Непередбачувані тварини, які рухаються швидко, рідко й хаотично, мабуть, є одними з найскладніших об’єктів для фотографування.
Але належні знання спростять створення знімків, якими ви пишатиметеся. Як і у випадку спортивної фотографії, ефективна підготовка, пошук правильної позиції, знання того, який комплект обладнання вам потрібен (і як його використовувати), а також очікування несподіванок — усе це ключові моменти під час фотополювання.
Ось 10 наших найкращих порад зі створенні чудових знімків дикої природи.
ФОТОГРАФІЯ ДИКОЇ ПРИРОДИ
Як робити неймовірні знімки дикої природи на камеру Canon
1. Дізнайтеся свій об’єкт зйомки
Знання середовища проживання й поведінки тварин, яких ви фотографуєте, дуже важливо і допоможуть вам зберегти час у польових умовах. Знання того, в яку пору року той чи інший вид тварин активний, допоможе вам спланувати зйомку. Чудові знімки дикої природи майже завжди потребують знань та організації.
2. Практика, практика й знову практика
Немає великого сенсу бути в потрібному місці у слушний момент, якщо ви не можете сфотографувати те, що перебуває перед вами. Миттєва зйомка вимагає практики. Фотографування полохливих тварин означає, що вам доведеться йти шляхом проб і помилок, поки ви не зрозумієте, що вам підходить.
Установіть годівниці для птахів у саді й знімайте їх через вікно або з імпровізованого укриття, використовуючи варіооб’єктив з телеоб’єктивом, наприклад, Canon RF 24-240mm F4-6.3 IS USM або Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM. Варіооб’єктив дозволить вам регулювати фокусну відстань, наприклад 400 мм у моделі RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, що означає, що ви зможете наблизити навіть найменших істот, не потривоживши їх.
Також можна провести час із фотоапаратом у найближчому парку або заповіднику, щоб краще зрозуміти поведінку тварин. Чим більше ви тренуєте своє око й швидкість реакції, то краще у вас будуть виходити фотографії в дикій природі.
3. Підходьте ближче
Більшість чудових знімків дикої природи демонструють дію крупним планом. Фізичне наближення до диких тварин зазвичай призводить до змінення їхньої поведінки або, ще гірше, повністю їх відлякує. Довгофокусний об’єктив дозволяє робити знімки, які детально відображають події, і кінцеве зображення можна буде додатково обрізати.
Автофокус із відстеженням тварин, доступний на камері Canon EOS R7 і повнокадровій камері Canon EOS R6, розпізнає собак, кішок і птахів, визначаючи тіло, обличчя або очі об’єкта, завдяки чому ви можете робити абсолютно різкі знімки тварин у русі.
4. Підберіть правильний об’єктив
Коли йдеться про об’єктиви, вибирати потрібно з розумом. Модель RF 100-400mm F5.6-8 IS USM має потужний діапазон збільшення, який робить її універсальнішою. Для ще більшого охоплення із супер-телеоб’єктивом на такій повнокадровій бездзеркальній камері, як Canon EOS RP, існують моделі із фіксованим фокусом Canon RF 600mm F11 IS STM та RF 800mm F11 IS STM.
Якщо у вас є камера формату APS-C, наприклад Canon EOS R7, і ви хочете почати з малого з точки зору збірки та бюджету, розгляньте RF-S 18-150MM F3.5-6.3 IS STM.
Оскільки сенсор у камері APS-C менший за сенсор у повнокадровій камері, він не захоплює всю ширину зображення, яке той самий об’єктив створив би на повнокадровій камері — існує «коефіцієнт обрізання» близько x1,6, який дає ефект збільшення сцени, оскільки об’єкт зйомки набагато більший у кадрі. Наприклад, використовуйте об’єктив RF 100-400mm F5.6-8 IS USM разом із Canon EOS R7 і отримайте «ефективну фокусну відстань» 160–640 мм.
Щоб визначити ефективну фокусну відстань об’єктива на камері, скористайтеся безкоштовною програмою Canon Photo Companion із калькулятором ефективної фокусної відстані.
5. Зберігайте стійкість
Тремтіння камери — ворог різких знімків під час використання телеоб’єктивів.
Переважна більшість телеоб’єктивів Canon обладнані високоефективним оптичним стабілізатором зображення для боротьби з цим явищем, що зазвичай відповідає збільшенню експозиції приблизно на 3–5 ступенів. Це може мати величезне значення під час фотографування дикої природи з рук, коли короткі витримки можуть бути непрактичними за будь-якого освітлення, крім прямого сонячного світла. 5-ступеневий стабілізатор зображення на моделі Canon RF 600mm F11 IS STM дозволяє робити стабільно різкі знімки за витримки 1/20 секунди замість 1/640.
Використовуйте стабілізатор зображення для телефото- і макрозйомки, зокрема у разі роботи з рук. Однак якщо камера встановлена на штативі, стабілізатор зображення краще відключити.
6. Зберігайте фокус
Під час зйомки дикої природи важливо забезпечити різкість об’єкта в потрібній області. Моделі лінійки бездзеркальних камер Canon EOS R обладнані високоефективною системою автофокусування Dual Pixel AF, яка забезпечує швидке автофокусування з виявлення фази просто на матриці, а також охоплює більшу частину кадру. Технологія Dual Pixel AF також присутня в більшості найновіших моделей цифрових дзеркальних фотокамер EOS і доступна під час зйомки в режимі Live View.
