Фергус Кеннеді: з Canon Log небо — це не межа можливого
Набувши досвіду роботи з камерою Canon EOS 5D Mark IV в комерційному телепроекті, режисер Фергус Кеннеді (Fergus Kennedy) вирішив з’ясувати межі її можливостей для творчості. Спочатку Фергус працював морським біологом. Він і досі створює фільми про дику природу. Але наразі Фергус усе частіше знімає фото й відео для широкого кола клієнтів на телебаченні та в рекламі. Він активно використовує БПЛА для зйомки ефектних кадрів із повітря.
Новий проект Фергуса — особистий, що дає йому простір для втілення власних ідей. Він і його брат Нік, який взяв на себе роль відеооператора, прагнули розширити свої можливості й подивитися, яких висот вони можуть досягти. Фергус зрозумів, що оновлення Canon Log у камері EOS 5D Mark IV надасть значні переваги в доволі складних умовах, які виникають під час зйомки з БПЛА. Функція Canon Log розширює динамічний діапазон, який забезпечує сенсор. Цю перевагу можна використати під час коригування кольорів на етапі подальшої обробки, щоб досягти певного вигляду й узгодити кадри з різних камер. Це дуже потужний засіб, який сьогодні став нормою для професійних кінематографістів, тож його наявність в EOS 5D Mark IV робить цю камеру професійним цифровим інструментом для кіновиробництва.
«Раніше для зйомки з БПЛА у форматі 4К я користувався камерою Canon XC10, — пояснює Фергус. — Це чудова, гарна й легка модель. Утім, камера EOS 5D Mark IV дає змогу не лише робити знімки з високою роздільною здатністю, а й використовувати широкий асортимент неперевершених об’єктивів EF, тож вона універсальніша. Ми збиралися створити відео про динамічні спортивні змагання, поєднавши різні фрагменти, тож потребували найкращої якості та гнучких можливостей узгодження кольорів на етапі подальшої обробки. EOS 5D Mark IV може забезпечити все це завдяки Canon Log».
"Відеокамера EOS 5D Mark IV має широкі можливості, а після оновлення прошивки підтримує Canon Log і формат 4K"
«Відеокамера EOS 5D Mark IV має широкі можливості, а після оновлення прошивки підтримує Canon Log і формат 4K, — додає Фергус. — Ми цілком могли б використовувати на наших БПЛА камеру C300 Mark II. Проте модель EOS 5D Mark IV легша, що дає змогу подовжити час польоту».
Політ над перешкодами
У Фергуса виникло чимало проблем із цим проектом. Перш за все, узгодити знімки різних подій у різних місцях доволі складно. Коли події швидко розвиваються, зробити це дуже важко, тим більше, якщо БПЛА летить у густому лісі.
Одна з найбільших проблем проявилася під час зйомки кайтсерфера в русі. «То був п’ятий політ, — пояснює Фергус. — Коли БПЛА піднявся на висоту близько 5 м на відстані приблизно 200 м від берега моря він частково втратив потужність. Він не реагував на спроби відкрити дросельну заслінку, повільно опустився на воду й зник». Фергус вважає, що вийшла з ладу одна з комірок акумулятора. На щастя, вони мали страховий поліс, тож змогли відновити зйомку з повітря. «Новий БПЛА має шість акумуляторів, а не один, — додає Фергус. — Тож навіть якщо один із них вийде з ладу, апарат не впаде!»
«Для такої зйомки потрібна була злагоджена робота трьох осіб: пілота БПЛА, оператора та спортсмена, якого ми знімали, — продовжує Фергус. — Усі троє мали чітко дотримуватися встановлених термінів, а це складно. Зрештою, щоб отримати бездоганний знімок, нам доводилося щоразу робити приблизно по 20 спроб». Надійність і гнучкі можливості EOS 5D Mark IV стали справжнім подарунком, адже завдяки цьому Фергус і його команда були впевнені, що отримають чудові результати.
«В умовах освітлення криються численні потенційні проблеми, — додає Фергус. — У лісі глибокі тіні межують із яскраво освітленими ділянками. Якщо земля в тіні, а над нею досить яскраве небо, вам потрібно забезпечити максимальну деталізацію на темних ділянках, але не засвітити яскраві області. Над морем скрізь виграють промені яскравого відбитого світла. Через усе це в нас були дуже високі вимоги до динамічного діапазону, можливості коригування експозиції та кодека камери, оскільки експозиція, яка чудово підходить для світлих ділянок, може виявитися неприйнятною для тіней і навпаки. Якщо ви знімаєте фотографії, у такій ситуації можна скористатися режимом RAW. Утім, у випадку з відео, вам потрібні якнайширші можливості коригування експозиції, щоб динамічні події мали гарний вигляд після подальшої обробки. Тут стає в пригоді функція Canon Log в EOS 5D Mark IV, адже вона забезпечує таке коригування в широкому діапазоні».
