ЗИМОВА ФОТОГРАФІЯ
Особливості фотографії в холодну погоду
Зйомка за мінусової температури може пошкодити вашу камеру, дотримуйтесь порад професіоналів щодо зйомки в крижану й снігову погоду.
ЗИМОВА ФОТОГРАФІЯ
Неймовірні знімки неба, тьмяні промені сонця, що заходить, кути, приглушені товстим шаром бездоганно чистого снігу — можливості для створення чудових атмосферних знімків у цю пору року нескінченні.
Колишній посланець Canon Володимир Медведєв — один із провідних російських фотографів дикої природи й пейзажів, тож він звичний до роботи за холодних умов. Надихаючись старими скандинавськими фотографіями, він вже багато разів за свою 14-річну кар’єру бував в Ісландії, Норвегії та різних регіонах північної Росії аж до самого Кольського півострова. Цей півострів лежить майже повністю за Арктичним колом і є одної з найпівнічніших точок світу, до яких можна дістатися автомобілем.
«Це так далеко на півночі, що сонце сходить лише на короткий час і ніколи не підіймається високо, через що виникає дуже особливе, навіть моторошне відчуття, — каже Володимир. — Так також дещо волого, тож вода замерзає просто на деревах. Там чудово знімати, навіть незважаючи на те, що туди складно доїхати».
Але для того, щоб скористатися всіма перевагами цієї казкової пори року, розпочинати полярну експедицію не потрібно. Володимир ділиться з нами порадами, що допоможуть вам знімати красиві зимові пейзажі, де б ви не були.
«Із зимовим фотографуванням — і, зокрема, фотографуванням снігу — такої речі, як погана погода, не існує, — каже Володимир. — Будь-які умови, в яких ви можете опинитися, є в чомусь оптимальними, тож навіть у сильний снігопад, коли здається, що сонце ніколи не з’явиться — просто починайте знімати. Саме так іноді трапляються дива».
Сучасне обладнання більш ніж підходить для морозних умов. «Камері сьогодні здатні створювати чудові знімки навіть у холодну погоду — щоправда, за умови, що ви візьмете із собою додаткові акумулятори, тому що за низької температури вони розряджаються значно швидше. Якість фотографій, які роблять сучасні висококласні компактні камери, такі як Canon PowerShot G7 X Mark III, просто неймовірна. Проте знімки робить не лише обладнання, але й фотограф».
Основою зимової фотографії, звичайно ж, у будь-якому разі є сніг. Тож дуже важливо правильно налаштувати експозицію для зйомки яскравого білого кольору, причому часто зі слабким освітленням й на фоні сірого неба. «Головне тут — стежити за кількістю білого на ваших знімках, — каже Володимир. — Не можна втрачати деталі й цікаві моменти — при цьому знімки мають бути якомога яскравішими».
Якщо ви знімаєте в режимі пріоритету діафрагми або Av (коли налаштоване певне значення діафрагми, залежно від якого камера сама вибирає швидкість затвору), Володимир радить приділяти особливу увагу експозиції. «Іноді я роблю експозицію дещо завищеною — в іншому разі, особливо на снігу, знімок виглядає сірішим і нуднішим, ніж він має бути», — каже він, нагадуючи про те, що камера може невірно відблиски від снігу й зменшити експозицію.
«Зима — це взагалі найкращий час для експериментів, — каже Володимир. — Я рекомендую експериментувати з параметрами й різними налаштуваннями експозиції. Новачкам у зимовій зйомці вона може здатися нудною, тому що вони роблять експозицію занизькою. Спробуйте спеціально підвищити її й подивіться, як зникають непотрібні деталі — але ви помітите, що при цьому деякі контури, наприклад дерева або гори, стають чіткішими».
Коли пейзаж прихований під сильним снігопадом, композиція, за словами Володимира, стає більш мінімалістичною та привабливою для ока. «Іноді снігу так багато, що не бачиш горизонт — і це дивна нагода розкрити свій творчий потенціал і придумати будь-яку композицію для свого знімку».
