ФОТОГРАФІЯ ДИКОЇ ПРИРОДИ

Коли наступає темрява: фотографування дикої природи вночі

Щоб зробити вражаючі знімки дикої природи після настання темряви, не обов’язково їхати далеко — дізнайтеся, як зробити приголомшливі знімки за слабкого освітлення біля свого дому за допомогою цих порад від переможця у номінації «Юний фотограф року дикої природи 2014 року» Марка Альбіака.
Силуети двох рогатих козлів, один з яких став дибки перед іншим, на тлі синього неба у сутінках.

Фотографування дикої природи вночі — це дивовижна можливість вивчати приховане життя тварин, яких зазвичай не видно вдень, і для цього не обов’язково їхати в тропічні ліси Амазонки або Серенгеті. Насправді, знімаючи в знайомій вам місцевості, можна отримати неймовірні знімки. Цей напрямок фотографії підійде тим, хто має час, обладнання та терпіння.

Тут Марк Альбіак, посланець Canon і переможець у номінації «Юний фотограф дикої природи року» у 2014 р., ділиться найкращими порадами зі зйомки дикої природи за слабкого освітлення біля свого дому.

1. Знімаючи у відомих вам місцях, можна отримати чудові знімки, якщо докласти певних зусиль.

Лисиця, що заглядає вночі у скелясту печеру.

Знайти диких тварин для зйомки може бути непросто, тому деякі фотографи використовують певні запахи для приманювання тварин. Фахівець з дикої природи Марк Альбіак вважає за краще спостерігати і чекати, але має пораду для тих, хто хоче спробувати описаний вище підхід. «Наприклад, для приманювання лисиць або інших ссавців можна використовувати щось на зразок риб’ячого жиру», — говорить він. Знято на камеру Canon EOS-1D X Mark III з об’єктивом Canon EF 8-15mm f/4L Fisheye USM із фокусною відстанню 15 мм, витримкою 1/30 с, діафрагмою f/7,1 та ISO 1600. © Марк Альбіак (Marc Albiac)

Марк вважає, що зйомка в знайомій місцевості має розглядатися як можливість повністю зануритися в процес. Не секрет, що найкращі роботи в цьому жанрі часто виходять у професіоналів, які проводять на місці зйомки місяці, тому працюйте на своїй місцевості саме так. Поставтеся до цього серйозно, і ви отримаєте результат.

Для Марка головне — отримати максимальну віддачу від своєї місцевості. «Скоріше за все, у вас буде більше часу та можливості краще вивчити цих тварин, ніж якби ви провели тиждень в Африці, знімаючи слонів».

Марк пояснює, що ті, хто бажають прийняти виклик, можуть дізнатися, як поводяться місцеві дикі тварини, де можна зустріти певні види і як виглядає їхній маршрут містом або лісом. «Вивчення тварин, яких ви збираєтеся знімати, є не менш важливим, ніж уміння поводитися з фотоапаратом», — каже він.

За словами Марка, що саме захоплення ссавцями в підлітковому віці змусило його тяжіти до нічної фотографії. «Я почав знімати дику природу у віці семи років. Але лише у 14 або 15 років я почав фотографувати дику природу вночі. Мене дуже цікавили ссавці — їх треба ловити вночі, бо саме тоді вони виходять із укриття!».

2. Ключовими факторами є місце та правильне освітлення

Барсук стоїть на колоді над ставком, його морда відбивається у темній воді.

Якщо Марк чогось і навчився за роки роботи, то це того, що тварин можна зустріти скрізь. «Із настанням ночі завжди можна зустріти диких тварин — особливо в містах, де вони шукають, чим би поживитися», — каже він. Знято на камеру Canon EOS 5D Mark III (якій на заміну прийшла модель Canon EOS 5D Mark IV) з об’єктивом Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM із фокусною відстанню 28 мм, витримкою 1/160 с, діафрагмою f/4 та ISO 1600. © Марк Альбіак (Marc Albiac)

Силует дикого кабана, що пробігає поряд з лавкою, на якій сидять люди, на тлі міського пейзажу в сутінках.

Щоб досягти успіху в нічній фотографії, необхідно добре розуміти принцип роботи вашої камери. «Коли освітлення стає більш тьмяним, вкрай важливо знати, де шукати налаштування, особливо значення ISO та діафрагми», — каже Марк. Знято на камеру Canon EOS R5 з об’єктивом Canon RF 70-200mm F2.8L USM із фокусною відстанню 168 мм, витримкою 1/25 с, діафрагмою f/2,8 та ISO 6400. © Марк Альбіак (Marc Albiac)

Марк часто шукає ідеї та концепції в інших відомих фотографів. «Я шукаю джерело натхнення в конкурсах та преміях, вивчаючи профілі всіх учасників, — каже він, — зокрема мене надихає конкурс "Фотограф дикої природи року", що проходить у Лондоні, Англія».