Вирівнювання кольорів
Камера EOS 5D Mark IV, яку Фергус і Нік установили на БПЛА, мала один об’єктив, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, що задовольняв усі їхні потреби. «Зйомка відео відбувалася у форматі 4К зі швидкістю 30 кадр/с і витримкою 1/50, — додає Фергус. — Ми знімали з різною діафрагмою залежно від загального рівня освітленості, хоча в умовах надмірної яскравості ми також установлювали нейтральний фільтр».
«Ми знімали переважно за чутливості ISO 400, крім випадків, коли освітленість зменшувалася (тоді ми піднімали рівень до ISO 3200), — пояснює Фергус. — Canon Log забезпечує оптимальний діапазон регулювання експозиції за чутливості ISO 400 — цілих 12 ступенів. Проте, якщо ввімкнути режим попереднього перегляду View Assist, користуватися функцією Canon Log ще простіше, адже можна побачити, як кадри виглядатимуть після вирівнювання кольорів. Ми також могли виводити зображення з камери через вихід HDMI на підвіс, а потім передавати в якості 1080p на наземні монітори. Безпосередньо в режимі Canon Log важко визначити, чи не виявилися надто темними тіні й чи не засвічено яскраві ділянки, тому View Assist — дійсно корисна функція, яка допоможе уникнути цих проблем, навіть якщо кінцева градація кольорів дещо відрізнятиметься».
"EOS 5D Mark IV зручно використовувати як додаткову камеру разом із кінокамерами Canon EOS."
Спочатку Фергус вибрав EOS 5D Mark IV через велику роздільну здатність відео, але тепер камера стала ще ціннішою для нього завдяки Canon Log. «Клієнти все частіше просять 4К, — пояснює він. — Проте вам також потрібен запас для обтинання на етапі подальшої обробки. Canon Log додатково розширює ці можливості. Ви можете використовувати такі ж таблиці підстановки (LUT), як для моделей C100 і C300. Вони забезпечують застосування стандартного набору кольорів до відео, коли вам потрібно об’єднати кадри з кількох камер. Насправді, ми намагалися використовувати такі ж LUT, як і для C300, тож кадри дуже добре узгоджувались. EOS 5D Mark IV зручно використовувати як додаткову камеру разом із кінокамерами Canon EOS».
Під час цієї зйомки Фергус перетворив відео у власному форматі M-JPEG, зняте на EOS 5D Mark IV з роздільною здатністю 4K, на формат ProRes, а потім імпортував його до ПЗ для редагування Adobe Premiere Pro, щоб забезпечити плавніше відтворення. Записування файлу у власному форматі 4K відбувається з дуже високою швидкістю 500 Мбіт/с, а ProRes зменшує цей показник до рівня, який дає змогу апаратному та програмному забезпеченню впоратися з редагуванням. «Вихідний матеріал просто чудовий, тож ви абсолютно нічого не втрачаєте, перетворюючи відео на високоякісну версію ProRes, — захоплено каже Фергус. —
Ми використовували в Premiere Pro інструменти вирівнювання кольорів Lumetri. Через надзвичайно різноманітні умови освітлення нам довелося вирівнювати кольори для кожного кадру окремо, але за відправну точку ми брали LUT для широкого динамічного діапазону. Потім ми підкоригували криві, тіні, відблиски, відтінки білого та насиченість. Нам не довелося докладати надмірних зусиль і витрачати зайвий час на роботу з відео. У нас не було відчуття, що ми маємо відновити щось утрачене. Утім, ми й не намагалися надати матеріалам надто стилізованого вигляду. Усе доволі натуралістично, тож ми зосередилися на тому, щоб підкреслити найкращі аспекти кожного кадру».
Тривалі й вигідні стосунки
Фергус планує широко використовувати нові можливості EOS 5D Mark IV в майбутніх проектах. «Це моя робоча конячка, адже я використовую камеру повсякдень для фотозйомки, а тепер ще й для зйомки фото та відео з БПЛА. Я мав камери EOS 5D ще перших випусків. Я брав їх із собою, подорожуючи по всьому світу, і вони завжди були абсолютно надійні. Найближчими днями я придбаю чохол для підводної зйомки, тож тепер зможу зануритися разом із Mark IV в морські глибини коло узбережжя Індонезії, куди вирушу цього року. Враховуючи різкі контрасти світла й тіні під водою, функція Canon Log стане справжнім подарунком і в тих умовах».
ПОТІК, Фергус Кеннеді
Пов’язаний вміст
Виріб
Dual Pixel RAW
Дізнайтесь, як використовувати режим Dual Pixel RAW для мікрокоригування зображення, зсуву боке й зменшення ореолів.
Історія
Canon Log у дії
Дізнайтеся, як Фергус Кеннеді використовував Canon Log на 5D Mark IV для зйомки з БПЛА.