Коли світла достатньо, Володимир любить знімати з рук. «Це дозволяє мені рухатися в пошуку різних кутів, — пояснює він. — Я часто готовий пожертвувати якістю, яку міг би отримати з довгою експозицією і штативом, заради більшої творчої свободи».
Робити сезонні фотографії неба з яскравими кольорами допомагають Володимиру ширококутні об'єктиви. Із камерою Canon EOS 5D Mark III або Canon EOS R він дуже любить користуватися об'єктивами Canon EF 16–35 мм f/2.8L III USM та Canon EF 11–24 мм f/4L USM. Він також рекомендує об’єктив Canon EF 16–35 мм f/4L IS USM.
«Мені також подобається знімати з об’єктивом типа "риб’яче око", це модель Canon EF 8–15 мм f/4L Fisheye USM — не стільки за ефект риб’ячого ока, скільки через перспективу, яку він забезпечує, — додає Володимир. — Якщо встановити композицію таким чином, щоб горизонт був рівний і просто в центрі, можна потім дещо обрізати зображення, щоб позбавитися від спотворення риб’ячого ока, але зберегти нову перспективу — це виглядає досить ефектно».
Надширококутний варіооб’єктив Canon EF-S 10–22 мм f/3.5-4.5 USM неймовірно малий і легкий, і він ідеально підходить для зйомки пейзажів у поєднанні з легкою та компактною камерою із сенсором формату APS-C, такою як Canon EOS 250D.
Компактна камера забезпечує навіть ще більшу портативність і зручність. У компактний корпус моделі Canon PowerShot G7 X Mark III вбудований ширококутний 24-міліметровий варіооб’єктив зі збільшенням у 4,2 рази, тож її можна просто покласти до кишені й взяти із собою будь-куди.
Щоб робити зимові знімки, не потрібно подорожувати на північ. Можливо, поруч і не буде стада оленів, і хаскі в упряжці ви також не побачите, як і північного сяйва, але сезонні знімки насправді можна робити там, де ви живете. Прогулянка під час снігопаду, коли ви вдома або у відпустці, — чудова нагода попрактикуватися — знаючи, що ви можете в будь-який момент повернутися до тепла, якщо стане надто прохолодно. «Має сенс почати із дослідження і зйомки міст навколо дому — так вам не знадобиться надто мерзнути, — каже Володимир. — Ви зможете зрозуміти, що це саме за умови, перш ніж розпочинати тривалішу подорож».
Саме так Володимир створив свою серію фотографій «Сніжна буря: історія одного дня», які він зробив протягом одного дня поблизу від свого дому. «Я хотів продемонструвати, скільки різних пейзажів можна побачити лише за один день зйомки. І коли глядач відчуває всі труднощі фотографування в такий день, він майже опиняється поруч зі мною».
Тож у великий снігопад чи легкий морозець просто беріть із собою камеру, якою б вона у вас не була, надягайте теплу куртку та йдіть на вулицю — насолоджуватися зимовим спектаклем і, звичайно ж, фотографувати!
Підготовлено Люсі Фулфорд (Lucy Fulford)
Натхнення — це ключ до створення видатних знімків, також будуть корисними поради для покупців, тематичні інтерв’ю — все це потрібно для втілення у життя найкреативніших ідей.
Повернутися до всіх порад і прийомівЗИМОВА ФОТОГРАФІЯ
Зйомка за мінусової температури може пошкодити вашу камеру, дотримуйтесь порад професіоналів щодо зйомки в крижану й снігову погоду.
ЗЙОМКА ПЕЙЗАЖІВ
Передайте унікальну атмосферу кожного сезону за допомогою цих порад від Бенджаміна Хегі.
ЗЙОМКА ПЕЙЗАЖІВ
Як зробити ідеальне «пейзажне селфі» з фотографом-пейзажистом і інфлюенсером Асою Стейнарс.