Наступний крок — знайти правильне місце. Використовуючи знання місцевості, знайдіть місця, де існує ймовірність зустріти потрібну тварину, і постійно повертайтеся туди. «Повертайтесь щодня, тому що з першого разу ви можете не помітити жодних ознак присутності тварини», — пояснює Марк. «Але зазвичай, якщо повертатись у це місце три дні поспіль, можна щось помітити».

Після того, як ви знайшли місце, необхідно подумати про освітлення. «Якщо ви бажаєте висвітлити лише тварину, то вам доведеться знімати з витримкою близько 1/100», — каже Марк. «Але якщо ви хочете зняти і середовище проживання тварини, то вам потрібно встановити довгу витримку».

Експерименти з довшими витримками не обов’язково мають бути лише практичним рішенням. Якщо ви опинилися у місті з активним автомобільним рухом або просто маєте під рукою ліхтарик — це може стати чудовою нагодою поекспериментувати зі світловими смугами.

«Якщо ви використовуєте природне світло або ліхтар, то вам потрібно використовувати довші витримки та працювати з найширшою діафрагмою, зберігаючи при цьому візуальну якість», — каже Марк. «Якщо ви використовуєте штучне світло, встановіть витримку 1/100». В крайньому випадку, вона має бути нижче 1/250, щоб працювати синхронно зі спалахом».

Такий об'єктив, як Canon RF 50mm F1.8 STM, має широку діафрагму, що ідеально підходить для такого виду зйомки.

Марк любить використовувати розсіювач, особливо коли йдеться про макрозйомку. «Коли я знімаю жаб або саламандр, їхня шкіра буває вологою від навколишнього середовища» — пояснює він. «Це може створити неприродне відображення, тому корисно мати при собі розсіювач, щоб пом’якшити світло».

«Коли йдеться про розсіювач — чим більше, тим краще, але оскільки це макрозйомка, а тварини, про які ми говорили, невеликого розміру, дуже великий розсіювач тут не потрібен», — каже він.

Якщо у вас немає розсіювача, ви можете імпровізувати та використати інший предмет як розсіювач або зробити його вдома з паперу. «Я придбав його багато років тому в Інтернеті, але в деяких випадках, коли його зі мною не було, я використовував цю штуку, яку кладуть на вітрове скло автомобіля, щоб машина не нагрівалася влітку. Головне — це зробити світло спалаху більш м’яким, тому потрібно щось, що розсіює світло», — пояснює Марк.

3. Почніть із фотографування невеликих тварин

Кажан пролітає через дерев'яний дверний прохід у занедбаному будинку, на задньому плані видно великий камін.

Нічні кадри з життя дикої природи, особливо у старих міських районах, часто можна спіймати у несподіваних та малоймовірних ситуаціях, тому будьте готові. «Завжди носіть із собою камеру!» — радить Марк. Знято на камеру Canon EOS-1D X Mark III з об’єктивом Canon EF 8-15mm  f/4L Fisheye USM із фокусною відстанню 15 мм, витримкою 1/5 с, діафрагмою f/9 та ISO 800. © Марк Альбіак (Marc Albiac)

Марк каже, що фотографувати невеликих тварин простіше, ніж великих ссавців. «Я думаю, що це основи фотографії дикої природи, тому що ви можете знімати її, маючи лише макрооб’єктив, фотоапарат та один спалах», — каже він.

Такий скромний набір чудово підійде фотографу-початківцю, і не налякає саму тварину». Для такої зйомки Марк використовує простий спалах і камеру Canon EOS R6, об’єктив Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM та адаптер кріплення EF-EOS R.

«Коли я знімаю у режимі макрозйомки, я використовую мінімальний комплект», — говорить він. «Я хочу проводити якнайменше часу у середовищі перебування тварин — таким чином я їх менше турбую і отримую природний знімок».

Тим, хто хоче розширити свої творчі здібності, Марк радить знімати невеликих тварин на ширококутний об’єктив. Він обирає Canon EF 16-35mm F2.8 III USM, завдяки його широкій діафрагмі для зйомки в умовах слабкого освітлення, але ви також можете спробувати Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM. Завдяки легкій конструкції, широкій діафрагмі f/1,8 та макрозбільшенню до 1:2, це ідеальний інструмент для зйомки крупним планом.

«Пам'ятайте про всі об’єкти, що з’являються у сцені», — пояснює Марк. «Це вже складніше, але я думаю, що гарна ідея — показати середовище проживання».

Зйомка на ширококутний об’єктив вимагає більше освітлення. «Якщо ви висвітлите лише жабу, як це робиться при макрозйомці, то решта сцени буде темною», — каже Марк. «Необхідно висвітлити більше ділянок, наприклад дерево, або слід використовувати довгу витримку, щоб отримати більше природного світла».