Намагайтеся тримати фокус на найважливішій частині об’єкта, зазвичай на очах. У камерах Canon EOS R7 і EOS R6 є режим автофокусування з визначенням очей тварин, який автоматично шукає очі в сцені та фіксується на них. Функція слідкуючого автофокусування AI Servo безперервно відстежує диких тварин у русі, навіть якщо вони пересуваються дуже швидко, щоб забезпечити різкість знімків. Спробуйте зробити серію знімків в найшвидшому режимі камери — це допоможе зловити потрібний момент.
7. Швидкість має значення
Правильна витримка — ключовий момент під час фотографування дикої природи. Логічним кроком під час зйомки швидких об’єктів є зменшення витримки. Однак, можливо, вам захочеться додати трохи розмитості за допомогою довшої витримки, наприклад на кінчиках крил птаха, щоб створити відчуття руху.
Коли ви краще опануєте своє обладнанням, ви можете ще збільшити витримку — можливо, до 1/10 секунди, і навіть застосувати техніку панорамування, щоб ще більше підсилити відчуття руху.
Емпіричне правило каже, що витримка повинна бути не менше, ніж фокусна відстань на повнокадровому об’єктиві. Так, якщо ви використовуєте об’єктив 600 мм, наприклад Canon RF 600mm F11 IS STM, вам знадобиться витримка принаймні 1/600 секунди за вимкненого стабілізатора зображення — на більшості камер це буде 1/640.
8. Враховуйте світло: застосовуйте підсвічування на максимум
Ви можете поліпшити свої знімки, вибравши правильні умови освітлення для фотографування об’єктів. З огляду на особливості поведінки тварин намагайтеся використовувати раннє ранкове або пізнє вечірнє сонце, що створює тепле слабке освітлення, яке дає насичені кольори й глибокі тіні.
9. Управління глибиною різкості
Ця порада дійсно важлива. У стандартному фотографуванні зазвичай використовується режим зйомки з пріоритетом діафрагми (AV на диску камери). Для макрооб’єктивів через близьку робочу відстань діафрагма закривається до f/16, f/22 або більше, щоб максимізувати глибину різкості й забезпечити фокусування на всьому кадрі.
Ви можете поліпшити свої фотографії дикої природи, використовуючи ефект боке, що робить об’єкт фокусом зображення. Однак ви також можете уникнути розмиття фону, якщо хочете продемонструвати оточення дикої тварини.
Більша фокусна відстань може посилити розмиття фону. Саме тому телеоб’єктиви дозволяють ефективно ізолювати об’єкт зйомки й перетворити фон на позбавлене деталей розмиття. Тож якщо ви хочете зробити ефект боке потужнішим, зробіть кілька кроків назад і збільште фокусну відстань.
10. Дуже великі плани
Правильне компонування сцени й розміщення об’єкта в природному контексті можуть зробити вашу фотографію дуже виразною. Для цього вам знадобиться ширококутний об’єктив. Для дрібних об’єктів, як-от птахи й навіть комахи, ефективнішою з точки зору кінцевого зображення буде зйомка крупним, щоб об’єкт не загубився в широкому кадрі. Для цього буде потрібний спеціальний макрооб’єктив. Хоча це й не макрооб’єктив, ви можете скористатися навіть моделлю Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, який забезпечує 0,41-кратне збільшення і можливість близького фокусування, що дозволяє отримувати зображення, дуже близькі до макрозйомки за характеристиками.
Сучасні макрооб’єктиви Canon зазвичай мають функцію гібридної стабілізації зображення, яка коригує як зсув за осями x та y, так і більш звичайні кутові коливання. Це робить ці моделі найкращими об’єктивами для зйомки з рук дуже великих планів. Об’єктиви Canon RF 35mm F1.8 IS MACRO STM та RF 85mm F2 MACRO IS STM є прикладами моделей із фіксованим фокусом, що забезпечують 0,5-кратне збільшення для макрозйомки на найближчій відстані.
Перевага макрооб’єктива в тому, що він дозволяє створювати фотографії, на яких зображено щось більше, ніж ми зазвичай бачимо на екрані або в журналі. Ви можете показати крихітних комах як вражаючих лупатих монстрів або продемонструвати складні деталі, які зазвичай залишаються непомічені людським оком.
Якщо ви шукаєте оптимальний об’єктив для зйомки дикої природи, чому б не ознайомитися з нашим повним керівництвом.
Автор: Метью Річардс (Matthew Richards)
Пов’язана продукція
-
Бездзеркальні камери
EOS R7
Досліджуйте дику природу з камерою, яка поєднує неймовірну швидкість і якість зображення в портативному корпусі формату APS-C, призначеному для майбутнього. -
Бездзеркальні камери
EOS RP
Ця компактна, легка та інтуїтивно-зрозуміла повнокадрова бездзеркальна камера була спеціально розроблена для фотографування під час подорожей та повсякденної зйомки. -
Об’єктиви RF-S
RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM
Об’єктив APS-C серії EOS R, кут огляду якого варіюється від широкого кута до кута огляду, як у телеоб’єктивів, ідеально підходить для зйомки подорожей, дикої природи, спорту та сцен із життя. -
Телеоб’єктив зі змінною фокусною відстанню
RF 100-400mm F5.6-8 IS USM
Універсальний, компактний і легкий об’єктив RF 100-400 мм з 5,5-ступеневим стабілізатором зображення для зйомки дикої природи й динамічних сюжетів без зайвих зусиль. -
Об’єктиви RF
RF 600mm F11 IS STM
Компактний та легкий революційний супертелеоб’єктив, що ідеально підходить для тих, хто фотографує в умовах дикої природи, сафарі або під час подорожей потягами. -
Об’єктиви RF
RF 800mm F11 IS STM
Компактний, легкий і потужний супер-телеоб’єктив, орієнтований, перш за все, на ентузіастів, які фотографують дику природу й прагнуть до максимального охоплення під час зйомки.