоразу, коли ви трохи змінюєте кадр, експозиція буде змінюватися, оскільки камера буде перераховувати її. Часто в мене буває яскравий задній або передній план, і я просто хочу утримати цю світлу ділянку».

8. Залишайтеся за зв’язку

Джуліан зазвичай носить із собою близько п’яти невеликих знімків зі свого портфоліо, щоб показати потенційному об’єкту, а також принтер миттєвого друку, щоб одразу віддати своїй моделі фотографію. «Таким чином це більше схоже на обмін», — говорить він. Для цієї мети ідеально підійде портативний принтер, наприклад Canon Zoemini або Canon SELPHY Square QX10. Часто люди просять копію фотографії, можливо, щоб опублікувати в соціальних мережах або роздрукувати та повісити на стіну, тому Джуліан також носить із собою візитні картки. «Так вам не доведеться 25 разів на день записувати свою адресу електронної пошти», — додає він.

Хоча він завжди запитує дозвіл перед зйомкою вуличних портретів, Джуліан використовує бланк релізу моделі, якщо робить знімок для комерційних цілей. «Вам не потрібен реліз моделі для редакційних цілей, коли ви просто представляєте людину такою, якою вона є, не асоціюючи її з товаром, послугою або брендом. Я пояснюю, як буде використана фотографія, і отримую усну згоду», — говорить він.

Що робить цей жанр складним — це те, що робить його захоплюючим: він непередбачуваний. Але не зважаючи на те, що ви не контролюєте більшість аспектів, трохи зосередженості, практики та упевненості — і ви можете творчо підійти до наявних у вашому розпорядженні елементів — об’єкта зйомки, композиції, освітлення та місця зйомки — для створення красивих і природних вуличних портретів.


Автор: Рейчел Сігал Гамільтон (Rachel Segal Hamilton)

Пов’язана продукція

  • EOS RP

    Ця компактна, легка та інтуїтивно-зрозуміла повнокадрова бездзеркальна камера була спеціально розроблена для фотографування під час подорожей та повсякденної зйомки.
  • RF 35mm F1.8 MACRO IS STM

    Макрооб’єктив із фокусом 35 мм і швидкою діафрагмою f/1,8 для створення ширококутних знімків, фотографування на коротких відстанях і гібридної стабілізації зображення.
  • RF 50mm F1.8 STM

    Компактний, тихий і легкий 50-міліметровий RF-об’єктив із фіксованою фокусною відстанню з широкою діафрагмою f/1,8 ідеально підходить для втілення вашого творчого бачення.
  • RF 85mm F1.2L USM

    Об’єктив RF 85mm F1.2L USM пропонує бездоганну чіткість портретної зйомки, а також вражаючі результати в умовах слабкого освітлення і можливості для творчості.
  • Canon Zoemini 2

    Миттєво друкуйте зі свого смартфона в будь-який час і в будь-якому місці за допомогою кишенькового акумуляторного принтера Zoemini 2.

Схожі статті

Поради щодо створення портретів

Поліпшіть свої навички портретної фотографії за допомогою цих корисних порад і прийомів.

Портрети для друку

Фотограф і TikToker Кім Мозлі ділиться своїми порадами щодо зйомки та поширення вражаючих знімків незнайомців.

Зйомка за наявного освітлення

Дізнайтеся, як шукати та використовувати найвигідніше освітлення, щоб покращити якість ваших фотографій.

Правила фотографування в подорожах

Що потрібно враховувати, коли знімаєш чужі культури та спільноти.