Коли ви призвичаїтесь знімати невеликих тварин, з якими легше впоратись, можливо, настане час перейти до більших нічних хижаків. «Перше, що ви повинні знати — це місце зйомки: де з'явиться тварина?» Як можна висвітлити сцену, щоб уловити рух? Що, на вашу думку, збирається робити тварина?» — радить Марк. Щойно ви матимете уявлення про те, як тварина може діяти у цьому середовищі, все, що вам залишиться зробити — це бути готовим, мати із собою відповідний комплект і налаштувати параметри.

4. Правильний вибір камери та налаштувань

Силует скелястого ландшафту з рогатою твариною, що видніється вдалині праворуч.

Якщо приїхати на місцевість заздалегідь, ви матимете час для підготовки, але будьте готові налаштовувати параметри, залежно від зміни освітлення. «Якщо ви розпочали похід о 5 годині вечора, вам доведеться постійно змінювати налаштування експозиції в міру заходу сонця», — говорить Марк. «Тож будьте терплячими!» Знято на камеру Canon EOS R6 з об'єктивом Canon EF 70-200mm f/4L USM та адаптером EF-EOS R з фокусною відстанню 200 мм, витримкою 1/3200 с, діафрагмою f/4 та ISO800. © Марк Альбіак (Marc Albiac)

Для Марка вибір правильної камери є вкрай важливим, і Canon EOS R6 — ідеальний універсальний варіант для зйомки за слабкого освітлення. Завдяки передовій технології автофокусування з визначенням очей, EOS R6 може розпізнавати й відстежувати об’єкти із новим рівнем точності, що означає, що навіть якщо об’єкт рухається, наприклад, птах у польоті, ви все одно зможете отримати чітке зображення. Вбудований стабілізатор зображення (IBIS) також значною мірою усуває потребу у використанні штативу, через що камера Марка є легкою у роботі та компактною.

«Стабілізатор зображення в камері EOS R6 робить її ідеальною для зйомки дикої природи вночі, оскільки дозволяє знімати в тьмяному світлі за низьких значень витримки», — каже він. «Наприклад, коли ви вирушаєте у похід для зйомки, ви можете побачити, як дихання впливає на те, як ви тримаєте камеру. Якщо ви знімаєте у нестійкому положенні або у темряві з дуже низькою витримкою, то вам стане в нагоді стабілізатор зображення».

Крім стабільності, можливість знімати за великих значень ISO та при цьому отримувати чіткі зображення також робить камеру EOS R6 ідеальним варіантом для Марка. «Це неймовірно — я не використовую ISO менше 6400 і завжди отримую бездоганний результат!» Якщо потрібно, я можу збільшити його навіть до 8000», — підсумовує він.

Які об’єктиви найкраще підходять для фотографування дикої природи? Такі об’єктиви як Canon RF 50mm F1.2L USM, який чудово знімає за слабкого освітлення, добре поєднуються з Canon EOS R6 для зйомки природи.

Зйомка дикої природи за слабкого освітлення відкриває новий світ поведінки тварин і дозволяє робити вражаючі і захоплюючі знімки. Скористайтеся порадами Марка і дізнайтесь, як зробити знімки дикої природи в умовах конкретної місцевості.



Автор: Джек Фіттс

Пов’язана продукція

  • Бездзеркальні камери

    EOS R6

    Щоб ви не знімали і як би ви це не робили, камера EOS R6 допоможе вам розкрити свій творчий потенціал на повну.
  • Об’єктиви RF

    RF 70-200mm F2.8L IS USM

    Об’єктив RF 70-200mm F2.8L IS USM, який разом з іншими об’єктивами є невід’ємним елементом тріо професійних телеоб’єктивів, стане ідеальним рішенням для зйомки репортажів новин, спортивних подій, а також зйомки під час подорожей.
  • Об’єктиви RF

    RF 35mm F1.8 MACRO IS STM

    Макрооб’єктив із фокусом 35 мм і швидкою діафрагмою f/1,8 для створення ширококутних знімків, фотографування на коротких відстанях і гібридної стабілізації зображення.
  • Об’єктиви RF

    RF 800mm F11 IS STM

    Компактний, легкий і потужний супер-телеоб’єктив, орієнтований, перш за все, на ентузіастів, які фотографують дику природу й прагнуть до максимального охоплення під час зйомки.
  • Телеоб’єктив зі змінною фокусною відстанню

    RF 100-400mm F5.6-8 IS USM

    Універсальний, компактний і легкий об’єктив RF 100-400 мм з 5,5-ступеневим стабілізатором зображення для зйомки дикої природи й динамічних сюжетів без зайвих зусиль.
  • Об’єктиви для цифрових дзеркальних камер

    EF 8-15mm f/4L Fisheye USM

    Варіооб’єктив серії L «риб’яче око» для повнокадрових або круглих зображень із широким кутом огляду.

Схожі статті